بررسی امنیت خودروهای ایرانی با یکدیگر | امن ترین خودروی ایرانی کدومه؟ | اینصب
x
X

مقایسه امنیت خودروهای ایرانی با یکدیگر

یکی از موضوعاتی که همواره در رابطه با خودروهای ایرانی وجود داشته و بحث برانگیز بوده موضوع امنیت است. امنیت مهم ترین ویژگی یک خودرو است. همچنین امنیت یکی از مهم ترین دغدغه های همیشگی خریداران خودروهای ایرانی است. از امنیت به مفهوم  ضد سرقت بودن خودرو گرفته تا استفاده از کیسه های هوا، وضعیت ترمز ها و ضد قفل بودن آن ها، شیشه های مقاوم در برابر آسیب و ضربه، کنترل پایداری و … می باشد. در مورد ضد سرقت بودن خودروهای ایرانی باید گفت که هرچند تلاش های خوبی صورت گرفته اما همچنان وضعیت خیلی ایمنی ندارند. همچنان و با جدیت برای خودروهای ایرانی، استفاده از ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین را توصیه می کنیم.

بخصوص استفاده همزمان از ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین که تا حدود زیادی امنیت خودرو را بالا می برند و احتمال سرقت را تقریبا به صفر می رسانند. اما در رابطه با سایر مواردی که امنیت یک خودرو را مشخص می کنند و مقایسه امنیت خودروهای ایرانی با هم با من همراه باشید. بخصوص اگر قصد خرید یکی از خودروهای ایرانی را دارید این مطلب را از دست ندهید.

سطح ایمنی خودروها و مقایسه امنیت خودرو ها از طریق چند آزمایش و استاندارد جهانی مانند NCAP تعیین می شود. همه خودرو های داخلی و خارجی باید از سد این تست های ایمنی گذر کنند و امتیاز بندی شوند. حالا در مقایسه امنیت خودروهای داخلی جالب است بدانید که تنها خودروهایی که این آزمایشات ایمنی را پشت سر گذاشتند خودرو تارا و خودرو شاهین بودند.

همه ی نکات در مقایسه امنیت خودروها

قبل از هر چیز بد نیست ببینیم منظور از ایمنی در خودرو دقیقا چه مواردی است و یک خودرو ایمن چه ویژگی هایی باید داشته باشد. وقتی بحث از این موضوع است که کمپانی ها تلاش زیادی برای امنیت خودروها می کنند منظور کدام آیتم ها هستند؟ یکی از مهم ترین آیتم ها که یک فناوری مهم برای جلوگیری از آسیب ها در تصادفات است کیسه هواست. کیسه هوا از مهم ترین ملاک ها در بحث و مقایسه امنیت خودروها می باشد. یکی دیگر از مواردی که باید در مقایسه امنیت خودروها در نظر گرفته شود وضعیت ترمز خودروها و خصوصا مجهز بودن خودرو به ترمز ضد قفل است. ترمز ضد قفل یا همان ترمز ABS سیستمی است که چرخ های خودرو را در هنگام ترمز از قفل شدن محافظت می کند.

این آیتم بخصوص برای رانندگی در سطوح خیس و لغزنده اهمیت زیادی دارد. در مقایسه امنیت خودروها یک آیتم مهم دیگر کنترل پایداری الکترونیکی است. کنترل پایداری الکترونیکی یا ESC چیست و چطور امنیت خودرو را افزایش می دهد؟ به کمک این سیستم و با استفاده از سنسورهای سرعت، سنسور انحراف و… راننده می تواند در هر شرایطی انحراف را تشخیص دهد و کنترل خودرو را حفظ کند. ترمز اتوماتیک را در مقایسه امنیت خودروها نباید فراموش کرد. این ترمز به خوبی از تصادفات جلوگیری می کند یا سرعت خودرو را در حین تصادفات کاهش می دهد. چراغ های تطبیقی که نور را از زوایای مختلف پراکنده می کنند و قابل تنظیم هستند هم آیتم مهمی در امنیت خودروها به حساب می آیند.

از موارد دیگر می توان به سیستم پارکینگ خودکار اشاره کرد که توسط تعدادی سنسور خودرو را در پارکینگ هدایت می کند و مانع از برخورد خودرو با موانع است. حالا با این اطلاعات به مقایسه امنیت خودرو های ایرانی با یکدیگر می پردازیم.

  • امنیت خودروهای پژو 207،206 و تارا

مقایسه امنیت خودروها

این خودرو ها در حال حاضر در مقایسه امنیت خودروهای داخلی در جایگاه خوبی قرار  گرفته اند. خودرو تارا دارای 4 ستاره ایمنی است و گفته می شود ایمنی تارا در مقایسه امنیت خودرو ها در حد ایمنی پژو 301 است. پژوهای 206 و 207 ساخت داخل از نمونه فرانسوی، امنیت به نسبت کمتری دارند. با این حال این دو خودرو در حال حاضر مانند تارا دارای 4 ستاره ایمنی اروپا هستند. آمار تصادفات و کشته های این خودروها در مقایسه با سایر خودروهای ایرانی به وضوح کمتر است.

اگر یکی از این خودرو ها انتخاب شماست می توانید امیدوار باشید که در مقایسه امنیت خودرو در جایگاه بهتری نسبت به رقبا ی داخلی هستند. البته همچنان استفاده از ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین را برای این خودروها فراموش نکنید.

  • مقایسه امنیت خودرو تندر90 و تندر90پلاس

امنیت خودرو ال 90

بین تندر 90 و تندر 90 پلاس و نمونه قدیمی تر آن ها ال90 باید بدانید که امتیاز ایمنی این خودرو ها 3 ستاره ایمنی اروپاست. آمارهای تصادفات و خسارات جانی ناشی از تصادفات این خودرو ها نشان می دهد که در مقایسه امنیت خودرو ها تندر 90 آمار پایین تری دارد و امتیاز بهتری را به خود اختصاص می دهد. می توان به عملکرد خوب ترمز ها و کیسه هوا این خودرو اشاره کرد. در واقع می شود اینطور گفت که تندر90 و تندر90پلاس از ایمن ترین خودرو های داخلی محسوب می شوند و طبق آمار تا حدود خوبی از راننده و سرنشینان خود محافظت می کنند.

  • امنیت خودروهای سمند، دنا و شاهین

امنیت خودرو ها

نوبت به مقایسه دو خودرو سمند و دنا از تولیدات ایران خودرو و خودرو شاهین از شرکت سایپا می رسد. در مقایسه امنیت خودروها شما در رابطه با این سه خودرو ایرانی چطور فکر می کنید؟ خب همانطور که قبلا هم اشاره کردیم خودرو شاهین در تست ایمنی (NCAP) 3 ستاره دارد. در خودرو شاهین دو نکته مثبت مربوط به استحکام بدنه و عملکرد خوب کیسه هواست. شاهین را هم می شود در مقایسه امنیت خودرو ها یکی از خوب های بازار داخلی به حساب آورد. اما سمند و دنا چطور؟ در مورد این دو خودرو باید به استحکام خوب بدنه و وزن مناسب این دو خودرو اشاره کرد. همچنین وضعیت خوب بخش پایینی بدنه در هر دو خودرو امکان واژگونی و بالا آمدن انتهای ماشین در تصادفات را تا حدود خوبی کاهش داده.

این ویژگی ها در مقایسه امنیت خودرو از ویژگی های بسیار مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید. استحکام بدنه و مقاومت کابین هر دو خودرو از تست تصادفات در یک شرکت انگلیسی امتیاز خوبی دریافت کرده و می شود گفت که هر دو خودرو در مقایسه امنیت خودرو ها ی داخلی جایگاه خوبی دارند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟