x
X

5گام مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش

اگر در فکر یک سفر لذت بخش هستی اما نمی دونی چطور باید برای این سفر برنامه ریزی کنی که حسابی خوش بگذره، این مقاله رو از دست نده. یکی از محبوب ترین تفریحات بخصوص برای زمان تعطیلات سفر رفتن است. سفر رفتن تجربه های جدید به شما می دهد. روحیه و انگیزه شما را حسابی بالا می برد. شما را از تکرار و روز مرگی های خسته کننده جدا می کند و خستگی کار و زندگی شما را حسابی در می کند. اما باید بدانید یک سفر لذت بخش از لحظه شروع برنامه ریزی برای آن آغازمی شود. پس این قسمت سفر را حسابی جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید. من هم تا جایی که ممکن است در این مقاله نکات مهم را به شما یاد آوری می کنم. پس این شما و این 5 گام مهم برای داشتن یک سفر لذت بخش.

یک سفر لذت بخش

مهم ترین کارهایی که برای یک سفر لذت بخش باید انجام بدهید

برای شروع  یک سفر لذت بخش سعی کنید تا جایی که ممکن است همه چیز را برنامه ریزی کنید. اگر تنها سفر می کنید آزادی عمل بیشتری دارید تا هرطور دوست دارید از سفر خود لذت ببرید. اگر تنها نیستید سفر خاطره انگیزتر و شاد تری خواهید داشت به شرطی که همه مراحل برنامه ریزی را با هم سفر یا همسفران خود چک کنید. چرا که این سفر قرار است برای همه لذت بخش باشد.

در همه مراحل، تصمیمات خود را با بودجه و وقتی که دارید مقایسه کنید. بعضی از قسمتهای برنامه سفر به هم وابسته هستند، مثلا اگر با قطار یا هواپیما سفر می کنید، باید از قبل رزرو بلیط ها را انجام دهید تا زمان خود را از دست ندهید. اگر با ماشین شخصی سفر می کنید چک آپ فنی و سلامت ماشین را فراموش نکنید. تا یادم نرفته بگم که اگر با ماشین سفر می کنید داشتن یک ضبط ماشین با کیفیت را فراموش نکنید، بخشی از لذت های سفر جاده ای به موزیک های باحالی است که گوش می کنید.

خلاصه تا جایی که ممکن است همه جزییات را در نظر بگیرید.

1.مهم ترین کار؛ انتخاب مقصد

انتخاب مقصد نهایی است که به برنامه سفر نظم می دهد. مقاصد مورد علاقه خود را لیست کنید. حالا مدت زمانی که برای سفر دارید، فاصله از مقاصد مورد نظر و طول سفر را در نظر بگیرید. این موارد و بودجه ای که برای سفر تعیین کردید را با هم مقایسه کنید. در هر مرحله ممکن است یک یا چند مقصد احتمالی شما خط بخورد. مکان های دیدنی، تفریحات و امکانات مقصد انتخابی خود را درنظر بگیرید.

تعیین کنید که برای این مقصد کدام وسیله نقلیه بهتر است. اگر در فصول مناسب سفر و یا تعطیلاتی مانند نوروز سفر می کنید حواستان به جمعیت مسافران و رزرو بلیط ها و اقامتگاه ها از قبل باشد. پس در گام اول مسیر و مقصد خود را تعیین کنید. با توجه به اینکه مقصد شما کجاست ملزومات سفر، هزینه ها، جزییات و آمادگی های پیش از سفر متفاوت است.

2.چطوری بریم؟ کجا بمونیم؟

قبل از شروع یک سفر لذت بخش لازم است نوع وسیله که قرار است با آن سفر کنید مشخص باشد. همچنین باید اقامتگاهی که برای طول سفر در نظر گرفتید را دقیقا مشخص کنید. هر وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید، ماشین شخصی، اتوبوس، قطار، هواپیما مزیت هایی دارد و روی ملزومات سفر و برنامه ریزی های شما تاثیر گذار است. در این مرحله هم امکانات و بودجه شما حرف اول را می زند.

برای وسیله نقلیه شخصی همانطور که گفتیم احتیاج به آماده سازی و اطمینان از سلامت کامل خودرو دارید. برای وسایل نقلیه دیگر، احتیاج به رزرو بلیط ها از قبل دارید که در این مورد وب سایت های زیادی هستند که به شما کمک می کنند. در همین مرحله لازم است از ظرفیت هتل ها در روزهای مد نظر خود مطمئن شوید. اتاق مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید. اگر مدت زمان طولانی سفر می کنید یا امکان جابجایی مکانی شما زیاد است بهتر است اقامتگاه های احتمالی بعدی خود را هم تعیین کنید.

3.برنامه ریزی برای فعالیت های در طول سفر

فعالیت های عمده ای که در طول این سفر لذت بخش دوست دارید انجام بدهید و تجربه کنید را تعیین کنید. این فعالیت ها را در یک لیست بنویسید و هزینه های آن ها را تخمین بزنید. اگر مدت زیادی است که سفر نرفتید، از قیمت های جدید اطلاع کسب کنید. حالا به نسبت  فعالیت های مورد علاقه خود در سفر اگر نیاز به رزرو تور، وسایل نقلیه، بلیط و مجوزهایی از قبل هست، برای رزرو آن اقدام کنید. خصوصا اگر مدت زمان سفر شما کوتاه است و باید از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

امروزه اپلیکیشن ها و وب سایت های زیادی هستند که می توانند به شما در برنامه ریزی این فعالیت ها کمک کند. حتی تا جایی که ممکن است درباره رستوران ها، کافه ها، مکان هایی برای غذاهای محلی و خلاصه همه چیز را از قبل تحقیق کنید و برای آن در برنامه وقت بگذارید.

4.برآورد هزینه های سفر

حالا که همه ی قسمت های برنامه شما تکمیل شده نوبت به برآورد نهایی هزینه ها رسیده. باید دقیقا بدانید چقدر پول احتیاج دارید . به علاوه احتیاج به مبلغی برای خرج و مخارج احتمالی و از پیش تعیین نشده دارید. بر اساس این هزینه های احتمالی و میزان بودجه ای که برای این سفر تعیین کردید ممکن است به اندکی تغییرات در برنامه احتیاج داشته باشید.

سایت ها و شرکت های جهانگردی می توانند برای برنامه ریزی سفرهای طولانی به شما کمک کنند. همچنین حواستان به تورهای لحظه آخری، تخفیفات ویژه هتل ها و اقامتگاه ها و تاریخ هایی با بلیط های نیم بها و از این دست هم باشد.

بستن چمدان

5.بادبان ها را بکشید و چمدان را ببندید

حتی اگر همه مراحل قبلی را با دقت انجام داده باشید بی دقتی در این مرحله ممکن است سفر لذت بخش شما را با مشکلاتی مواجه کند. بستن چمدان ها نیازمند دقت و حوصله شماست. توصیه می کنم قبل از شروع یک چک لیست از لوازم ضروری سفر تهیه کنید.

بهتر است هرکس شخصا چمدان های خود را ببندد. برای اینکه چمدان های خود را درست ببندید و چیزی را جا نگذارید از آب و هوای مقصد سفر اطلاع کسب کنید. انتخاب درست لباس ها و وسایل در سفر و کاهش حجم چمدان ها نیازمند این است که از آب و هوا وامکانات محل اقامت وفعالیت هایی که قراراست انجام بدهید و.. اطلاع داشته باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟