علائم آلزایمر و درمان آن | اینصب
x
X

علائم آلزایمر و درمان آن

علائم آلزایمر و درمان آن را می دانید؟ آیا می دانید وقتی کسی در اطرافتان مبتلا به آلزایمر شده، چطور می توانید کمک کنید؟ آلزایمر بیماری است که با کهولت سن بروز پیدا می کند. عموما با این بیماری بعد از 70 سالگی مواجه می شویم و تحقیقات نشان می دهند که تقریبا نیمی از افراد با حدود سنی 90 سال، درجاتی از این بیماری را تجربه می کنند. عامه ی مردم آلزایمر را با علائم فراموشی یکی می دانند. در حالی که در زندگی شلوغ و پلوغ و پردغدغه امروزهمه ی ما کم و بیش فراموشی را تجربه کرده ایم و می کنیم. اما واقعیت این است که هر فراموشی نشان از آلزایمر نیست. نکته اینجاست که برای تشخیص بیماری آلزایمر تنها نباید به فراموشی بسنده کرد.

پس آلزایمر را چطور تشخیص بدهیم؟ تازگی ها فراموشکار شده اید و نگرانید که شروع بیماری آلزایمر را تجربه می کنید یا خیر؟ نگران نباشید. فراموش نکنید کسانی که مبتلا به آلزایمر می شوند معمولا متوجه فراموشکاری خود نیستند. در این مقاله در رابطه با علائم آلزایمر و درمان آن صحبت می کنیم. به علاوه برای کسانی که افرادی با این بیماری را در نزدیکی خود دارند و نگران مراقیت درست از این افراد هستند توصیه های جالبی خواهیم داشت.

علائم آلزایمر چیست؟

علائم آلزلیمر که باید به آن توجه کنید

همانطور که گفته شد برای عامه مردم آلزایمر به معنی فراموشی است. پس مهم ترین علامتی که برای تشخیص آلزایمر به دنبال آن هستند حواس پرتی است. در صورتی که علائمی از آلزلیمر وجود دارد که کمتر دیده می شود. یکی از علائم آلزایمر بی علاقگی است. پزشکان تاکید می کنند که اگر بی علاقگی به فعالیت های اجتمای، حضور در جمع ها، غذا خوردن یا ورزش کردن با دیگران، به همراه میزان خفیفی از اختلالات شناختی ظاهر شده، احتمال اینکه فرد به سمت آلزلیمر می رود زیاد است. این افراد نسبت به فعالیت های روزانه بی علاقه اند. ممکن است فاصله استحمام در آن ها زیاد شود. روزها با یک لباس دیده شوند و یا بطور مثال برای مدتی موهای خودرا شانه نکنند و یا نسبت به سایرین بی تفاوت باشند.

گاهی ممکن است فرد در زمان هایی متوجه فراموشی خود شود این مسئله برای افراد اضطراب و حتی افسردگی به همراه دارد. افراد دارای آلزایمر به پرسیدن سوال های متعدد عادت پیدا می کنند و غیر از اینها عموما تغییر محیط و شرایط بد، این حالت های آن ها را شدت می بخشد. یکی از اتفاقاتی که در افراد مبتلا به آلزایمر می افتد، مشکل در پردازش عناصر است. اتفاقاتی که باعث می شود این افراد در بینایی و یافتن وسایل و اشیاء به مشکل بر بخورند. مبتلایان به آلزایمر در مراحل نخست معمولا در رانندگی هم دچار اختلال می شوند.

  • اولین گام: شناخت علائم آلزایمر

اختلالات در حافظه کوتا مدت را جدی بگیرید. منظور از این جمله فراموشی اسامی شماره تلفن یا کارها و قرارهای ملاقاتی که بعدا به یادآور می آورید نیست. فراموش نکنید که افراد مبتلا به آلزایمر فراموش می کنند و اغلب دیگر به یاد نمی آورند. حتما تا بحال افراد مبتلا به آلزایمر را دیدید که گاز را روشن می کنند اما فراموش می کنند برای چه کاری و گاز روشن می ماند. از خانه خارج می شوند اما فراموش می کنند برای چه کاری و مسیر بازگشت را هم فراموش می کنند. اما یکی دیگر از علائم جدی آلزایمر اختلال در قوه بیان است. شنیدن جملات نا مفهوم و کلمات نادرست در جملات از بیماران مبتلا به آلزایمر عادی است.

این بیماران معمولا در گریدهای بالا زمان ومکان را فراموش می کنند ممکن است نزدیکانشان را به یاد نیاورند. یا برای شما از زمان های دیگری حرف بزنند. معمولا ارقام و اعداد را فراموش می کنند و قادر به محاسبه و کارکردن با عدد و رقم نیستند. فراموش کردن و یا گم کردن زمان و مکان موجب می شود وسایل اشخاص مبتلا به آلزایمر را در جاهای بی ربط پیدا کنید. این ها بخشی از علائم آلزلیمر است که با کهولت سن در انتظار بیشتر افراد است. در صورت مواجه با این علائم حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

فراموش نکنید که بیمار متوجه تغییرات خود نیست. بهترین کار حمایت از بیمار برای کنترل و پیشگیری از پیشروی سریع بیماری است. رفتار شما در این مرحله بسیار مهم است.

  • راه های درمانی آلزایمر

واقعیت این است که آلزایمر معالجه ای ندارد. تنها کاری که می شود کرد، کند کردن روند آلزایمر و روش هایی برای کم کردن شدت عوارض بیماری است. تحت نظر پزشک بودن به موقع بیمار باعث می شود، مدت طولانی تری مهارت های خود را حفظ کند. درنتیجه بیمار می تواند کارهای خود را بهتر و بدون ایراد انجام دهد.

راه درمانی آلزایمر

چالش های مراقبت از افراد مبتلا به آلزایمر

اگر بیمار در ابتدای راه است و همچنان متوجه علائم خود می شود، باید مراقب اضطراب و افسردگی در بیمار باشید. حتی ممکن است بیمار علائم دو قطبی را از خود نشان دهد. در هرصورت بهترین روش، مشورت به موقع با پزشک متخصص است. ممکن است بیمار ازخود خشونت نشان بدهد. اقدامات خطرناک داشته باشد و یا بدتر از همه خارج شدن بیمار از خانه و گم شدن است. برای موارد افسردگی و دو قطبی ممکن است پزشک معالج تشخیص نیاز به درمان دارویی بدهد. برای گم شدن افراد مبتلا به آلزایمر بهترین روش استفاده از ردیاب شخصی است.

ردیاب شخصی یک وسیله کوچک است که بدون جلب توجه فرد، در لباس بیمار قرار می دهید و از آن پس بر روی گوشی موبایل خود به صورت لحظه ای از مکان بیمار خبر دارید. استفاده از ردیاب شخصی باعث می شود که دیگر، نگران گم شدن بیمار خود نباشید . با ردیاب شخصی حتی زمان هایی که خارج از خانه هستید از بیمار خود مراقبت کنید. استفاده از ردیاب شخصی برای بیماران مبتلا به آلزایمر مزیت های خیلی زیادی دارد. توصیه می کنیم با اطلاع از مزیت های ردیاب شخصی، برای بیماران مبتلا به آلزایمر،حتما یکی از آن ها را تهیه کنید. همچنین اگر در زمینه خرید ردیاب مناسب و با کیفیت نیاز به مشاره و همراهی داشتید و یا نمی دانید بهترین ردیاب را از کجا بخرید با اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟