معرفی 8 تا از زیباترین جاده های ایران | اینصب
x
X

معرفی 8 تا از زیباترین جاده های ایران

معرفی 8 تا از زیباترین جاده های ایران

زیباترین جاده های ایران مهد زیبایی تمام و عیار هستند که گاهی قدرشان را نمی دانیم. عشاق سفرهای جاده ای، تماشای تک درخت ها، پیچ و خم جاده ها، جنگل های انبوه یا مناظر کوهستانی و برفی، غروب دریا وکویر برای یک برنامه سفر به یادماندنی در بهار امسال آماده اید؟ تعطیلات سال نو نزدیک است و به لطف زندگی در کشور چهارفصل و زیبای ایران محدودیتی در انتخاب مناظر و آب و هوای دلخواه برای انتخاب مسیر نداریم. با هر سلیقه و برنامه ای چمدان های سفر را ببندید که قصد داریم با معرفی 8 تا از زیباترین جاده های ایران برنامه ریزی برای سفر امسال را آغاز کنیم.

نوروز امسال تنهایی به تماشای این جاده های رویایی می روید یا در کنار دوستان و عزیزانتان؟در این مقاله با من همراه باشید تا ببینید این جاده های اعجاب انگیز را چطور باید پیدا کنید.

1. گردنه حیران زیبا – مناظر سرسبز شمال غربی ایران

گردنه حیران

جاده ی زیبایی به طول 80 کیلومتر در مسیر اردبیل به آستارا. حداقل باید یکبار در زندگی این مسیر زیبارو طی کنید. مرز استان گیلان و اردبیل با گردنه ی حیران که زیباترین گردنه ی میان جاده ای ایران است. اگر یک ضبط ماشین با کیفیت دارید، موزیک مورد علاقتون رو پلی کنید و در طول مسیر از تماشای پوشش گیاهی خاص، مراتع سرسبز و زیبا نهایت لذت را ببرید. تردد در این مسیر در زمستان عموما امکان پذیر نیست، اما شما زیبایی های فصل بهار این مسیر را از دست ندهید.

2. مسیر اعجاب انگیز اسالم به خلخال

اسالم از زیباترین جاده های ایران

مسیر زیبایی که از استان گیلان آغاز و تا خلخال در جنوب استان اردبیل ادامه دارد. این جاده همیشه یک پای ثابت لیست زیبایی هایی که در سفر به ایران باید ببینید است. یک مسیر سرسبز و پربارش در ارتفاعات شمال ایران با آب و هوای سردسیر. حتی در روزهای تابستان هم می توانید در این مسیر از خنکی هوا لذت ببرید. اگر به مسیر های جنگلی بکر علاقه دارید این زیبایی های عجیب و غریب را از دست ندهید،همچنین در 60 کیلومتری اسالم به گردنه ی زیبای الماس می رسید.

بهترین فصل سفر به این جاده بهار و تابستان است. مسیر اسالم به خلخال حدود 70 کیلومتر است که در طول خود روستای ییلاقی ناو، ییلاق دشته را دارد. دریاچه بی نظیر نئور و آبشار نره گر هم در طول همین مسیر خیال انگیز هستند.

3. پیچ و خم های خیال انگیز توسکستان در فاصله شاهرود به گرگان

توسکستان از زیباترین جاده های ایران

جاده ای با پیچ و خم های فراوان در امتداد جنگل های توسکستان. مسیر این جاده تا چشم کار می کند زیبایی است. در امتداد همین مسیر منطقه حفاظت شده جهان نما با درختان زیبای ارس و آب و هوای بهشتی آن را دارید. البته زیبایی های این جاده در پاییز غیر قابل وصف است. اما سفر به این منطقه و تماشای جنگل چشمه ییلاقات و پوشش گیاهی متفاوت این مسیر در بهار هم خالی از لطف نیست. جاذبه های طبیعی بسیاری مانند چشمه هفت رنگ ، بسطام، قله شاهرود، پارک جنگلی النگدره،  پارک قرق و روستای زیارت را دارد.

4. مارپیچ زیبای منتهی به فیلبند

فیلبند از زیباترین جاده های ایران

140کیلومتر از تهران در جاده هراز پیش بروید تا به ابتدای این مسیر زیبا برسید. در مسیر کوهستانی و زیبای جاده هزار به روسای فیلبند می رسیم. دیدن این مسیر زیبا عموما در فصل زمستان امکان پذیر نیست. اما یکی از خیال انگیز ترین مقاصد سفر برای بهار و تابستان است. مناظر زیبا دشت های سرسبز و پهناور و تک درختهای زیبای این مسیر شما را مسحور می کنند. در مسیر این جاده مدام بین باران آفتاب و رنگین کمان خواهید بود. صبح ها می توانید بر فراز ابرها قدم بزنید و زیباترین دشت های مازندران را زیر پا داشته باشید.

5. بهشت کوچکی در فاصله هجیج تا اورامان تخت

هجیج تا اورامان

روستای هجیج در 30 کیلومتری شمال غربی شهر پاوه قرار دارد. این جاده در زمستان برف گیر و عموما برای رفت و آمد استفاده نمی شود. اما دامنه های سرسبز و پرگل آن در فصل بهار و تابستان سرشار از زیبایی است. در طول این مسیر دو جاذبه زیبای طبیعی قله شاهو و رودخانه سیروان را هم دارید. این مسیر را از دو جاده متفاوت می توانید طی کنید که جاده طولانی تر بیشتر در استان کرمانشاه قرار دارد و زیباتر است. بی شک یکی از بهترین های لیست 8 تا از زیباترین جاده های ایران است.

6. زیبایی های بی انتهای جاده ای در فاصله ارس به جلفا

ارس به جلفا

جاده مرزی  شگفت انگیزی در شمال غربی ایران. تصور کنید رانندگی در امتداد رود ارس و موازی جنگل های ارسباران که ادامه دارد تا منطقه ی زیبای جلفا چقدر لذت بخش است. از یک سمت کوه های بلند و از سمت دیگر جنگل های انبوه هیرکانی و پوشیده از درخت و مراتع ارمنستان. بازدید از منطقه حفاظت شده ماراکان در نزدیکی جلفا و در این مسیر را از دست ندهید.

برای رفتن به این جاده از شهر جلفا در آذربایجان شرقی و در امتداد مرزی رود ارس حرکت کنید.

7. مسیر ساحلی دریای مکران – زیبای عجیب

چابهار زیبا ترین جاده های ایران

جاده حدود 100 کیلومتر است و از زیباترین سواحل صخره ای ایران است. احتمالا تعریف زیبایی های سواحل مینیاتوری ایران را زیاد شنیده باشید. این سواحل در امتداد این جاده قرار دارند. از مناطق زیبا و کمتر دیده شده ایران. از غرب چابهار تا بندر گواتر فرصت دارید از این زیبایی ها لذت ببرید. به این دلیل تاکید کردم که بدون داشتن یک ضبط ماشین خوب راهی سفر نشوید که از موسیقی محلی زیبای این منطقه لذت ببرید. تا حسابی با حال و هوای این منطقه آشنا بشید.

8. 140 کیلومتر از میان دشت های خیال انگیز در فاصله شیراز به کازرون

زیباترین جاده های ایران

140 کیلومتر دشت های زیبای استان فارس و دشت زیبای ارژن. در دامنه های زاگرس طبیعت زیبا و بی نظیر آبشار ارژن، آبشار چران، تالاب و دریاچه ارژن زمین های پوشیده از شقایق های وحشی، سکوت و زیبایی محض. این منطقه مرکز جنگل های بلوط خاورمیانه است و ثبت ذخیره گاه های زیست کره سازمان یونسکو است. بهار رویایی این منطقه را به هیچ وجه از دست ندهید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟