x
X

4 مورد از معایب ردیاب آهنربایی

معایب ردیاب آهنربایی رو نمیدونی؟ در یک تعریف ساده، ردیاب یکی از تجهیزات امنیتی است که به شما امکان نظارت بر موقعیت مکانی خودرو، اشیا، اشخاص، حیوانات و … را می دهد. هر چند که ردیاب ها علاوه برگزارش موقعیت مکانی قابلیت های دیگری مانند گزارش مسیر طی شده، سرعت و جهت حرکت و همینطور امکان  تعیین محدودیت های جغرافیایی و سرعت مجاز را هم دارند. ردیاب ماشین با استفاده از GPS و GSM یا تکنولوژی تشخیص موقعیت و سیستم جهانی ارتباط سیار، داده های مربوط به موقعیت مکانی لحظه ای را دریافت و ارسال می کند. یعنی هرجا و برای هر خودرو، شیء یا شخص که از ردیاب استفاده کنید، قابلیت ردیابی و نظارت بر موقعیت جغرافیایی دقیق و لحظه ای آن را بر روی گوشی همراه خود خواهید داشت. پس تقریبا  استفاده از ردیاب امکان گم شدن ، سرقت و .. را بسیار کم و نزدیک به صفر می کند.

gt06 بهترین ردیاب خودرو

انواع ردیاب ها برای کنترل خودرو

  • ردیاب سیمی
  • ردیاب آهنربایی یا مگنتی

مدل آهنربایی توسط یک آهنربای پر قدرت و در جای مخفی نصب می شود و اطلاعات و داده های خود را از طریق سیم کارت برای شما ارسال می کند. این داده ها همانطور که گفتیم، شامل موقعیت مکانی، هشدار حرکت خودرو، هشدار اقدام به جداکردن ردیاب، نمایش سرعت و توقف جسمی که ردیاب را به همراه دارد، است. ردیاب آهنربایی بی سیم است و نیاز به سیم کشی ندارد و به سهولت نصب می شود. این دستگاه برای تامین برق خود احتیاج به شارژ دارد و بنا به ظرفیت شارژی که دارد دارای ابعاد متغییر است. عموما هرچقدر که ظرفیت شارژ ردیاب شما بیشتر باشد، از نظر ابعاد بزرگتر است. که البته این بزرگی در محدوده یک استاندارد تعیین شده است.

ردیاب آهنربایی مزیت های زیادی دارد. اما در این مقاله قرار است که در رابطه با 4 ایراد اساسی استفاده از ردیاب های آهنربایی صحبت کنیم. پس صحبت در رابطه با معایب ردیاب آهنربایی به معنی رد مزیت های استفاده از آن نیست. اما بهتر است قبل از انتخاب ردیاب مناسب از مزیت ها و خصوصا معایب دستگاه باخبر باشید.

بررسی 4 مورد از معایب ردیاب آهنربایی.

1.سهولت نصب

ممکن است شما تصور کنید که نصب آسان باید جزو مزایای یک ردیاب خودرو باشد. البته این تصور خیلی هم بیراه نیست. اما نصب آسان معایبی هم دارد که نباید فراموش کنید. نصب آسان ردیاب آهنربایی با عث می شود هرکسی به راحتی و بطور مخفیانه  بتواند به هر خودرویی ردیاب نصب کرده و از موقعیت مکانی آن باخبر باشد. برای خیلی از عملیات جاسوسی، تبهکارانه یا سرقت های برنامه ریزی شده از روش ردیابی و گیر انداختن سوژه مورد نظر در زمان و مکان مناسب استفاده می شود. قیمت نه چندان بالای این دستگاه باعث می شود خیلی راحت در دسترس سارقان ، خلافکاران و … برای مصارف خلاف قانونی مانند سرقت زورگیری جاسوسی و .. وجود داشته باشد.

این ردیاب متاسفانه همانقدر که به سهولت نصب می شود در مواقع لزوم و با کمی دردسر و ابزار مناسب امکان جداکردن آن و خصوصا برای سارقان حرفه ای وجود دارد.

2.پیدا کردن محل نصب ردیاب به آسانی

یک نکته مهم برای ردیاب ها مخفی بودن از دید و دسترس سارقان است. شاید این مهم ترین خاصیت استفاده از ردیاب ها باشد که قابل دسترس، جداکردن و از کار انداختن نباشند. اما یافتن ردیاب آهنربایی از آنجایی که تنها قابل نصب بر سطوح فلزی است، کار خیلی دشواری برای سارقان حرفه ای نیست. از طرفی ردیاب مگنتی لیست مشخصی از محل نصب مناسب دارد. سپرهای جلو و عقب، زیرصندلی ماشین یا داخل جعبه دستکش، نزدیک پنجره و فلز شاسی. می بینید؟  یافتن محل نصب ردیاب آهنربایی اصلا کار دشواری نیست، خصوصا اگرشما با سارقان حرفه ای و با تجربه ای سروکار داشته باشید.

معایب ردیاب آهنربایی

3.مشکلات معمول باتری های شارژی

درصورت طولانی شدن عملیات ردیابی همیشه امکان اتمام شارژ ردیاب آهنربایی و بی سیم وجود دارد. هرچند که ظرفیت شارژ ردیاب های مگنتی یا آهنربایی عدد کمی نیست. اما به هرحال میزان شارژ هیچ دستگاهی همیشگی نیست. از طرفی هربار شارژ کردن دستگاه زمان زیادی می برد. که این عدد در بهترین حالت چیزی در حدود 4 تا 6 ساعت است. در صورتی که در ردیاب های مدل سیمی، ردیاب از طریق برق خودرو تغذیه می کند. این ویژگی باتری شارژی برای بعضی از مقاصد و موقعیت ها اصلا ویژگی خوبی نیست. اگر شما جزو افرادی هستید که مدام به ردیاب خودرو و یا بطور کلی ردیاب احتیاج دارید بهتر است از خرید این ردیاب های شارژی صرف نظر کنید.

یکی دیگر از معایب ردیاب آهنربایی ، باتری شارژی آن است که برای تنظیم درست دستگاه ردیاب باید کاملا شارژ باشد.

4.گزارش های کوتاه مدت

گزارش کوتاه مدت این مدل ردیاب آخرین شماره ی لیست 4 مورد از معایب ردیاب آهنربایی است. برخلاف ردیاب های سیمی که بصورت دائم گزارش موقعیت ارسال می کنند، ارسال گزارش موقعیت در ردیاب آهنربایی بصورت دائم نیست و بین گزارش ها فاصله زمانی هست.  از طرفی تصور کنید که شما از ردیاب آهنربایی در یک شرکت حمل و نقل استفاده می کنید. لازم است که هرکدام از خودرو ها را بصورت جداگانه کنترل و ردیابی کنید. این ردیاب با تهیه گزارش های متفاوت از چندین خودرو و اتمام ظرفیت، شما را در تهیه گزارش های نهایی با مشکل مواجه می کند. پس ردیاب آهنربایی برای مشاغلی با این ویژگی ها انتخاب مناسبی نیست.

در کل مشاغل و موقعیت های زیادی هم وجود دارد که به ردیاب آهنربایی نیاز دارند. ردیابی های مقطعی و کوتاه مدت بهترین موارد استفاده برای ردیاب های آهنربایی هستند. مشاغلی مثل کرایه ماشین و موتورهای تفریحی و از این دست که تمایل و نیازی به تهیه ردیاب برای تک تک دستگاه ها ندارند، خیلی راحت می توانند از ردیاب های آهنربایی استفاده کنند. ردیاب را جدا کرده و در هنگام کرایه وسیله استفاده می کنند و دیگری نیازی به تهیه ردیاب برای همه ی وسایل ندارند. اما همانطور که گفتیم اگر به یک ردیاب دائمی نیاز دارید، می خواهید گزارش موقعیت سوژه مورد نظر را دائم دریافت کنید، به باتری  شارژی برای سیستم ردیاب خود علاقه ای ندارید، و در کل به امنیت بیشتری فکر می کنید، برای انتخاب ردیاب مناسب به سراغ مدل های سیمی بروید.

ما در اینصب آماده راهنمایی شما برای انتخاب بهتر و پاسخ گویی به سوالات تخصصی شما هستیم. همچنین برای خرید بهترین ردیاب های موجود در بازار با واحد فروش ما در تماس باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟