مزایای استفاده از قفل فرمان و قفل پدال | اینصب
x
X

مزایای استفاده از قفل فرمان و قفل پدال

آیا تا بحال به این موضوع فکر کردین که چرا با وجود پیشرفت های اخیر در زمینه روش ها و لوازم امنیتی خودرو، همچنان پلیس و افراد با تجربه ، استفاده از قفل فرمان و قفل پدال ماشین را توصیه می کنند؟
قفل فرمان و قفل پدال جزء قدیمی ترین روش های بالا بردن امنیت ماشین به حساب می آیند. شاید امروزه با وجود روش های جدید سرقت، گذشتن از سد قفل های فرمان و پدال برای سارقان با تجربه کار دشواری محسوب نمی شود. حتی بنظر می رسد  این روزها استفاده از قفل فرمان و قفل پدال به تنهایی برای جلوگیری از سرقت خودرو چندان کار عاقلانه ای نیست. با اینحال مزایای استفاده از قفل فرمان و قفل پدال باعث شده همواره به مالکان خودرو یادآوری و توصیه کنیم که استفاده از قفل فرمان و قفل پدال را فراموش نکنند.

ما هم در این مقاله سعی می کنیم خیلی کوتاه به معرفی قفل های فرمان و پدال و انواع آن ها بپردازیم و مهم ترین مزیت های استفاده از آن ها را بررسی کنیم. اگر برای شما هم اطلاع از این مزیت ها جالب است، در این مقاله با ما همراه باشید.

قفل فرمان و مزیت های استفاده از آن

مزایای استفاده از قفل فرمان و قفل پدال

قفل فرمان وسیله ای است که بر روی غربیلک فرمان تنظیم و سوار می شود و توسط قفلی که روی بدنه آن قرار دارد محکم می شود. از قفل فرمان برای جلوگیری از حرکت و چرخش غربیلک فرمان استفاده می شود. انواع مختلفی از قفل فرمان از لحاظ جنس بدنه، ابعاد و طراحی در بازار لوازم جانبی خودرو وجود دارد که برخی از این مدل ها برای طیف خاصی از خودرو ها بکار می رود.

از لحاظ طراحی دو نوع کلی برای قفل های فرمان وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قفل فرمان مدل کشویی

دلیل نام گذاری این مدل از قفل های فرمان، طریقه باز شدن آن ها بصورت کشویی است. این نوع از قفل ها بر روی بخش های مختلفی از جمله فرمان، دنده و حتی پدال ها قرار می گیرند.

قابلیت باز و بسته شدن کشویی باعث می شود که این نوع از قفل فرمان برای انواع مختلف فرمان قابل استفاده باشد و از طرفی قفل های کشویی جای کمی می گیرند و به راحتی جمع شده و در زیر صندلی قرار می گیرند. خود قفل های کشویی انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین مدل های آن قفل های فرمان کشویی دوبل است. بخصوص اگر قفل فرمان کشویی دوبل خود را از برندهای با کیفیتی مانند لوکمس تهیه کرده باشید.

  • قفل فرمان مدل عصایی

نوع دوم از قفل های فرمان قفل های مدل عصایی هستند. از لحاظ ظاهری شبیه به عصا می باشد و انحنای بالای دسته آن جهت محکم شدن و قرار گرفتن درون فرمان طراحی شده است.

این نوع از قفل های فرمان را فقط برای خود غربیلک فرمان می توان استفاده کرد. از بهترین انواع این نوع قفل فرمان،  قفل فرمان مدل کلاغی لوکمس است. برند لوکمس از لحاظ کیفیت مواد اولیه، وزن و امنیت جزء بهترین تولید کنندگان ابزار امنیتی خودرو است.

چرا توصیه می شود از قفل فرمان استفاده کنیم؟

استفاده از قفل فرمان سه مزیت کلی و مهم دارد که باعث می شود مالکان خودرو همچنان و با وجود وسایل امنیتی جدید، به استفاده از آن علاقه خاصی داشته باشند.

1. افزایش زمان سرقت و کاهش سرعت عمل سارقان

در یک عملیات سرقت خودرو مهم ترین عامل برای موفقیت سارقان، زمان است. سارقان هرچه زمان سرقت را پایین تر نگهدارند امکان خطا و ریسک به دام افتادن خود را کمتر می کنند. مهمترین مزیت قفل فرمان کاهش سرعت عمل سارقان و افزایش زمان سرقت است. وقتی سرعت عمل سارقان کند می شود هر آن امکان دارد مالک خودرو، عابران و همسایگان، متوجه سارقان شده و مانع از به اتمام رسیدن عملیات سرقت شوند. در نتیجه شما موقع خرید قفل فرمان، هرچه از برند های با کیفیت تری خرید کنید، به همان میزان سرعت عمل سارقان در باز کردن قفل کمتر می شود.

2. خاصیت بازدارندگی قفل فرمان

در گزارش های منتشر شده از سرقت خودرو یکی از موضوعاتی که عموما مطرح می شود خاصیت بازدارنگی قفل فرمان و قفل پدال است. درست است که باز کردن این قفل ها برای سارقان، و بخصوص سارقان حرفه ای تر چندان دشوار نیست. اما به همان دلیل بالا رفتن  ریسک و زمان سرقت نه تنها سارقان آماتور، که عموما از سرقت خودرو های مجهز به قفل فرمان و قفل پدال منصرف می شوند. بلکه سارقان حرفه ای هم در خیلی از موارد، ترجیح می دهند برای سرقت به سراغ خودرو هایی که قفل فرمان ندارند ، بروند.

3. سهولت استفاده و هزینه پایین  استفاده از قفل فرمان

استفاده از قفل فرمان و قفل پدال کار بسیار ساده ای است. نیازی به صرف زمان چندانی ندارد. از طرف دیگر هزینه های تهیه یک قفل فرمان و یا قفل پدال با کیفیت بسیار پایین و مقرون به صرفه است. مقایسه این سهولت استفاده و هزینه پایین با مزیت های استفاده از قفل فرمان و توصیه های افراد با تجربه و پلیس و حتی اعترافات سارقان خودرو ، بخوبی شما را برای استفاده از یک قفل فرمان با کیفیت مجاب می کند.

مزیت های استفاده از قفل پدال

مزیت های استفاده از قفل پدال

قفل پدال از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به قفل فرمان است با این تفاوت که بر روی پدال های کلاچ و گاز نصب و محکم می شود. تا مادامی که از قفل پدال استفاده می کنید عملا امکان استفاده از پدال ها و در نتیجه حرکت دادن خودرو وجود ندارد.

استفاده از قفل پدال مزیت های مشابه قفل فرمان را برای مالکان خودرو دارد. از لحاظ امنیت قفل پدال و قفل فرمان تا حدود زیادی شبیه به هم هستند. قفل پدال چند مزیت کوچک به نسبت قفل فرمان دارد. که باعث می شود قفل پدال در کل محصول بهتری محسوب شود.

حالت بازدارندگی قفل پدال برای سارقان به نسبت قفل فرمان بیشتر و جدی تر است چرا که سارقان برای باز کردن قفل پدال علاوه بر نور و فضای عمل کمتر، بدلیل خم شدن تا کف خودرو تسلط و دید خود را نسبت به محیط اطراف از دست می دهند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر و یا خرید قفل فرمان و پدال می توانید با کارشناسان مجموعه ی اینصب در تماس باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟