آشنایی با ردیاب | ردیاب ماشین و نجات خودرو از سرقت | اینصب
x
X

آشنایی با ردیاب، نجات خودرو از سرقت

یکی از کابوس‌های همیشگی افرادی که در منزل خود پارکینگ ندارند و به ناچار خودروی خود را در کوچه و خیابان پارک می‌کنند. این است که یک روز صبح برای رفتن به محل کار از خانه بیرون بیایند و با جای خالی ماشین‌شان روبه‌رو شوند. در ماه‌های اخیر هم به دلیل سر به فلک کشیدن قیمت خودرو و افزایش چشمگیر آمار سرقت ماشین، این اضطراب و نگرانی بیشتر هم شده است و خیلی از افراد را به فکر خرید یک ردیاب ماشین انداخته است. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با انواع ردیاب آشنا کنیم.

البته سال‌های سال است که مردم برای پیشگیری از سرقت خودروهایشان از دزدگیر استفاده می‌کنند. همانطور که به همه ثابت شده است، سرقت‌های بسیار زیادی با وجود مجهز بودن ماشین به دزدگیر، رخ داده است. همزمان با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن دزدگیرهای جدید با امکانات مختلف، سارقان هم هر سال حرفه‌ای‌تر می‌شوند. حتی در بعضی موارد دیده شده که افرادی که در خصوص نصب دزدگیر ماشین تخصص دارند، به‌دلیل شناخت کامل اجزای این وسیله، اقدام به از کار انداختن آن و سرقت ماشین کرده‌اند.

در واقع کاربرد اصلی دزدگیر در پیشگیری از اقدام به سرقت و دور کردن سارقان از ماشین و هشدار به صاحب ماشین در حین سرقت است. اما اگر خدایی نکرده سارق حرفه‌ای توانست بر دزدگیر ماشین شما غلبه کند و آن را از کار بیندازد، پس از به سرقت رفتن ماشین، دزدگیر کمکی به شما نمی‌کند. برای چنین شرایطی وسیله‌ای دیگر به نام ردیاب ماشین، تولید و به بازار عرضه شده است. برای آشنایی بیشتر با ردیاب با ما همراه باشید.

بهترین ردیاب خودرو

ردیاب خودرو وسیله‌ای بسیار کاربردی و کوچک است که به کمک آن حتی بعد از به سرقت رفتن ماشین، می‌توانید خودروی خود را پیدا کنید. البته تنها کاربرد این دستگاه برای موارد سرقت نیست. بلکه ردیاب ماشین امکان نظارت بر مسیر حرکت، سرعت و به طور کلی تمام فعالیت‌های ماشین‌تان را به شما می‌دهند. شما می‌توانید این اطلاعات را هم به صورت زنده و هم به صورت ذخیره شده در حافظه‌ی دستگاه مشاهده کنید.

بسیاری از پدر و مادرها ردیاب ماشین را برای رفع نگرانی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده‌ی فرزندان جوانشان از خودرو به‌کار می‌برند. حتی بعضی از مدل‌های آن در صورتی که اتومبیل مورد نظر، سرعتی بیش از سرعت مجاز داشته‌باشد، هشدارهایی را می‌دهند.

ردیاب خودرو در واقع یک نوع GPS است که از ماهواره‌ها برای تشخیص موقعیت مکانی اتومبیل استفاده می‌کند. بنابراین با خرید جی پی اس ماشین، می‌توانید امکان بازپس‌گیری ماشین خود را پس از سرقت، تا حد زیادی بالا ببرید. ارزان‌ترین ردیاب خودرو هم این امکان دارد که موقعیت مکانی خودرو را پیدا کنید و در اختیار پلیس قرار دهید.

 

بهترین GPS برای ماشین

 

بهترین GPS خودرو کدام است؟

اگر شما هم عضو آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال بهترین‌ها می‌باشند، باید بدانید که بهترین ردیاب خودرو برای شما ردیابی است که تمام انتظارات شما را برآورده کند. بنابراین اگر قصد خرید بهترین GPS برای ماشین را دارید، قبل از اقدام به خرید، نیازها و انتظارات خود را از این وسیله روشن کنید. به عنوان مثال اگر نصب و راه‌اندازی آسان برای شما در اولویت است، برای شما ردیاب آهنربایی پیشنهاد مناسبی می‌باشد. زیرا این نوع ردیاب نیازی به نصب ندارد و شما می توانید بدون نیاز به نصاب، آن را به خودرو بچسبانید. فقط توجه داشته باشید که ردیاب های آهنربایی نسبت به ردیاب های سیمی دارای قابلیت و دقت کمتری هستند.

خرید GPS برای ماشین

هزینه خرید ردیاب برای خودرو

شاید اکنون سوال ذهن شما این باشد که آیا نصب ردیاب خودرو نسبت به هزینه‌اش ارزش دارد؟

حالا ما از شما می‌پرسیم. آیا نجات خودروی چندین میلیونی (چند صد میلیونی) از دست سارق، ارزش خرید یک ردیاب را ندارد؟

البته قیمت جی پی اس ماشین همانند قیمت دزدگیر تصویری با توجه به مدل، امکانات، برند و سایر ویژگی‌های دستگاه، متغیر و متفاوت است و نمی‌توان یک قیمت ثابت را به همه‌ی انواع ردیاب خودرو تعمیم داد. اما چیزی که روشن است ارزش داشتن پرداخت این هزینه برای حصول راحتی خیال و آسودگی خاطر و همچنین در صورت لزوم، استفاده از امکانات دستگاه و پیدا کردن خودرو از طریق شبکه ماهواره‌ای می‌باشد.

از بهترین انواع ردیاب خودرو می توان به ردیاب های سیمی دارای باتری بکاپ اشاره کرد. برای نصب این نوع ردیاب ها بهتر است از نصابی ماهر کمک بگیرید. از بهترین برند های ردیاب سیمی می توان به ردیاب های برند استیلاک، وایزر، زنوتیک، نورون و … اشاره کرد.

حتما توجه داشته باشید که سرور های جی پی اس مورد نظر داخل ایران و دارای پشتیبانی آنلاین باشند. ردیاب های سیمی دارای قابلیت های زیر می باشند:

  • قابلیت شنود
  • کنترل خودرو از راه دور
  • دارای کلید اضطراری
  • تعیین سرعت مجاز
  • تعیین محدوده جغرافیایی و …
سخن پایانی

آشنایی با ردیاب به شما کمک کنید تا هنگام خرید بتوانید محصولی دقیق و مناسب برای خودروی خود انتخاب کنید و با انواع آن به طور کامل آشنا شوید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟