x
X

راهنمای خرید ردیاب خودرو و 6 نکته که نمی دانید!

ردیاب خودرو با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، جزء بهترین تجهیزات امنیتی خودرو‌ها به شمار می‌رود. به‌طور کلی این ردیاب‌ها در مقایسه با سایر تجهیزات، همانند دزدگیر ماشین و قفل فرمان ، عملکرد بهتری را از خود نشان‌داده‌اند. تجهیزات امنیتی از قبیل دزدگیر و قفل فرمان تنها قادر هستند سارق را از سرقت باز داشته و یا مدت زمان سرقت را افزایش دهند. این در حالی است که مهارت سارقین روز به روز افزایش پیدا کرده و به راحتی خودروها را به سرقت می‌برند. لازم است در هنگام خرید ردیاب ماشین، اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. ما در این مقاله یک راهنمای خرید ردیاب خودرو در اختیار شما قرار خواهیم داد و شما را با ویژگی‌ها و امکانات آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بنابراین با ما همراه باشید.

به طور کلی ردیاب خودرو قادر است حتی پس از سرقت خودرو، موقعیت آن را مشخص کرده و اطلاعات لازم را در اختیار رانندگان قرار دهد. عمدتا این ردیاب‌ها پس از سرقت خودرو، عملکرد مناسبی از خود نشان‌ داده و مانع از سرقت اتومبیل می‌شوند. این ردیاب‌ها انواع گوناگونی داشته و هر یک قابلیت‌های متفاوتی دارند. اما چگونه می‌توان بهترین ردیاب خودرو را انتخاب و خریداری کرد؟

چرا باید از ردیاب برای خودرو استفاده کنیم؟

پیش از آنکه به راهنمای خرید ردیاب خودرو بپردازیم، بهتر است در ابتدا به دلیل استفاده از این محصول بپردازیم. به طور کلی ردیاب ماشین به گونه‌ای طراحی شده است که موقعیت وسیله نقلیه را تشخیص داده و اطلاعات لازم را در اختیار مالک آن قرار می‌دهد. اما قابلیت‌های این تجهیزات به تعیین موقعیت خودرو محدود نمی‌شود. به طور کلی این تجهیزات قادر هستند از فاصله‌ای نسبتا دور، برق خودرو را قطع کرده و مانع از سرقت آن شوند.

این مدل از سیستم‌های امنیتی به راحتی در خودرو مخفی شده و سارقان امکان تشخیص آن را نخواهند داشت. این تجهیزات مجهز به سیستم تشخیص سرعت بوده و در صورت افزایش سرعت خودرو به راننده هشدار می‌دهد. به طور کلی جی پی اس ماشین به گونه‌ای طراحی شده تا علاوه بر داشتن عملکردی مناسب در برابر سرقت خودرو، امنیت خودرو و سرنشینان را حتی در طی حرکت مورد بررسی قرار دهد.

راهنمای خرید ردیاب خودرو

راهنمای خرید ردیاب خودرو

همانطور ‌که گفته شد، ردیاب‌ خودروهایی که در بازار وجود دارند، در انواع مختلفی هستند. هر یک از این ردیاب‌ها، ویژگی‌های گوناگونی داشته و قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. برخی ردیاب‌ها تنها قادر به تشخیص موقعیت خودرو و برخی دیگر علاوه بر رهگیری، می‌توانند صدای کابین را ضبط کنند. در کل اگر به دنبال خرید ردیاب ماشین با قیمت مناسب هستید، باید امکانات این محصولات را در نظر بگیرید. چرا که قیمت جی پی اس ماشین، متناسب با قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها تعیین می‌شود. در ادامه نکات خرید ردیاب خودرو که لازم است بدانید را توضیح خواهیم داد.

دقت ردیاب اولین نکته در راهنمای خرید ردیاب خودرو

به طور کلی دقت جی پی اس ماشین، از جمله پارامترهای مهم است. در هنگام انتخاب و خرید آن‌ها باید به این نکات توجه کرد. به طور کلی هر یک از ردیاب‌هایی که در بازار وجود دارند، در تشخیص موقعیت خودرو دارای خطای مشخصی هستند. به طور کلی هرچه خطای ردیاب خودرو کمتر باشد، دقت آن بیشتر بوده و در نتیجه از کیفیت و قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود و به عنوان بهترین جی پی اس می‌توان آن را خرید.

حافظه داخلی دستگاه

میزان حافظه داخلی جی پی اس، دومین مورد از راهنمای خرید ردیاب خودرو است که باید در هنگام خرید، به آن توجه نمایید. به طور کلی برخی از انواع ردیاب‌ها علاوه بر تعیین موقعیت دستگاه، قادر به شنود و ضبط وقایع داخل کابین خودرو هستند. این تجهیزات عمدتا برای ذخیره اطلاعات ناشی از شنود و نیز مسیرهای طی شده توسط خودرو در زمان‌های گذشته، نیاز به حافظه داخلی دارند. به طور کلی هر چه ظرفیت حافظه داخلی دستگاه بیشتر باشد، امکان ذخیره اطلاعات بیشتری برای دستگاه فراهم خواهد شد.

نحوه تامین برق ردیاب و نوع آن

به‌طور کلی ردیاب‌ها، برای آنکه عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهند، به منبع تامین‌کننده انرژی نیاز دارند. برخی از انواع ردیاب‌ها به منظور تامین انرژی از طریق سیم کشی به باتری و یا دیاگ خودرو نصب می‌شوند. به این ترتیب برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. برخی دیگر نیز به برق نیاز ندارند و تنها کافیست که آن‌ها را شارژ کنید.

به عبارت دیگر ردیاب خودرو در دو نوع ردیاب آهنربایی و سیمی دسته بندی می شود. ردیاب آهنربایی بدون نیاز به نصب، به راحتی به خودروی شما متصل می‌شود. در صورتی که شما به دنبال یک ردیاب با نصب آسان هستید، بهتر است از ردیاب آهنربایی استفاده کنید. این نوع GPS به کمک آهنربایی که روی آن تعبیه شده، به راحتی به خودرو می‌چسبد. آهنربای تعبیه شده در این نوع ردیاب، بسیار قوی است و امکان جدا شدن آن از خودرو وجود ندارد.

ردیاب‌های سیمی بر خلاف ردیاب‌های آهنربایی نیاز به نصب دارند و به منظور نصب بهتر، لازم است از یک متخصص بخواهید تا ردیاب را بر روی خودروی شما نصب کند. ردیاب‌های سیمی برق مورد نیاز خود را از طریق سیستم برق خودرو تامین می‌کنند اما ردیاب آهنربایی برای ردیابی لازم است شارژ شود.

توجه داشته باشید که برای هر بار شارژ کردن ردیاب آهنربایی، شما باید آن را از خودرو جدا کنید و در این زمان خودروی شما فاقد ردیاب خواهد بود. به همین دلیل دقت ردیاب‌های سیمی نسبت به ردیاب‌های آهنربایی بالاتر است.

نکات خرید ردیاب خودرو

ردیابی آنلاین و لحظه ای از نکات خرید ردیاب ماشین

از جمله مواردی که در هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید موضوع آنلاین یا آفلاین بودن ردیاب است. ردیاب‌های خودرو دارای تفاوت‌های بسیاری می‌باشند که در هنگام خرید، لازم است آن‌ها را مقایسه کنید و بعد اقدام به خرید کنید. ردیاب‌ها از لحاظ آنلاین و آفلاین بودن متفاوت هستند. جی پی اس های آنلاین قادر به ردیابی خودرو در لحظه می‌باشند اما ردیاب‌های آفلاین، اطلاعات را در حافظه‌ی خود ذخیره می‌کنند. با استفاده از ردیاب آنلاین، شما قادر هستید که موقعیت مکانی خودروی خود را به صورت آنلاین و لحظه‌ای مشاهده کنید. این نوع ردیاب، پرکاربردتر می‌باشد، پس در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید.

هشدارهای فوری

انگیزه اصلی خرید ردیاب، اطمینان از ایمنی و امنیت وسایل ارزشمند شما از جمله وسیله نقلیه است. یکی از مهم‌ترین عملکردهای هر سیستم جی پی اس، ارسال هشدارهای فوری در صورت مشاهده خطر است. دستگاه‌های جی پی اس امکان تعریف مناطق ایمن را به شما می‌دهند. در هر ورودی یا خروجی، هشدارهای فوری دریافت می‌کنید. با افزایش ضریب ایمنی در اطراف خودرو، هشدارها نیز در صورت وارد شدن یا راه‌اندازی وسایل نقلیه شما ارسال می‌شوند. همچنین می‌توانید از طریق برنامه تلفن از راه دور، خودرو را خاموش کنید.

کنترل از راه دور از جذاب ترین نکات راهنمای خرید ردیاب خودرو

یکی دیگر از مواردی که لازم است در لیست نکات راهنمای خرید ردیاب خودرو به آن توجه داشته باشید، کنترل از راه دور خودرو است که امکان خاموش کردن ماشین از فاصله زیاد را برای شخص فراهم می‌کند. هنگامی که خودروی شما به سرقت می‌رود، قابلیت کنترل از راه دور، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حتی در حال حرکت، خودروی خود را خاموش کنید. تمامی ردیاب‌ها دارای این ویژگی و قابلیت نیستند. پس اگر قصد خرید ردیابی با این قابلیت را دارید، در خرید خود دقت کنید.

قابلیت شنود

از جذاب‌ترین قابلیت‌های ردیاب، می‌توان به قابلیت شنود اشاره کرد. برخی از ردیاب‌ها این قابلیت را دارند و طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها نیز خواهند داشت. با استفاده از این نوع ردیاب‌ها شما می‌توانید تمامی صداهای داخل اتاق خودروی خود را بشنوید. اگر موضوع برای شما حیاتی و ضروری است، لازم است ردیابی خریداری کنید که از قابلیت شنود پشتیبانی کند.

نرم افزار آسان از موارد مهم راهنمای خرید ردیاب خودرو

نرم افزار ردیابی، ابزاری است که شما برای ردیابی خودروی خود به آن نیاز خواهید داشت. بعد از نصب ردیاب بر روی خودرو، بیشترین سر و کار شما با نرم افزار ردیاب خواهد بود. لازم است در هنگام خرید ردیاب خودرو، به این نکته توجه داشته باشید که برند مورد نظر شما نرم افزاری مطمئن و بدون خطا به شما ارائه دهد. همچنین برای ردیابی راحت‌تر خودرو با نرم افزار، سعی کنید ردیابی خریداری کنید که دارای نرم افزار فارسی باشد. از طرفی این نکته را به عنوان راهنمای خرید ردیاب خودرو در نظر داشته باشید که ممکن است هر برندی، نرم افزار مخصوص خود را داشته باشد که لازم از شرکتشان، تحویل بگیرید.

راهنمای خرید جی پی اس ماشین

قیمت ردیاب

نکته آخر برای راهنمای خرید ردیاب خودرو، قیمت آن است. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، قابلیت‌های اضافه، تاثیر زیادی در قیمت محصول دارد. بسیاری از فاکتورها از جمله ویژگی اتصال به یک برنامه اختصاصی تلفن همراه برای دسترسی به دستگاه، بر هزینه تأثیر می‌گذارد. پس از آن، هزینه اشتراک را در نظر بگیرید. همچنین قبل از خرید ردیاب لطفا مطمئن شوید که آیا ارائه دهنده خدمات، سیم کارت همراه با وسیله مذکور ارائه کرده است یا خیر. بسیاری از اوقات، شرکت‌ها سیم کارت همراه با ردیاب ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل ممکن است فکر کنید در حال دریافت خدمات ردیابی جی پی اس با هزینه بسیار کم هستید. اما واقعیت این است که در طولانی مدت به دلیل داده‌های منظم آن، بسیار برای شما پرهزینه می‌شود.

قابلیت ها و امکانات ردیاب ماشین

همانطور که گفته شد، هر یک از انواع ردیاب ماشین دارای قابلیت‌های گوناگونی هستند. بنابراین پیش از انتخاب، لازم است که راهنمای خرید ردیاب خودرو را مطالعه کنید و به نکات گفته شده و قابلیت‌های موردنیازتان نیز توجه نمایید. در حالت کلی قابلیت‌ها و امکانات جی پی اس ماشین شامل موارد زیر می‌باشند:

  • اتصال به شبکه GPS و ردیابی و تشخیص موقعیت خودرو
  • قطع برق و خاموش کردن خودرو از فاصله نسبتا دور
  • دارای قابلیت تشخیص باز شدن درب خودرو
  • قابلیت شنود و ضبط صدای داخلی کابین خودرو
  • قابلیت ارسال اطلاعات و دیتا های لازم به مالک خودرو
  • تشخیص سرعت خودرو و در صورت نیاز اعلام هشدار به راننده

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم نکات و راهنمای خرید ردیاب خودرو را در اختیار شما قرار دهیم. لازم است مجدد اشاره کنیم که ردیاب‌ها از نظر شرکت سازنده و قابلیت‌هایی که دارند، بسیار متنوع هستند و طبیعتا قیمت‌های مختلفی نیز دارند.  بنابراین در هنگام خرید، حتما تمام موارد بالا را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درست و به‌صرفه‌ای داشته باشید. در نهایت چنانچه برای خرید جی پی اس دچار سردرگمی هستید، حتما با مشاوران ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟