x
X

بررسی و معرفی انواع دستگاه کنترل تردد

دستگاه کنترل تردد وسیله‌ای برای ثبت تردد کارمندان و یا پرسنل یک مجموعه می‌باشد. بررسی انواع دستگاه حضور و غیاب موضوعی پراهمیت برای کسانی که قصد خرید دستگاه کنترل تردد دارند است. با توجه به نوع این دستگاه ها، نحوه ثبت تردد متفاوت خواهد بود. سیستم حضور و غیاب دارای انواع مختلفی از دستگاه‌ها، شامل؛ دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی، تشخیص چهره،کارتی و رمزی است. در این مقاله قصد داریم به توضیح جامعی در مورد معرفی انواع دستگاه کنترل تردد بپردازیم.

دستگاه کنترل تردد

معرفی انواع دستگاه کنترل تردد

دستگاه حضور و غیاب دستگاهی الکترونیکی می‌باشد که قادر به ثبت ورود و خروج کارمندان می‌باشد. این دستگاه در شرکت‌ها، کارخانه‌ها، مکان‌های اداری و … کاربرد دارد. از این سیستم جهت ثبت لحظه ورود و لحظه خروج کارکنان استفاده می‌شود که به مدیران کمک می‌کند تا به طور دقیق حقوق کارکنان خود را محاسبه کنند و از ساعت دقیق تردد آن‌ها، آگاه باشند.

در این سیستم‌ها امکان تعریف ساعت کاری وجود دارد. درواقع مدیران می‌توانند ساعت کاری را در این دستگاه تعریف نمایند تا دستگاه میزان تأخیر یا خروج زودتر کارمندان را محاسبه کند. این دستگاه سبب می شود تا حقی از هیچ کارمندی ضایع نشود و حتی یک دقیقه اضافه کاری نیز برای کارمند محاسبه گردد. وجود این دستگاه در محیط کار، باعث ایجاد نظم و بهره‌وری سازمانی می‌شود.

دستگاه‌های حضورو غیاب به روش‌های مختلفی تردد کارکنان را ثبت می‌کنند اما درحال حاضر 4 روش برای ثبت تردد، وجود دارد. سیستم‌های حضور و غیاب به طورکلی با 4 روش؛ تشخیص چهره، رمزعبور، کارت و اثرانگشت قادر به ثبت تردد می‌باشند. با توجه به روش ثبت تردد و امکاناتی که دستگاه دراختیار مدیران قرار می‌دهد، قیمت دستگاه متفاوت خواهد بود. درادامه شمارا با انواع دستگاه حضور و غیاب از لحاظ نحوه ثبت تردد آشنا خواهیم کرد و موردبررسی قرارخواهیم داد.

1- دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

این دستگاه، یکی از دستگاه‌های پرفروش حضور و غیاب می‌باشد. از این دستگاه بیشتر در شرکت ها و اداره ها استفاده می‌کنند. عملکرد این دستگاه به این صورت است که با تعریف اثر انگشت هر پرسنل بر روی دستگاه، اطلاعات شخص در حافظه دستگاه ثبت می‌شود و پرسنل با هر بار ورود و خروج با قرار دادن اثرانگشت خود بر روی سنسور تردد خود را ثبت می‌کنند.

اطلاعات بیشتر: چگونگی تشخیص اثر انگشت توسط دستگاه حضور و غیاب

از مهم‌ترین مزایای دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که امکان تقلب اصلا وجود ندارد، زیرا اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد می‌باشد. همچنین سرعت تشخیص این دستگاه بسیار بالا می‌باشد و کمتر از نیم ثانیه اثر انگشت شما را شناسایی و اطلاعات شما را ثبت می‌کند.

یکی از موضوعاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید این است که در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی، پرسنل تماس فیزیکی دارند و امکان انتقال ویروس و میکروب از طریق سنسور دستگاه وجود دارد، زیرا ثبت تردد با قرار دادن انگشت بر روی سنسور انجام می‌شود.

از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های اثر انگشتی می‌توان به دستگاه کنترل تردد F70 فراتکنو اشاره کرد.

2- دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره نیز یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع دستگاه کنترل تردد می‌باشد. عملکرد این دستگاه به این صورت می‌باشد که شما می‌توانید با قرار گرفتن در مقابل سنسور سیستم اطلاعات خود را در حافظه ثبت کنید. با هر بار ورود و خروج فقط کافیست در مقابل سنسور دستگاه حضور و غیاب قرار بگیرید تا چهره شما شناسایی و تردد شما ثبت شود.

در این دستگاه امکان تقلب به هیچ عنوان وجود ندارد زیرا چهره‌ی هر شخص منحصر به فرد می‌باشد و این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم محسوب می‌شود. از دستگاه‌های معروف تشخیص چهره می‌توان به دستگاه UF100 از برند فراتکنو اشاره کرد. هزینه دستگاه کنترل تردد تخشیص چهره نسبت به سایر انواع آن گران‌تر است.

3- دستگاه کنترل تردد کارتی

دستگاه کنترل تردد کارتی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب به شمار می‌رود. امنیت این دستگاه نسبت به دستگاه‌های ثبت تردد تشخیص چهره و اثر انگشتی پایین‌تر می‌باشد زیرا امکان تقلب در این نوع دستگاه‌ها وجود دارد. عملکرد دستگاه‌های کارتی به این گونه است که برای هر پرسنل یک عدد کارت RFID در نظر گرفته می‌شود که اطلاعات هر پرسنل بر روی کارت ذخیره می‌شود و پرسنل با هر بار ورود و خروج باید کارت را در مقابل دستگاه قرار دهند تا ترددشان ثبت شود. در مجموعه‌هایی که تعداد پرسنل زیاد است توصیه می‌شود از این دستگاه استفاده نکنید زیرا امکان جا به جایی کارت‌ها توسط کارمندان وجود دارد. در بیشتر دستگاه‌های اثرانگشتی و تشخیص چهره امکان تعریف کارت وجود دارد.

4- دستگاه حضور و غیاب رمزی

این نوع دستگاه نیز همانند دستگاه حضور و غیاب کارتی دارای قیمت مناسب و کمی می‌باشد. دستگاه حضور و غیاب رمزی به این صورت است که برای شما یک کد کاربری و یک رمز عبور تعریف می‌شود و شما در زمان ثبت تردد لازم است ابتدا کد کاربری و سپس رمز عبور را وارد نمایید تا تردد شما ثبت شود. یکی از معایب این نوع دستگاه، مدت زمان ثبت تردد می‌باشد. درواقع نسبت به اثرانگشت و کارت و چهره، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا شما بتوانید تردد خودرا ثبت کنید. احتمال تقلب در این دستگاه نیز همانند دستگاه ثبت تردد کارتی وجود دارد.

انواع دستگاه کنترل تردد از برند فراتکنو

فراتکنو یکی از بهترین برند‌ها در زمینه تولید دستگاه‌های کنترل تردد است. محصولات دستگاه کنترل تردد فروشگاه اینصب از برند فراتکنو می‌باشد که تمامی دستگاه‌ها همراه 2 نرم افزار رایگان به شما عزیزان ارائه می‌شود. 2 نرم افزار رایگان شامل نرم افزار حضور محاسبه کارکرد و محاسبه حقوق و دستمزد می‌باشد. از طریق نرم افزار محاسبه کارکرد شما می‌توانید بر میزان ساعت کاری پرسنل خود نظارت داشته باشید. نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد برای شما فیش ساده حقوقی صادر می‌کند.

نرم افزار رایگان محاسبه کارکرد برای مشاغلی که دارای شیفت ثابت اداری هستند مناسب می‌باشد. مشاغلی که دارای شیفت چرخشی مانند مشاغل پرستاری هستند باید نرم افزار pro را برای محاسبه کارکرد پرسنل خود تهیه کنند.

معرفی دستگاه کنترل تردد

جمع بندی؛ انواع دستگاه کنترل تردد

در این مقاله سعی داشتیم معرفی انواع دستگاه کنترل تردد را به جامع ترین شکل ممکن برایتان شرح دهیم. توجه داشته باشید که برخی از دستگاه‌های حضورغیاب از دو یا سه و یا حتی چهار روش ثبت تردد پشتیبانی می‌کنند، مسلما این نوع دستگاه‌ها دارای قیمت بالاتری خواهند بود.

  1. اگر محیط کاری شما اداری و شرکتی است، دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی مناسب محیط کاری شما می‌باشد.
  2. اگر محیط کاری شما کارگاهی و یا صنعتی است، در آن امکان از بین رفتن اثر انگشت وجود دارد. برای کارگاه‌تان بهتر است از دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره استفاده کنید تا پرسنل به راحتی بتوانند تردد خود را ثبت کنند.
  3. در صورتی که قصد هزینه بسیار برای خرید دستگاه کنترل تردد را ندارید، سیستم حضور و غیاب کارتی گزینه مناسبی برا شما است.
  4. برای اطلاع از قیمت دستگاه کنترل تردد، می توانید وارد فروشگاه اینصب شوید.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟