x
X

عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه است؟

عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به چه صورت است؟ آیا نحوه کار کردن با این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها متفاوت است؟ بهتر است ابتدا توضیح مختصری در این رابطه بخوانید و سپس به بررسی کلی انواع دستگاه حضور و غیاب بپردازیم تا شما با جزئیات بیشتری از این محصول آشنا شوید.

دستگاه حضور غیاب یکی از سیستم های کنترل ورود و خروج و تردد کارمندان و پرسنل یک مجموعه است. این دستگاه یکی از پر کاربرد‌ترین سیستم‌هاست و وجود آن در سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی از الزامات می‌باشد. بسیاری از مدیرانی که صاحب شرکت کوچکی هستند، بر این باورند که استفاده از این سیستم در شرکتشان مناسب نیست، اما این دستگاه از نظر اقتصادی به نفع مدیران تمام می‌شود.

در سال‌های گذشته تردد کارمندان به صورت دستی در فایل اکسل و ورد و یا حتی دفتر، نوشته و ثبت می‌شد، اما در این روش اشتباهاتی برای ثبت ورود و خروج رخ می‌داد و یا تقلبی هنگام ثبت ورود و خروج صورت می‌گرفت. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های حضور و غیاب تولید شده‌اند که اشتباهات گذشته تکرار نشود و به رشد بهتر سازمانی کمک کند.

عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

برای کار کردن با دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نیاز است پرسنل جدید ثبت اطلاعات را انجام دهند. قسمت منابع انسانی و یا حسابداری، کارمندانی که تازه وارد شرکت شده‌اند را در مقابل دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره قرار می‌دهند تا چهره ی آنان را در کادری مشخص در حافظه دستگاه ثبت کنند.

این دستگاه‌ها دارای سرعت و دقت بالایی هستند و در کمترین زمان ممکن چهره‌ی افراد را شناسایی می‌کنند. احتمال تقلب در این دستگاه‌ها وجود ندارد زیرا چهره هر یک از پرسنل منحصر به خود آن شخص است. تعریف چهره از طریق سخت افزار دستگاه حضور و غیاب امکان پذیر است. در بعضی از شرکت‌ها، دستگاه حضور و غیاب بسیاری وجود دارد، بنابراین چهره‌ی افراد را فقط بر روی یک دستگاه حضور و غیاب تعریف می‌کنند و سپس از طریق USB چهره ی تعریف شده را بر روی دستگاه‌های حضور و غیاب دیگر انتقال می‌دهند تا دیگر نیاز نباشد چهره‌ی فرد را بر روی تمامی دستگاه‌ها تعریف کنند.

 

عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

 

معرفی انواع دستگاه حضور و غیاب

در دستگاه‌های حضور و غیاب امکان تقلب به حداقل می‌رسد حتی می توان گفت در بعضی از مدل‌ها به هیچ عنوان تقلبی صورت نمی‌گیرد و به صورت دقیق تمام تردد‌های کارمندان ثبت و نگهداری می‌شود. دستگاه‌های حضور و غیاب دارای انواع مختلفی می‌باشند، از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارتی
  • رمزی
  • تشخیص چهره
  • اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از پر‌فروش‌ترین و امن‌ترین دستگاه‌ها هستند که از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردارند.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

این دستگاه با اثر انگشت کار می‌کند و دارای امنیت بالایی است. اثر انگشت کارمندانی که تازه وارد شرکت شده‌اند در حافظه سیستم ثبت می‌شود و با هر بار ورود و خروج، قرار دادن انگشتشان بر روی دستگاه ،ساعت تردد با اطلاعات آن شخص در حافظه دستگاه ثبت می‌شود.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از سیستم های کنترل تردد با امنیت بسیار بالا است. این دستگاه چهره‌ی افراد را در حافظه ثبت می‌کند و امکان تقلب به هیچ وجه وجود ندارد.

در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره شما تماس فیزیکی با دستگاه ندارید، با قرار دادن چهره در مقابل دستگاه، زمان تردد شما ثبت می‌شود. اما در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی شما با دستگاه در تماس هستید. به دلیل وجود کرونا و ویروس هایی از این قبیل، داشتن تماس فیزیکی با دستگاه باعث انتقال ویروس و آلودگی می‌شود. بهتر است اگر قصد خرید بین دو دستگاه را دارید حتما تشخیص چهره را در اولویت بگذارید. اگر بودجه شما به این دستگاه نرسید حتما در کنار آن روشویی قرار دهید تا بعد از استفاده کارمندان دستان خود را بشویند.

 

نحوه کار دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره

 

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

با استفاده از این سیستم، شما می‌توانید نظم را در شرکت‌تان به وجود آورید. با وجود دستگاه حضور و غیاب تمامی کارمندان خود را موظف می‌دانند در زمان معین و دقیق در محل کار حضور داشته باشند و تا پایان زمان کاری، در شرکت بمانند. این نظم یک طرفه نیست و مدیران هم در هنگام محاسبه حقوق و دستمزد با دقت میزان کارکرد پرسنل را بررسی می‌کنند و حق هیچ یک از افراد ضایع نخواهد شد.

وجود سیستم حضور و غیاب کارمندان را تشویق می‌کند تا به موقع در محیط کار حاضر شوند تا با کسری حقوق در پایان ماه مواجه نشوند.

محاسبه اضافه کاری با این روش بسیار دقیق است و حتی 1 دقیقه را هم شامل می‌شود.

سخن پایانی

عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را بررسی کردیم و متوجه شدیم این دستگاه بدون نیاز به لمس فیزیکی می‌تواند تردد را ثبت کند. بنابراین برای خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره دقت کافی را داشته باشید تا از جای معتبر خرید کنید تا در صورتی اشکالات بتواند پشتیبانی خوبی به شما دهد. تمامی محصولات مجموعه‌ی اینصب دارای گارانتی معتبر و طولانی و همچنین پشتیبانی قوی است.

از بهترین مدل دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره می توان به دستگاه کنترل تردد مدل NF50 فراتکنو اشاره کرد.

برای خرید اینترنتی بهترین دستگاه حضور و غیاب شما می‌توانید روی فروشگاه اینترنتی اینصب حساب کنید، علاوه بر ارسال به موقع، هزینه ارسال دستگاه‌های کنترل تردد رایگان می‌باشد. می‌توانید قبل از خرید اطلاعات خود را با مشاوره از کارشناسان این مجموعه کامل بفرمایید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟