7 مورد از مزایای ردیاب خودرو که نمی دانید! | مزایا و معایب ردیاب ماشین | اینصب
x
X

7 مورد از مزایای ردیاب خودرو که نمی دانید!

مزایای ردیاب خودرو داغ‌ترین بحثی است که امروزه سرچ می‌شود. در این روزها بسیاری از افراد به دلایل مختلف اقدام به نصب GPS خودرو می‌کنند. در این مقاله سعی داریم مزایای ردیاب خودرو و کاربرد ردیاب خودرو را مورد بررسی قرار دهیم و دلایل نیاز به ردیاب را بازگو کنیم. همچنین در کنار اشاره به مزیت‌های ردیاب ماشین، نگاهی هم خواهیم داشت به معایب آن. بنابراین اگر قصد خرید ردیاب خودرو دارید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با دانش کافی، اقدام به خرید کنید.

ردیاب یا جی پی اس اتومبیل دستگاهی است سیمکارت خور، که امکان ردیابی خودرو را برای شما فراهم می‌کند. در واقع با نصب این دستگاه بر روی خودرو می‌توانید از موقعیت مکانی خودروی خود آگاه شوید. جی پی اس های ماشین دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به نوعشان، دارای امکانات و قابلیت‌های متفاوتی نیز می‌باشند. به همین دلیل لازم است در هنگام خرید، مناسب‌ترین جی پی اس را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

مزایای ردیاب خودرو

انواع جی پی اس اتومبیل

قبل از اینکه به سراغ مزایای ردیاب خودرو و البته کاربرد ردیاب خودرو برویم، بد نیست به طور مختصر نگاهی به انواع آن داشته باشیم. ردیاب‌های خودرو دارای انواع مختلفی می‌باشند و هر نوع آن، در کنار متفاوت بودن برند تولید کننده، ویژگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین طبیعی است که در قیمت نیز با یکدیگر فرق داشته باشند. از انواع ردیاب خودرو می‌توان به ردیاب‌های سیمی و ردیاب آهنربایی اشاره کرد که تفاوت آن‌ها در نحوه‌ی نصب و تغذیه برق آن‌ها می‌باشد. همچنین GPS های خودرو دارای دو نوع آنلاین و آفلاین هستند که این دو نوع نیز دارای تفاوت‌های زیادی می‌باشند که در این مقاله به آن نخواهیم پرداخت. همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم راجع به مزیت‌های نصب ردیاب برای خودرو صحبت کنیم.

7 مورد از مزایای ردیاب خودرو

در چند سال اخیر موضوع ردیاب ماشین بسیار داغ شده است و دلیلش مزیت‌های آن است. در گذشته نه چندان دور، دزدگیرها برای حفاظت از ماشین، بسیار محبوب بودند ولی با وجود سارقان حرفه‌ای که نسبت به این سیستم دانش خود را بروز کرده‌اند، دیگر دزدگیرها مانند گذشته، کارآمد نیستند. اکنون ردیاب‌ها جای دزدگیرها را تا حدودی گرفته‌اند. اگر بین خرید دزدگیر ماشین و ردیاب مانده‌اید، حتما ادامه مقاله را بخواهید و با مزیت‌های ردیاب جی پی اس ماشین و کاربرد ردیاب خودرو آشنا شوید.

1. تعیین موقعیت مکانی به صورت لحظه ای

یکی از اصلی‌ترین کاربرد ردیاب خودرو، تعیین موقعیت مکانی به صورت آنی است. با نصب جی پی اس روی ماشین، می‌توانید موقعیت مکانی خودروی خود را به صورت لحظه‌ای بر روی نقشه مشاهده بفرمایید. این مزیت می‌تواند در مسیریابی بسیار موثر باشد. البته توجه داشته باشید که این قابلیت در ردیاب‌های آنلاین وجود دارد. درصورتی که قصد استفاده از این قابلیت را دارید، بهتر است به دنبال ردیاب آنلاین باشید. ردیاب‌های آفلاین قابلیت مشاهده‌ی موقعیت مکانی خودرو به صورت آنلاین را ندارند و تنها مسیرهای طی شده را نمایش می‌دهند. بهتر است با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین GPS را خریداری نمایید.

مزیت های ردیاب برای ماشین

2. پیدا کردن راحت ماشین بعد از سرقت

امروزه با افزایش سرقت خودروها، افراد زیادی در جهت افزایش امنیت خودروی خود تلاش می‌کنند. یکی از راهکارها جهت افزایش امنیت خودرو، نصب جی پی اس است. نصب جی پی اس بعد از به سرقت رفتن خودرو می‌تواند بسیار کارساز باشد و می‌توان گفت که اصلی‌ترین کاربرد ردیاب خودرو پیدا کردن آن بعد از سرقت است. بعد از به سرقت رفتن ماشین، درصورتی که ردیاب روی آن نصب کرده باشید به راحتی قادر به مشاهده‌ی موقعیت مکانی خودروی خود خواهید بود و از این طریق به راحتی می‌توانید سارق و ماشین به سرقت رفته را پیدا کنید.

در حالت کلی ردیاب برای ماشین در حین سرقت و بعد از سرقت می‌تواند بسیار مفید باشد. زمانی که سارق درب خودرو را باز کند، برای شما اعلان ارسال می‌شود و شما متوجه باز شدن درب ماشین خواهید شد. در این هنگام با خاموش کردن خودرو از راه دور، می‌توانید از سرقت ماشین جلوگیری کنید. البته باید توجه داشته باشید که تمامی ردیاب‌های خودرو از قابلیت اعلان باز شدن درب خودرو برخوردار نیستند و تنها برخی از آن‌ها این امکان را دارند.

حال اگر خودروی شما به سرقت رود و شما در زمانی که اعلان هشدار ارسال می‌شود به آن توجه نکنید و یا متوجه نشوید، بازهم راه نجاتی وجود دارد. در این موقعیت شما می‌توانید با باز کردن اپلیکیشن ردیاب خودرو، از موقعیت لحظه‌ای آن آگاه شوید و خودروی خود را در سریعترین زمان ممکن پیدا کنید.

3. خاموش کردن خودرو از راه دور از مزایای ردیاب خودرو

یکی دیگر از مزایای ردیاب خودرو خاموش کردن ماشین از راه دور است. با نصب این دستگاه می‌توانید خودروی خود را در حال حرکت خاموش کنید. توجه داشته باشید که در صورت بالا بودن سرعت خودرو، قادر به خاموش کردن آن نخواهید بود اما ردیاب، دستور و فرمان شما را دریافت می‌کند و زمانی که سرعت ماشین کم شود، خودرو را خاموش می‌کند.

4. درخواست کمک در شرایط اضطراری (کلید SOS)

از کاربرد ردیاب خودرو که بسیار کارامد نیز می‌باشد، استفاده از کلید کمک اضطراری در زمان خطر است. جی پی اس ها دارای یک کلید SOS می‌باشند که در شرایط اضطراری بسیار کارآمد هستند. در شرایط اضطراری با فشردن کلید اضطراری یا SOS با نزدیکان شما تماس برقرار می‌شود. اما برای اینکار از قبل لازم است شماره تلفن نزدیکان خود را بر روی ردیاب تعریف کنید تا در شرایط اضطراری با فشردن این کلید با آن‌ها تماس گرفته شود. در صورت بروز حادثه یا اتفاقات دیگر، ممکن است به دلایل مختلفی به تلفن خود دسترسی نداشته باشید اما این کلید در دسترس راننده قرار می‌گیرد تا در مواقع حساس و ضروری به راحتی بتواند از آن استفاده کند.

5. مسیریابی موثر از مزایای ردیاب خودرو

یکی از مزیت‌های دیگر این دستگاه، امکان مسیریابی موثر است. در مواقعی که شما به شهر دیگری سفر می‌کنید و به مسیرها آگاه نیستید، به کمک جی پی اس می‌توانید به راحتی مسیریابی کنید. در واقع تنها با انتخاب مقصد خود از طریق جی پی اس، راهنمایی می‌شوید و در کمترین زمان به مقصد خود می‌رسید. صرفه جویی در وقت و هزینه نیز از جمله مزایای ردیاب خودرو است؛ به این دلیل که کوتاه‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد تا در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید.

6. محاسبه مصرف سوخت خودرو

ردیاب‌های خودرو قادر به محاسبه میزان مصرف سوخت خودرو هستند. این مزیت سبب می‌شود که شما از میزان مصرف سوخت خودروی خود آگاه شوید و ماهانه از میزان آن بکاهید. همین موضوع کاهش مصرف سوخت خودرو سبب جلوگیری از آلودگی هوا می‌شود و در حفظ محیط زیست موثر خواهد بود.

مطالعه کنید: چگونگی کاهش مصرف سوخت با ردیاب خودرو

7. کنترل کارمندان از کاربرد ردیاب خودرو

کنترل کارمندانی که در خارج از محیط کار در رفت آمد هستند، برای مدیران بسیار سخت است. بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل برای کنترل کارمندان خود از جی پی اس ماشین استفاده می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که مدیران، کنترل و نظارت بیشتری بر روی کارمندان خود داشته باشند. مدیرانی که خودروی شرکت را در اختیار کارمندان قرار می‌دهند، می‌توانند از سرعت خودرو نیز آگاه شوند و یا می‌توانند محدوده مجاز برای ماشین تعیین کنند. در صورتی که کارمندان از محدوده‌ی مجاز تعیین شده خارج شوند به مدیر اطلاع داده می‌شود.

کاربرد ردیاب خودرو

معایب ردیاب خودرو

حال که با مزایا و کاربرد ردیاب خودرو آشنا شدید، بد نیست درباره معایب آن نیز مطلع باشید و با دید بهتری تصمیم به خرید بگیرید. در حالی که نصب ردیاب در خودرو مزایای بسیاری دارد که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، اما برخی از مشکلات مربوط معایب ردیاب خودرو از قبیل مسدود شدن سیگنال، وابستگی به برق، حریم خصوصی و هزینه نیز وجود دارند که لازم است درباره آن‌ها بدانید.

مسائل مربوط به حریم خصوصی

بسیاری از افراد، جی پی اس وسایل نقلیه را تهاجمی به حریم خصوصی می‌دانند. اگر شما بخواهید از این دستگاه برای اهداف تجاری استفاده کنید، این مسئله‌ی حریم خصوصی مطرح می‌شود. خوشبختانه، وقتی صحبت از جی پی اس خودرو در صنعت می‌شود، قوانینی برای محافظت از اطلاعات شخصی کارمندان وضع شده است. به عنوان یک کارفرما، همیشه باید قبل از نصب دستگاه جی پی اس در وسیله نقلیه خود، از کارمندان اجازه بگیرید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها دقیقاً از عملکرد آن مطلع هستند. اینکه شما بدون اطلاع، اقدام به سوء استفاده کنید، خلاف قوانین بوده و تجازو به حریم خصوصی به حساب می‌آید.

پارازیت سیگنال

ردیاب‌های جی پی اس می‌توانند توسط دستگاه‌هایی که سیگنال‌های دریافت شده از ماهواره را مختل می‌کنند، گیر کنند. این مشکل می‌تواند باعث توقف شما در مکان یابی وسیله نقلیه شود. این‌ دستگاه‌ها به طور فزاینده‌ای در میان سارقان باهوش، فناوری محبوب هستند. متأسفانه، تنها راه برای جلوگیری از گیر کردن سیگنال، گزارش مشکل است.

تأمین نیرو یکی از اصلی ترین مسائل در ایرادات ردیاب ماشین

هر دو دستگاه ردیاب (مجهز به باتری و سخت افزار) با معایب خود همراه هستند. برای کارکرد ردیاب‌های باتری باید همیشه شارژ داشته باشید که ممکن است، خسته کننده شود. زمان شارژ یک دستگاه به طور قابل توجهی در هر مدلی، متفاوت است و نصب آن‌ها آسان است. از طرف دیگر ردیاب‌های سخت افزاری یا سیمی از باتری ماشین شما استفاده می‌کنند. بنابراین نیازی به شارژ مجدد نیست. با این حال، اگر آن‌ها به درستی نصب نشده باشند، می‌تواند منجر به تخلیه آن شود و نصب آن‌ها دشوارتر است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که شما را با مزایای ردیاب خودرو ، معایب آن و کاربرد ردیاب خودرو آشنا کنیم. مطالعه این مقاله می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند که بتوانید یک ردیاب خوب خریداری کنید و یا تصمیم بگیرید که ردیاب برای شما مناسب است یا خیر. علاوه بر مزیت‌های گفته شده، جی پی اس دارای مزیت‌ها و قابلیت‌های دیگری نیز هستند که در این مقاله به توضیح آن نپرداختیم. به طور مثال برخی از ردیاب‌های پیشرفته دارای قابلیت شنود هستند و به وسیله آن می‌توانید صدای داخل کابین را بشنوید. این مورد در همه‌ی ردیاب‌ها وجود ندارد؛ بنابراین در صورتی که این قابلیت برایتان مهم است، حتما در هنگام خرید، به آن توجه کنید.

درصورتی که قصد خرید ردیاب خودرو دارید، می‌توانید از طریق سایت اینصب اقدام به خرید کنید یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید تا شما را به طور کامل در زمینه خرید و مزایای ردیاب خودرو و کاربرد ردیاب خودرو راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟