ضبط خودرو چی بخرم | اینصب
x
X

ضبط خودرو چی بخرم؟

امروزه ضبط ماشین از جمله لوازم جانبی‌های پرطرفدار و پرفروش خودرو است. اکثر افراد، علاقه‌مند به گوش دادن موسیقی در هنگام رانندگی هستند. با وجود تنوع بالای ضبط های خودرو در بازار، انتخاب برای خرید ضبط خودروی باکیفیت کمی سخت می‌شود. به همین علت شاید برای خیلی از شما این سوال که ضبط خودرو چی بخرم؟ پیش آید. در این مطلب قبل از معرفی چند ضبط خودروی ارزان و باکیفیت، قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که لازم است در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید.

ویژگی های یک ضبط خودرو خوب

همان‌طور که در بالا گفتیم ضبط های خودرو دارای تنوع بالایی هستند و ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی دارند. لازم است برای خرید بهترین و مناسب‌ترین ضبط به برخی ویژگی‌ها و امکانات آن توجه کنید تا خرید بهتری داشته باشید. در ادامه به بررسی این امکانات و ویژگی ها می پردازیم.

از جمله ویژگی ها و امکانات ضبط با کیفیت می‌توان به آی‌سی بزرگ، هیت سینک بزرگ، خروجی RCA، قابلیت بلوتوث، پورت AUX، پورت USB، کارت خوان، قابلیت ارتباط صوتی، قابلیت جداشدن پنل و … اشاره کرد. در ادامه در مورد تمامی این ویژگی ها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

آی سی بزرگ

آی‌سی، مجموعه‌ای از ترانزیستور، خازن، مقاومت و … است که همگی در کنار یکدیگر یک هدف را دنبال می‌کنند و روی یک تراشه کوچک بهم متصل شده‌اند. آی سی ضبط های خودرو دو نوع هستد. ضبط های خودرویی که دارای آی سی بزرگ می‌باشند، دارای کیفیت بالاتری هستند. همچنین این ضبط ها، طول عمر بیشتری دارند. پس بهتر است ضبطی خریداری کنید که دارای آی سی بزرگ باشد.

ضبط ماشین چی بخرم

هیت سینک بزرگ

هیت سینک یا گرماگیر، نوعی مبدل حرارتی محسوب می‌شود که وظیفه کنترل گرمای تولیدی از قطعات الکترونیکی را برعهده دارد. این قطعه با جذب و پراکنده کردن گرما در اطراف، از بالا رفتن بیش از اندازه قطعه مورد نظر جلوگیری می‌کند. در واقع این کار سبب می‌شود که قطعه طول عمر بیشتری داشته باشد و کمتر آسیب ببیند. پشت پخش کننده‌های خودرو عموما از این مبدل استفاده می‌شود که در صورت بزرگ بودن آن، ضبط شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

پرفروش ترین ضبط خودرو

خروجی RCA

برخی از پخش کننده‌های خودرو دارای خروجی RCA هستند. از طریق این خروجی می‌توانید ضبط را به آمپلی فایر متصل کنید. آمپلی فایر قادر به تقویت صدا می‌باشد. درصورتی که به قدرت صدا اهمیت می‌دهید لازم است ضبطی خریداری کنید که دارای خروجی RCA باشد تا امکان اتصال به آمپلی فایر را داشته باشد.

قابلیت بلوتوث، پورت AUX، پورت USB، کارت خوان

مهم‌ترین نکته در خصوص ضبط ماشین، پورت‌های ورودی و قابلیت بلوتوث است.  در حقیقت از طریق بلوتوث و AUX می‌توانید تلفن همراه خود را به ضبط وصل کنید؛ از طریق USB می‌توانید فلش و از طریق کارت خوان می‌توانید کارت حافظه خود را برای پخش موسیقی به ضبط متصل کنید. همچنین برخی از ضبط های ماشین دارای دو پورت USB می‌باشند که یکی از پورت‌ها، پورت تغذیه است و امکان شارژ کردن تلفن همراه را فراهم می‌کند.

قابلیت ارتباط صوتی

برخی از ضبط های خودرو دارای میکروفون هستند و امکان برقراری ارتباط صوتی دارند. درواقع شما می‌توانید بلوتوث تلفن همراه خود را به ضبط متصل کنید و از طریق میکروفون ضبط، ارتباط صوتی برقرار کنید. اگر این قابلیت برای شما دارای اهمیت است، لازم است در هنگام خرید به آن توجه کنید.

قابلیت جدا شدن پنل

از دیگر مواردی که در هنگام خرید ضبط خودرو می‌توان به آن اشاره کرد، قابلیت جدا شدن پنل آن است. برخی از ضبط ها از نوع پنل ثابت و برخی دیگر از نوع پنل جدا می‌باشند. قیمت ضبط هایی که امکان جدا شدن پنل دارند، نسبتا بالاتر است. در صورتی که این ویژگی برای شما دارای اهمیت است لازم است به آن توجه نمایید.

پیشنهاد خرید ضبط خودرو با قیمت مناسب

تا اینجا با انواع ویژگی‌ها و امکانات بهترین ضبط های خودرو آشنا شدیم تا افرادی که با سوال ضبط خودرو چی بخرم مواجه هستند، بدانند که در هنگام خرید چه مواردی دارای اهمیت است. در ادامه ضبط هایی را به شما معرفی می‌کنیم که تمامی ویژگی‌ها و امکانات گفته شده در بالا را داشته باشند و علاوه بر کیفیت بالا، دارای قیمت مناسبی نیز باشند.

ضبط خودرو پنل جدا استیلاک

ضبط های خودرو پنل جدا از برند استیلاک همان طور که از نامشان مشخص است، دارای قابلیت جدا شدن پنل هستند. این مدل ضبط ها از نوع آی سی بزرگ و هیت سینک بزرگ می‌باشند. همچنین دارای قابلیت بلوتوث، پورت AUX، پورت USB و کارت خوان نیز هستند. از دیگر مزیت‌های این ضبط می‌توان به 4 خروجی RCA  آن اشاره کرد که امکان اتصال به آمپلی فایر را فراهم می کند.

ضبط خودرو استیلاک  مدل 7257

این ضبط از نوع پنل جدا است و صفحه نمایشگر رنگی دارد. همچنین تمام ویژگی‌های بالا شامل بلوتوث، پورت AUX، USB و پورت SD (کارت حافظه)  را دارد. از قابلیت‌های جذاب دیگر این پخش کننده، دارا بودن میکرون برای برقراری ارتباط صوتی است. کیفیت ضبط خودرو استیلاک  مدل 7257 در مقایسه با قیمت آن بسیار بالا و قابل قبول است.

ضبط ماشین استیلاک مدل 7258

ضبط خودرو استیلاک مدل 7258  یکی دیگر از انواع ضبط های پنل جدای برند استیلاک است که تمام امکانات مدل قبلی را دارد و تنها تفاوت آن، طراحی ظاهری پنل آن است.

ضبط ماشین استیلاک پنل جدا

پخش کننده ماشین پنل ثابت استیلاک

ضبط های خودرو پنل ثابت استیلاک به دو دسته تک USB و دو USB تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین ضبط را انتخاب کنید. به عنوان نمونه ضبط ماشین استیلاک مدل 8255 از نوع یک پورت و ضبط ماشین استیلاک مدل 3257u از نوع دو پورت هستند. هر دو نوع ضبط دارای پورت AUX، کارت خوان، قابلیت بلوتوث و ارتباط صوتی می‌باشند. همچنین دارای آی سی و هیت سینک بزرگ هستند. هر دو نوع ضبط ها 4 خروجی RCA جهت اتصال ضبط به آمپلی فایر دارند. تنها تفاوت این دو نوع در تعداد پورت USB است. ضبط های 2USB دار استیلاک دارای یک پورت USB برای اتصال فلش و یک پورت تغذیه برای شارژ تلفن همراه می‌باشند.

ضبط ماشین استیلاک پنل ثابت

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟