مطمئن، مثل هیچ‌کدام از دزدگیرها!قابلیت PKE برای بهبود امنیت دزدگیر ماشین.
x
X

مطمئن، مثل هیچ‌کدام از دزدگیرها! (بخش دوم)

قابلیت دزدگیر خودرو NFC

NFC یک فناوری بی‌سیم برد کوتاه است. که تبادل امن داده‌ها را تسهیل کرده و معمولا جزو گرانترین دزدگیر ماشین است. این مورد به طور فزاینده‌ای برای معاملات ایمن، از جمله استفاده توسط تولیدکنندگان تلفن همراه برای ایجاد “کیف پول الکترونیکی” در حال اتخاذ است. NFC همراه با یک عنصر امن تعبیه شده با دستگاه‌های تلفن همراه خود راحتی، تعامل و امنیت بالایی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این فناوری با سرعت 13.56 مگاهرتز با نرخ 106 تا 424 کیلوبیت بر ثانیه کار می‌کند. بنابراین تلفن‌های هوشمند مجهز به NFC می‌توانند برای توابع RKE استفاده شوند. به همین جهت خیلی راحت می‌توانید با موبایل خود دزدگیر خودروتان را کنترل کنید.

  1. سیستم‌های RKE با قابلیت NFC به طور بالقوه می‌توانند تلفن‌های هوشمند با NFC را برای عملکردهای دسترسی به خودرو استفاده کنند.

ارتباط NFC موجود در گرانترین دزدگیر ماشین شامل یک آغازگر و یک هدف است. برای انتقال داده‌ها بین دو رابط NFC، یک رابط NFC فرستنده آن را فعال می‌کند و به عنوان یک آغازگر NFC کار می‌کند. جریان با فرکانس بالا که در آنتن جریان می‌یابد، باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می‌شود که در اطراف حلقه آنتن پخش می‌شود و از طریق حلقه آنتن رابط دیگر NFC در همان نزدیکی حرکت می‌کند. سپس یک ولتاژ در حلقه آنتن دیگر رابط NFC القا می‌شود که ولتاژ را با گیرنده خود تشخیص می‌دهد.

 

رابط NFC

.

اگر رابط NFC سیگنال‌ها و دستورات مربوط به یک آغازگر NFC را دریافت کند. این رابط به طور خودکار نقش یک هدف NFC را می‌پذیرد. برای انتقال داده بین رابط‌های NFC ، دامنه میدان متناوب ساطع شده تعدیل می‌شود. کلید تغییر دامنه یا مدولاسیون ASK  جهت ارسال معکوس می‌شود. تا داده‌ها از هدف NFC به آغازگر NFC ارسال شود.

نکات تکمیلی در رابطه با دزدگیر خودرو NFC

اگر یک رابط NFC نزدیک به یک خواننده RFID سازگار واقع شده باشد. رابط NFC نقش یک هدف NFC را بازی می‌کند. می‌تواند داده‌ها را با استفاده از مدولاسیون بار به خواننده منتقل کند. این حالت “حالت شبیه‌سازی کارت” نامیده می‌شود. یک رابط NFC همچنین می‌تواند با فرستنده‌های غیرفعال سازگار ارتباط برقرار کند. رابط می‌تواند انرژی این ترانسپوندرها را تأمین کند و این ترانسپوندرها می‌توانند داده‌ها را از طریق مدولاسیون بار به رابط NFC منتقل کنند. در این حالت، رابط NFC نقش خواننده شناسایی فرکانس رادیویی RFID را بازی می‌کند.

دزدگیر خودرو NFC می‌تواند برای دسترسی به اتومبیل مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که خواننده به‌گونه‌ای نصب شده باشد که از خارج اتومبیل قابل‌دسترسی باشد (به عنوان مثال در آینه‌بغل قرار گیرد). این امر به ویژه در جوامعی که اتومبیل مشترک دارند. یا شرایط دیگری که افراد مختلف به تعدادی اتومبیل دسترسی دارند (به عنوان مثال ناوگان اتومبیل شرکت) بسیار مفید است.

 

کنترل خودرو با بهترین دزدگیرهای ماشین

.

IC برای برنامه‌های RKE ، PKE و NFC استفاده می‌شود است. به عنوان مثال، Melexis MLX90132 برای سیستم‌های اتومبیل طراحی و واجد شرایط شده است. در نتیجه آن را در کاربردهای NFC خرده‌فروشی، مصرفی و صنعتی مقاوم و مقاوم می‌کند. این آی سی فرستنده و گیرنده RFID / NFC کاملاً پروتکل 13.56 مگاهرتزی، کاملاً یکپارچه، از پروتکل‌های ISO / IEC 18092 ، 14443A و B ، 15693 و 18000-3 پشتیبانی می‌کند. برخی تکنولوژی‌های دزدگیرهای خودرو با سیستم ردیابی خودرو نیز ترکیب گردیده‌اند.

4- گیرنده NFC Melexis MLX90132 شامل گیرنده RFID 125 کیلوهرتز و گیرنده NFC 13.56 مگاهرتز است.

MLX90132 فرکانس‌های زیر حامل را از 106 تا 848 کیلوهرتز کنترل می‌کند. سرعت آن را تا 848 کیلوبیت بر ثانیه کنترل می‌کند. بخش دیجیتالی گرانترین دزدگیر ماشین با استفاده از توابع پیشرفته رمزگشایی بیت و فریم، لایه‌های کم پروتکل رابط برنامه‌نویسی برنامه API  تا لایه فیزیکی PHY  را کنترل می‌کند. IC قابلیت شبیه‌سازی برچسب تعبیه شده برای پشتیبانی از NFC را دارد. قابلیت‌های پیشرفته تشخیص برچسب و میدان، مصرف برق را در پیکربندی خواننده RFID و در حالت NFC به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

کلام آخر

برای چندین دهه، استفاده از کلیدها در هنگام بازکردن و راه‌اندازی اتومبیل همه گیر بوده اند. با این حال، با پیشرفت زمان و فناوری، مفهوم سنتی کلیدها کنار می‌رود. بسیاری از ما با ایده دزدگیر خودرو NFC و یا ورود از راه دور بدون کلید RKE  آشنا شده‌ایم. زیرا بسیاری از اتومبیل‌های جدید مجهز به این گزینه هستند. این سیستم‌ها مانند دکمه‌های کلیدی به نظر می‌رسند. که به عنوان یک کنترل از راه دور برای قفل و بازکردن درها و سیستم‌های هشدار بازو عمل می‌کنند. حتی سیستم‌های پیشرفته‌تری به ویژه در خودروهای سطح بالا به بازار عرضه می‌شوند.

 

نصب دزدگیر ماشین با قابلیت‌های متفاوت

.

سیستم‌های RKE که همه ما با آن‌ها آشنا هستیم. شامل ارسال یک سیگنال مادون‌قرمز یا UHF به گیرنده ماشین با فشار دادن یک دکمه روی کلید دستگاه ID  است. با استفاده از سیستم‌های ورود بدون کلید غیرفعال PKE نسل بعدی، هیچ کج‌خلقی در کیف پول یا جیب شما برای یافتن کلید مهم وجود ندارد. دستگاه شناسه می‌تواند در جیب راننده باقی بماند. بدون اینکه راننده اقدامی انجام دهد. سیگنال‌ها را به ماشین بفرستد. وقتی راننده به ماشین نزدیک می‌شود و ناحیه داخلی دسته درب را لمس می‌کند، یک سنسور خازنی در دسته باعث الکترونیکی شدن خودرو می‌شود. تا سیگنال الکترومغناطیسی با فرکانس پایینLF را از طریق آنتن‌های سیم‌پیچ القایی خاص تعبیه شده در وارد کند.

یکی از محصولات فروشگاه اینترنتی اینصب که دارای قابلیت پیشرفته PKE است. دزدگیر خودرو استیل میت مدل 888 که استفاده از این مدل سیستم هشدار اتومبیل، باعث ارتقا امنیت دزدگیر ماشین شما خواهد شد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟