مقایسه خودرو های ایرانی با یکدیگر | بهترین ماشین ایرانی کدومه؟ | اینصب
x
X

مقایسه خودرو های ایرانی با یکدیگر

ممکنه که شما تو فکر خرید یک خودرو ایرانی باشید. پس بهترین کار اینه که از مقایسه خودرو های ایرانی شروع کنید. ابتدا محدوده بودجه ای که برای خرید خودرو در نظر گرفتید را مشخص کنید. حالا خودرو هایی که در این محدوده قیمتی قرار می گیرند رو پیدا کنید و بعد مقایسه این خودرو ها از لحاظ فنی، طراحی و زیبایی، سرعت، مصرف و غیره رو با هم ببینید و تصمیم نهایی رو بگیرید. شاید شما از آن علاقمندان خودرو هستید که همیشه اطلاعات مربوط به مدل های مختلف رو پیگیری می کنند. در هر صورت امروز نوبت به مقایسه خودرو های ایرانی با یکدیگر رسیده. پس شما هم با هر بهانه ای که به این موضوع علاقمند هستید، تا آخر با ما باشید تا مقایسه خودروهای ایرانی منتخب ما رو ببینید.

خب همونطور که حتما می دونید متاسفانه بازار خودروهای ایرانی به قدر کافی بازار متنوعی نیست. بنابراین مقایسه خودرو ها همانطوری که گفتیم بیشتر از لحاظ بازه قیمتی که در آن هستند اتفاق می افتد.

پژو 207 یا سورن پلاس ؟

مقایسه خودرو های ایرانی با یکدیگر

پژو 207 و سمند سورن در یک محدوده قیمتی قرار می گیرند و از لحاظ توان فنی شباهت زیادی به هم دارند. سورن یک خودرو مناسب خانواده محسوب می شود که از لحاظ طراحی مثل سایر اعضای خانواده سمند خیلی موفق نبوده. 207 هاچ بک به نسبت جمع و جورتر و بیشتر یک خودرو جوان پسند است،  که از لحاظ طراحی هم با اقبال زیادی روبرو شده. بنابراین اگر به یک خودرو خانواده احتیاج دارید سورن برنده ست. اما از منظر طراحی 207 با اختلاف برنده این مقایسه است. از لحاظ کابین و داشبورد تا حدود زیادی امتیازات هر دو خودرو مشابه است.

حجم صندوق عقب برای خانواده و اشخاصی که زیاد سفر می کنند از اهمیت زیادی برخوردار است. سمند سورن با یک صندوق 500 لیتری به نسبت صندوق 245 لیتری 207 برنده است. حالا اجازه بدهید به مقایسه ویژگی های فنی این دو خودرو ایرانی بپردازیم. اینجا باید به وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر 207 اشاره کنیم. از نظر قدرت موتور 207، دارای یک موتور تیو فایو با 105 اسب بخار تقریبا مشابه موتورEF7 سورن با 113 است بخار است. درمورد چالاکی 207 بخاطر وزن کمتر برنده این رقابت است.

از لحاظ تعادل ماشین در دور زدن های پر شتاب سمند سورن مطمئن تر است. از لحاظ هزینه های نگهداری که در مقایسه خودرو های ایرانی همیشه مهم بوده، باید بگم که موتور تیوفایو تعمیرات و نگهداری کم هزینه تری دارد. استحکام پژو 207 با اختلاف اندکی برنده است. از لحاظ تجهیزات ایمنی مثل کیسه هوا و ترمز برتری خاصی نسبت به هم ندارند. از لحاظ تجهیزات حفاظتی هشدار؟ ضروری است برای هر دو خودرو در اولین اقدام ردیاب خودرو تهیه کنید و به این امکانات خودرو بسنده نکنید.

پژو پارس اتومات یا پژو 207 ؟

پژو پارس اتومات یا پژو 207

مثل همیشه اجازه بدهید مقایسه خودرو های ایرانی پژو پارس اتومات و پژو 207 رو از ظاهر دو خودرو شروع کنیم. نظر شما چیه؟ طراحی کدوم خودرو رضایت بخش تره؟ خب همونطور که طرفداران زیاد پژو 207 نشون دادند، بله باید گفت 207 در مجموع طراحی بهتر و ظاهر جوان پسند تری دارد. از لحاظ سر و شکل کابین واقعا هیچ کدوم حرف خاصی برای گفتن ندارند. اما اگر حتما باید مقایسه ای صورت بگیرد خب 207 با اختلاف اندکی طراحی بهتر و متریال بهتری دارد.

اما اگر به دنبال یک خودرو مناسب خانواده هستید خب پس بهتره این هاچ بک جمع و جور را کنار بگذارید و پژو پارس را انتخاب کنید. حالا اگر به  یک مقایسه بین ظرفیت صندوق دو تا ماشین احتیاج دارید، باید صندوق پژو پارس اتومات با ظرفیتی معادل 470 لیتر را نسبت به صندوق 245 لیتری 207 در نظر بگیرید. اگر یک خانواده کوچک هستید یا نهایت دو نفرید 207 به خوبی جواب گوی شماست. اما به عنوان یک خودرو خانواده یا برای سفر، خیر. پژو پارس قطعا گزینه بهتری است. از لحاظ فنی مثل وضعیت موتور و گیربکس تفاوت خیلی زیادی وجود ندارد.

در هر دو محصول با یک موتور 16 سوپاپ تی یو فایو با 105 اسب بخار قدرت و حجم 1587 سی سی به علاه یک گیربکس 4 سرعته اتومات مواجه هستید. از لحاظ وزن و ابعاد خودرو ، پژو 207 وزن و ابعاد کمتر و آیرودینامیک بهتری دارد. به همین دلیل بطور کلی خودرو چابکتری محسوب می شود. از لحاظ تعادل ماشین در مسیر های منحنی و پیچ ها پژو پارس مطمئن تر است. از لحاظ آپشن چیز خاصی برای ارائه وجود ندارد با این حال وضعیت 207 فول آپشن در مقایسه بهتر است. این برتری به علت وجود کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا لمسی، فرمان برقی و از این دست است.

تارا مدل اتومات را انتخاب کنم یا تارا دنده ای ؟

تارا اتومات و دنده ای

گاهی وقت ها هم در مقایسه خودرو های ایرانی بین مدل های اتومات و دنده ای از یک ماشین دو دل هستید. یکی از آن ماشین ها همین خودرو تارا است. شما کدوم یکی را ترجیح می دهید؟ مثل همیشه قبل از هر چیز بریم به سراغ مشخصات ظاهری. بین مدل دستی و اتومات تارا تفاوت ها خیلی ناچیز است. یکی از این تفاوت ها رینگ 15 اینچی در مدل اتومات با رینگ 14 اینچی مدل دستی و قالپاق های متفاوت این دو خودرو است. از لحاظ ظاهر کابین هر دو خودرو هم تفاوت ها واقعا ناچیز و محدود به اهرم تعویض دنده و پنل دنده است.

از لحاظ مقایسه مشخصات فنی، هر دو ماشین موتور تی یو فایو اصلاح شده موتور 206 تیپ 5 را دارند. یک پیشرانه 16 سوپاپ با قدرتی معادل 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر گشاور. پس تا اینجا تفاوت ها خیلی نا چیز هستند. یک تفاوت اصلی در مقایسه خودرو های ایرانی تارا در مدل های دنده ای و اتومات بر می گردد به جعبه دنده دو خودرو. روی تارا دنده ای برای حرکت تایر ها به جلو از گیربکس 5 دنده دستی استفاده شده و اما در نسخه اتومات تارا حرکت تایر ها بر عهده گیربکس شش سرعته اتومات است. بنابراین از لحاظ مصرف سوخت هم به دلیل همین تفاوت، مصرف تارا اتومات بیشتر است. پس قاعدتا  تجربه خوب رانندگی با این دو خودرو هم متفاوت است. از لحاظ ایمنی؟ استفاده از ردیاب خودرو برای هر دو خودرو به شدت توصیه می شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟