ردیاب خودرو چیست | جی پی اس خودرو چیست | اینصب
x
X

ردیاب خودرو چیست و نحوه استفاده آن چگونه است؟

ردیاب یکی از لوازم امنیتی خودرو است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این وسیله در گذشته برای موارد نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. یکی از انواع ردیاب که بسیار محبوب شده است، ردیاب برای خودرو است که علاوه بر امنیت خودرو، قابلیت نشان دادن نقشه ترافیکی و اعلام هشدار نیز دارد. ما در این مقاله قصد داریم به این سوال که ردیاب خودرو چیست پاسخ دهیم و درباره جی پی اس خودرو و تاریخچه آن و همچنین ویژگی‌ها و عملکرد آن صحبت کنیم. پاسخ به این سوالات و دانش بیشتر درباره ردیاب، می‌تواند به شما در خرید بهتر کمک کند. در ادامه همراه ما باشید.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک است که درون آن یک قطعه به نام جی پی اس قرار دارد که به وسیله ماهواره‌ها موقعیت مکانی ماشین را نشان می‌دهند. یکی از دلایلی که این روزها مردم به این دستگاه روی آورده‌اند این است که امینت خودرو را تامین می‌کند و می‌تواند بیشتر از دزدگیر ماشین کارآمد باشد. برتری ردیاب نسبت به دزدگیر این است که بعد از سرقت خودرو، می‌تواند بیشتر به کارتان بیاید و به پیدا کردن خودرویتان کمک کند. البته این تنها قابلیت ردیاب نیست و باتوجه به مدلی که خریداری می‌کنید، می‌توانید از قابلیت‌های زیادی همچون نقشه ترافیکی، هشدار سرعت، تعیین محدود مجاز، خاموش مردن خودرو از راه دور و … بهره‌مند شوید.

ردیاب خودرو چیست

تاریخچه ردیاب خودرو

حال که پاسخ سوال” ردیاب خودرو چیست ” را گرفتید، بد نیست نگاهی به تاریخچه پیدایش آن داشته باشیم. تاریخچه جی پی اس به ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا برمی‌گردد. در آن زمان در عملیات‌های نظامی از ردیاب برای مکان‌یابی تجهیزات نظامی و دیگر موارد مثل مسیریابی هواپیماها استفاده می‌شد. اکنون بعد از چندین سال، این دستگاه به بازار ها عرضه شده و برای استفاده عموم آزاده شده است. ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند و یکی از آن‌ها ردیاب خودرو است که با توجه به برند سازنده و مدل آن، ممکن است قابلیت‌هایشان با یکدیگر متفاوت باشد. از این دستگاه می‌شود استفاده‌های زیادی کرد که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • ردیابی ماشین دزدیده شده، از مهم‌ترین کاربردهای جی پی اس خودرو است.
  • از کاربردهای پرطرفدار ردیاب می‌توان به چک کردن ماشین زمانی که شخص دیگری ماشین را در اختیار دارد، اشاره کرد. شما حتی می‌توانید مسیر حرکت ماشین را چک کنید.
  • قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور از جذاب‌ترین امکانات ردیاب خودرو است که تنها در برخی از آن‌ها وجود دارد.

کاربرد جی پی اس خودرو

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کاربرد ردیاب‌ها کاملا بستگی به نوع و مدل آن دستگاه دارد اما در حالت کلی، همه آن‌ها وظیفه اصلیشان که نشان دادن موقعیت خودرو است را نشان می‌دهند. برای استفاده از قابلیت‌های ردیاب و مشاهده موقعیت مکانی وسیله، لازم است که حتما نرم افزار مربوط به آن را نصب کنید. برخی از برندها نرم افزار مختص به خود را دارند اما برخی دیگر ندارند که لازم است خودتان دانلود کنید. از جمله قابلیت‌ها و کاربردهای ردیاب خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مطلع شدن در هر زمان و مکان از وضعیت خودرو
  • ثبت وضعیت مسافت طی شده خودرو و سرعت آن توسط جی پی اس خودرو
  • خاموش کردن خودرو از راه دور در مواقع اضطراری
  • قابلیت شنود و مطلع شدن از وضعیت محیط و صداهای داخل کابین و اطراف ردیاب

مزایای ردیاب خودرو به موارد بالا ختم نمی‌شود. همان‌طور که گفتیم ردیاب‌ها مزایای زیادی دارند که با توجه به مدلی که خریدار می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد.

کاربرد نرم افزار ردیاب خودرو و نحوه استفاده از آن

بعد از نصب ردیاب بر روی خودرو، نیاز است نرم افزار آن را هم در موبایل خود نصب کنید تا از فعال بودن ردیاب خود اطمینان حاصل کنید. قبل از خرید ردیاب نیاز است مطمئن شوید شرکت انتخابی شما، نرم افزار مخصوص نسخه موبایلتان را به شما ارائه می‌دهد یا خیر. شما بعد از نصب و راه‌اندازی و همچنین ثبت اطلاعات شخصی خود، می‌توانید خودرویتان را کنترل کنید. این نکته جالب را نیز بدانید شما می‌توانید مکان و محدوده مجاز را برای خودرو خود تعیین کنید. این قابلیت برای زمانی خوب است که یا ماشین را دست شخص دیگری داده‌اید و یا ماشین سازمانی است؛ حتی زمانیکه که خودرو از پارک خارچ شده و به سرقت رفته است. با فعال کردن این قابلیت، ردیاب به موبایل شما هشدار ارسال می‌کند و شما را از این مساله باخبر می‌کند.

در واقع این اپلیکیشن این کمک را به شما می‌کند تا بعد از به سرقت رفتن ماشین، بتوانید از امکانات ردیاب مانند مسیریابی و رله قطع برق استفاده کرده و خیلی سریع ماشین خود را پیدا کنید. برای این کار نیاز است اپلیکیشن را در اختیار پلیس بگذارید تا ادامه کار به سرعت پیش برود. اما به این نکته توجه کنید که به هنگام به سرقت رفتن خودرو هر چه سریع‌تر اطلاعات نرم افزار را در اختیار پلیس قرار دهید. زیرا شانس اینکه خودروی شما سریعتر پیدا شود بیشتر خواهد بود.

جی پی اس خودرو چیست

ویژگی های یک ردیاب خوب برای خودرو

این که چه ردیابی برای خودرو خوب و مناسب استف به این بستگی دارد که شما از این دستگاه چه می‌خواهید و چه امکاناتی از آن برایتان اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال برخی از افراد قابلیت شنود صدای کابین خودرو برایشان مهم است پس باید ردیابی را انتخاب کنند که این امکان را داشته باشد. برخی دیگر این قابلیت را نمی‌خواهند اما رله قطع برق برایشان بسیار مهم است. بنابراین برای این هر شخصی، بهترین می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد. اما در حالت کلی ردیاب‌های خوب چه ردیاب آهنربایی و چه ردیاب سیمی می‌توانند با دقت بسیار بالایی، موقعیت مکانی را در کمتر از 10 متر بر روی موبایل شما به نمایش بگذارند.

بررسی انواع جی پی اس و نقد آن‌ها، در یافتن بهترین دستگاه می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید مناسب‌ترین آن را برای خود خریداری کنید. امروزه که امار سرقت رو به افزایش است، بهتر است ما نیز امنیت خودرو خود را تا حد امکان تامین کنیم. بعضی از جی پی اس ها کاربردهای زیاد و پیچیده‌ای دارند. این باعث می‌شود قیمت آن‌ها نسبت به دیگر جی پی اس ها گران‌تر باشد. یک جی پی اس ساده با عملکرد معمولی هم قیمت پایین‌تری دارد، هم نیاز شما را تا حد بالایی برطرف می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به زبان بسیار ساده، به شما بگوییم که ردیاب خودرو چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ ویژگی‌های ردیاب خودرو و کاربرد آن چیست؟ در نهایت لازم است بگوییم که با این گرانی بازار خودرو، خرید یک ردیاب خوب برای ماشین، می‌تواند شما را از اتفاقات ناخوشایند باز دارد و به شما در حافظت از اموالتان کمک کند. چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید این دستگاه داشنید، حتما با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟