قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟ | اینصب
x
X

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

یکی از سوال‌هایی که مشتریان ما عموما در هنگام خرید تجهیزات امنیتی می‌پرسند، در رابطه با انتخاب بین قفل فرمان و قفل پدال است. مشتریان بارها از ما می‌پرسند که قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟ در این مقاله قصد داریم با چند دلیل ساده به شما ثابت کنیم که بالاخره کدام قفل برای شما انتخاب بهتر و مطمئن‌تری است.

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

خب ببینید بطور کلی ما از قفل فرمان و قفل پدال استفاده می‌کنیم تا حتی الامکان زمان سرقت را طولانی کنیم. قفل‌های فرمان و پدال شاید به تنهایی راه حل مناسبی برای جلوگیری از سرقت کردن ماشین‌ها نیستند اما خلاص شدن از شر آن‌ها در حین سرقت، سارقان را حسابی به دردسر می‌اندازد. چرا که در سرقت، خصوصا سرقت خودرو، زمان و سرعت عمل برای سارقان بسیار مهم است. بخاطر همین است که ما همیشه توصیه می‌کنیم حتی در صورتی که اتومبیل شما به وسایل ضد سرقت پیشرفته‌تری مثل دزدگیر ماشین و ردیاب جی پی اس خودرو مجهز است باز هم بهتر است که از قفل‌های فرمان یا پدال بصورت هم زمان استفاده کنید.

حالا از کجا بفهمیم قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟ بهتر است ابتدا ببینیم که این قفل‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند، چگونه نصب می‌شوند و سارقان در مواجه با آن‌ها معمولا از چه روشی استفاده می‌کنند. بطور کلی انتخاب بهتر، قفلی است که ریسک بیشتری برای سارقان دارد. هرچه زمان سرقت و دردسرهای سارقان بیشتر، امکان به دام افتادن سارقان و یا ناتمام ماندن عملیات سرقت بیشتر است.

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

همه چیز در مورد قفل فرمان و سارقان خودرو

قفل فرمان در واقع یک وسیله‌ی شبیه یک میله قابل تنظیم است که روی فرمان محکم و قفل می‌شود و اجازه چرخش غربیلک فرمان را نمی‌دهد. حالا فایده استفاده از قفل فرمان چیست؟ اتومبیل بدون حرکت و چرخش فرمان، امکان جابجایی ندارد. بنابراین، سارقان حتی با ورود به خودرو با چالش جابجا کردن آن مواجه هستند. شاید این چالش برای سارقان حرفه‌ای خیلی سخت نباشد، اما بر اساس گزارشات پلیس، دلیل خوبی برای انصراف سارقان از سرقت است.

به توصیه پلیس و بر طبق اعترافات سارقان، از قفل فرمان استفاده کنید. چرا که سارقان تازه کار بدلیل عدم تسلط و سرعت عمل در باز کردن این قفل‌ها از سرقت منصرف می‌شوند. سارقان حرفه‌ای با وجود اینکه از سد هر قفلی به راحتی عبور می‌کنند، ترجیح می‌دهند دردسرهای قفل فرمان را نداشته باشند. آن‌ها برای سرقت، ماشین‌های بدون قفل فرمان و قفل پدال را ترجیح می‌دهند.

همه چیز درمورد قفل فرمان

روش مقابله سارقان با قفل فرمان

این دقیقا همان چیزی است که ما از نصب خرید قفل فرمان و قفل پدال انتظار داریم. اما روش مقابله سارقان با قفل فرمان چیست؟ سارقان حرفه‌ای، برای باز کردن قفل‌ها دردسر زیادی ندارند!! غربیلک فرمان را بطور کلی خارج می‌کنند. سپس برای به حرکت در آوردن ماشین از یک فرمان زاپاس که به همراه دارند، استفاده می‌کنند.
اما قفل فرمان به نسبت قفل پدال دو ویژگی خوب برای سارقان و البته ویژگی بد برای مالکان خودرو دارد. اول اینکه محل قرار گیری قفل فرمان به گونه‌ای است که سارق، هنگام اقدام برای باز کردن یا خروج غربیلک فرمان به همراه قفل به محیط اطراف مسلط است و این باعث می‌شود که سارقان در هنگام باز کردن قفل، از امنیت خودشان مراقبت کنند.

اما یک نکته قابل توجه این که خیلی از سارقان از قفل فرمان برای شکستن غربیلک و خروج آن کمک می‌گیرند و این یعنی وجود قفل فرمان در مواردی به سرعت عمل سارقان کمک می‌کند. بنابراین استفاده از قفل فرمان در حالت کل دردسرهای به مراتب کمتری برای سارقان خودرو دارد.

همه چیز در مورد قفل پدال و سارقان خودرو

نوبتی هم باشد، نوبت قفل پدال است! قفل پدال نیز ساختاری مشابه قفل فرمان دارد با این تفاوت که قفل پدال روی پدال‌های کلاچ و گاز نصب و محکم می‌شود و تحت هیچ شرایطی امکان استفاده از این پدال‌ها در صورت محکم شدن با این قفل وجود ندارد. البته مدل‌هایی از قفل‌ها که بصورت هم زمان، فرمان و پدال‌ها را قفل می‌کنند هم در بازار وجود دارد.

در این مورد هم براساس آمار سرقت ماشین‌های مجهز به قفل پدال، سارقان از خیر سرقت این ماشین‌ها نمی‌گذرند. اما خلاص شدن از شر قفل پدال برای سارقان دردسر بیشتری نسبت به قفل فرمان دارد. چراکه سارقان برای باز کردن قفل پدال دید کمتری دارند، نور و فضای عمل در قسمت پدال کمتر و ریسک سرقت ماشین با قفل پدال بیشتر است. بنابراین سارقان بعد از ورود به ماشین برای باز کردن قفل پدال مجبور به خم شدن در ماشین هستند که این باعث می‌شود دید آن‌ها نسبت به محیط اطراف کمتر شود و احتمال به دام افتادن سارقان در این شرایط بیشتر می‌شود.

همه چیز درمورد قفل پدال

درست است که سارقان حرفه‌ای روش‌های مقابله با انواع فغل‌ها را به خوبی بلد هستند. اما به عنوان یک سارق، ترجیح می‌دهند با قفل پدال مواجه نشوند. یا در واقع قفل فرمان را بدلیل دردسرهای کمتر ترجیح می‌دهند.

سخن پایانی مقاله

حالا اگر از ما بپرسید قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟ جواب ما به شما این است که با تمام مواردی که از مزایا و معایب قفل فرمان و پدال در بالا گفتیم، استفاده از انواع قفل‌ها از استفاده نکردن از آن‌ها بدون شک بهتر است و خالی از لطف نخواهد بود. اما با توجه به آمارها، از بین قفل‌های فرمان و پدال، استفاده از قفل پدال به دلایلی که پیشتر گفته شد، بهتر است. همچین توصیه می‌کنیم که در کنار انواع قفل‌ها، از دزدگیر و ردیاب‌ها غافل نباشید. در نهایت چنانچه قصد خرید انواع قفل های فرمان و قفل پدال دارید، حتما سری به سایت اینصب بزنید. چراکه تمام محصولات این فروشگاه، با بهترین کیفیت و قیمت به همراه گارانتی معتبر موجود است. همچنین اگر فکر می‌کنید، نیاز به مشاوره دارید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه یاری دهند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟