7 مکان پیشنهادی برای سفر عید سال 1402 | اینصب
x
X

7 مکان پیشنهادی برای سفر عید سال 1402

روزهای آخر سال زمان برنامه ریزی برای تعطیلات عید است. اگر شما هم به سفر با ماشین شخصی علاقه دارید و به دنبال انتخاب مکان مناسب و برنامه ریزی برای سفر عید سال 1402 هستید، این مقاله برای شماست. در این مقاله قصد داریم به معرفی 7 مکان پیشنهادی برای سفر عید سال 1402 بپردازیم. ساک ها رو ببندید، ماشین رو آماده کنید، یک ضبط ماشین با کیفیت بخرید و حالا آماده ی یک سفر بی نظیر و خاطره انگیز برای عید امسال هستید. پس بزن بریم!

معرفی 7 مکان مناسب برای سفر عید 1402

ایام عید در ایران را در آب و هوای سرد و کوهستانی ترجیح می دهید یا آب و هوای گرم و معتدل ؟ در کنار دریا یا در جاده های کوهستانی؟ دریا و دریاچه ها را ترجیح می دهید یا جنگل و دشت را؟ همه چیز بسته به علاقه شماست. شهرهای تاریخی مثل اصفهان و شیراز و یزد را می پسندید یا شهرهای سرسبز شمالی ایران را؟ حتی ممکن است شما بیشتر به مکان های کمتر شناخته شده و خلوت تر علاقه داشته باشید. برای سفر عید سال 1402 قبل از هرچیز باید آب و هوا، هزینه های سفر، مسافت و سلیقه شخصی خودتان و همسفرانتان را در نظر بگیرید.

عید نوروز در جنوب ایران

عید نوروز در جنوب ایران

ضبط ماشین رو روشن کنید تا با یک موزیک شاد بندری بریم به سمت جنوب زیبای ایران. عید نوروز بهترین فصل سفر به جنوب ایران است. چرا که بعد از آن آب و هوای جنوب به سمت گرما و رطوبت زیاد پیش می رود. جزیره ی زیبای کیش، چابهار، دره ستارگان در قشم، خاک های سرخ هرمز، هنگام و…مقصد بسیاری از مسافران نوروزی است که عاشق هوای مطبوع و دریای زیبای جنوب هستند.

برای برنامه ریزی این سفر و رزرو جا حداکثر تا اواسط اسفند فرصت دارید. چرا که جزایر جنوبی از مقاصد پر طرفدار سفر در ایام عید هستند و مسافران زیادی هرسال عید خود را در جنوب ایران می گذرانند. پس اگر شما هم جزء اون دسته هستید، عجله کنید.

طبس زیبا

طبس زیبا
طبس از شهرهای زیبای کویری ایران است. زیبایی های این شهر به قدری است که به عروس کویر معروف است. برای سفر به طبس هم از لحاظ آب و هوایی، نوروز بهترین زمان است. کال جنی یا دره جن زده در فاصله 35 کیلومتری طبس که طی هزاران سال بر اثر فرسایش به وجود آمده از زیبایی های طبس است. آسمان پر ستاره کویر و روستاهای زیبای طبس با معماری خاص را در این سفر از دست ندهید. در طبس خانه های روستایی و بوم گردی زیادی برای اقامت پیدا می کنید. به طور مثال در سفر به طبس اصفهک زیبا را حتما ببینید و در آن اقامت کنید.

تعطیلات عید نوروز در تهران

تعطیلات عید نوروز در تهران

شاید باور نکنید اما تعطیلات نوروز تنها زمانی است که امکان گشت و گذار در پایتخت خلوت با آب و هوای تمیز و مطبوع بهاری را دارید. بهار تهران در تعطیلات نوروز واقعا زیباست. در تهران هم امکان بازدید از تعداد زیادی بناهای تاریخی و کاخ های زیبا قاجار و پهلوی را دارید و هم طبیعت گردی در روستاهای خوش آب و هوای اطراف تهران را. کوچه پس کوچه های مرکز تاریخی تهران بهترین مکان برای پیاده روی و لذت بردن از تعطیلات نوروز است.

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، آهار، وردیج، لواسان، فشم، کردان و باغات کرج در فاصله بسیار نزدیک پایتخت و مناسب طبیعت گردی هستند. خلاصه برای بازدید از زیبایی های پایتخت در ایام نوروز وقت کم می آورید.

عید نوروز در لرستان

عید نوروز در لرستان

لرستان زیبا در میان صخره های بلند و تپه های کوهستان زاگرس واقع شده. این منطقه با آب و هوای بسیار خنک و دل انگیز با آبشارها و چشمه های زیبا یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر عید سال 1402 است. در سفر به این گستره زیبای تاریخی و طبیعی از خانه آخوند ابو، قلعه زیبای فلک الافلاک، مجموعه تاریخی حمام گپ، دریاچه کیو، گرداب سنگی و… بازدید کنید.

پارک جنگلی مخمل لو، خرم آباد زیبا، پل شاپوری، آبشارنوژیان، شهر زیبای پل دختر از زیبایی های لرستان هستند. دره شیرز، دریاچه گهر، بروجرد زیبا و بازار سنتی جذابش و…خلاصه که بازدید و سفر در فصل بهار به استان لرستان را حتما تجربه کنید. جاذبه های زیبا و متعدد تاریخی و طبیعی و موسیقی محلی زیبای لرستان را از دست ندهید.

علاقه مندان سفرهای زیارتی و مشهد

علاقه مندان سفرهای زیارتی و مشهد

تحویل سال نو در بارگاه امام رضا شروع زیبایی برای سال جدید است. مشهد در تمام سال پر رفت و آمد ترین شهر ایران است. اما برای علاقمندان به سفرهای زیارتی تعطیلات عید در بارگاه امام رضا لطف و لذت دیگری دارد. علاوه بر بارگاه امام رضا مشهد جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی دارد. غار و سد کارده، روستای پاژ، بازار سنتی مشهد، طرقبه پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد، موزه مردم شناسی، حمام مهدی قلی بیک، آرامگاه فردوسی و… مشهد را به یکی از بهترین مقاصد سفر برای عید سال 1402 تبدیل کرده است.

تعطیلات عید در تفرش

تعطیلات عید در تفرش

تفرش یک منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا برای گذران تعطیلات نوروز است. چهارطاقی بهاران، آرامگاه دکتر حسابی، سنگ نگاره های یازیلی چای، مسجد جامع شش ناو از آثار تاریخی این شهرستان است. قلعه ی توس، آب انبار بلور، تکیه زاغرم بقعه شاهزاده محمد و … اما اگر به جاذبه های طبیعی علاقمندید هم تفرش یک انتخاب مناسب است. غار امحک، غارعلی خورنده، چشمه آب معدنی گراو، آبشار قطره باران، رودخانه آب کمر و..

عید سال 1402 در ترکمن صحرا

عید سال 1402 در ترکمن صحرا

زیبایی ترکمن صحرا در بهار به اوج خود می رسد. بهترین فصل سفر به ترکمن صحرا از فروردین تا اواسط اردیبهشت است. تماشای دشت های وسیع و سرسبز این منطقه سفری لذت بخش را برای شما خواهد ساخت. در سفر به ترکمن صحرا فرصت بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را خواهید داشت. دشت های وسیع و سرسبز، بازارهای زیبای مرزی، جاذبه های منحصر به فرد و تاریخی این منطقه را حتما ببینید.

سخن پایانی برای سفر عید سال 1402

داشتن یک ضبط ماشین خوب برای گوش کردن به موسیقی زیبای ترکمنی در این سفر را به شدت توصیه می کنم. بندر زیبای ترکمن و دوشنبه بازار معروف آن، را از دست ندهید. آبشار کبودوال، منطقه تماشایی هزار دره، آرامگاه خالد نبی، اسب های اصیل ترکمن صنایع دستی زیور آلات و پارچه های زیبای ترکمنی و…خلاصه که ترکمن صحرا از هر لحاظ یک انتخاب عالی برای سفر عید سال 1402 است.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟