ویژگی های ردیاب ماشین به همراه توضیحات تکمیلی | اینصب
x
X

معرفی ویژگی های ردیاب خورو

ردیاب خودرو چیست؟ ردیاب خودرو یا جی پی اس خودرو در حقیقت یک دستگاه با سایز کوچک است که مکانی که ماشین شخصی شما در آن پارک شده را به شما نشان می‌دهد. بیشتر از این موضوع، استفاده از جی پی اس خودرو بخاطر امنیت خودرو و پیدا کردن مسیرهای تردد آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ردیاب ها استفاده‌های گوناگونی می‌شود. که بجز استفاده برای خودرو و انسان از آن‌ها برای محافظت از حیوانات و اشیای با ارزش نیز استفاده می‌شود. همچنین علاوه بر استفاده از آن‌ها بر روی زمین و یا استفاده‌های هوایی، از آن‌ها در زیر آب‌ها و بر روی آب نیز استفاده می‌شود. عملکرد جی پی اس های خودرو مبتنی بر (Global Positioning System) می‌باشد.

تاریخچه استفاده از ردیاب ها

تاریخچه جی پی اس به چندین سال پیش برمی‌گردد. جی پی اس ها نخستین بار توسط ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا در عملیات های نظامی هوایی و زمینی برای مکان یابی دسته نظامی و یا هدف یابی مسیر هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از گذشت چندین سال در بازارها و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. روزانه امکانات و قابلیت‌های بسیاری به آن اضافه می‌شود.

 

تاریخچه استفاده از ردیاب ها

انواع ردیاب های خودرو

ردیاب‌های خودرو، از نظر تامین برق بطور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • دسته اول: بدون نیاز به شارژ کردن که به آن‌ها ردیاب های سیمی نیز گفته می‌شود، دائما کار می‌کنند. زیرا مستقیما به برق خودرو متصل می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند.
  • دسته دوم: باید توسط شارژر مخصوص، قبل از استفاده شارژ شود که به آن‌ها ردیاب های بی سیم می‌گویند.

 ردیاب ها با عملکرد آفلاین و آنلاین:

  • در ردياب‌های آفلاين كليه اطلاعات به صورت نقطه‌ای و موقعيت لحظه ای خودرو و از طريق SMS است. به اين صورت كه با ارسال یک پيامک به دستگاه ردياب نصب شده در ماشین موقعيت مكانی خودرو از طريق ارسال موقعيت جغرافيايی و خواندن آن در نقشه به شما اعلام می‌شود.
  • در ردیاب‌های آنلاین علاوه بر امکان استفاده از پیامک، مصرف کننده از بسته اینترنت نیز جهت تبادل اطلاعات بهره‌مند خواهد بود. عملا امکانات بیشتری را نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

 

جی پی اس چگونه کار می کند؟

ویژگی های ردیاب ماشین

جی پی اس وسیله نقلیه می‌تواند موقعیت خودروتان را با دقتی کمتر از ۲ متر روی گوشی هوشمند شما به نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید اطلاعات مسیر طی شده با خودرو و مکان‌های توقف خودرو را در حافظه خود ذخیره کند و در هر زمان به شما ارائه دهد. برخی ردیاب‌ها می‌توانند اطلاعات انواع سنسورهای دما، سنسور سوخت و… را نیز به مالک نشان دهند. دارای قابلیت دریافت انواع گزارش های مدیریتی مثل: مسافت طی شده، سرعت و دیگر قابلیت های این چنینی می‌باشند. همچنین محل نصب این نوع ردیاب ها به مدل و نوع ماشین بسیار بستگی دارد. برای اینکه مکان نصب آن توسط سارقان خودرو شناسایی نشود، معمولا در محل های متفاوتی از ماشین آن ها را نصب می‌کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های ردیاب ماشین قابلیت شنود آن است که می توانید صدای داخل کابین را بشنوید و یک موقعیت یابی 24 ساعته داشته باشید.

نحوه تعامل با ردیاب ماشین

پس از اینکه ردیاب خودرو را نصب کردیم باید اپلیکیشن آن را نیز دانلود و بر روی موبایل خود نصب کنیم. همچنین می‌توانید از طریق رایانه عمل نمایید. توجه داشته باشید قبل از خرید باید مطمئن شوید شرکت های ارائه دهنده ردیاب، نرم افزار اندروید و IOS مخصوص گوشی شما را ارائه می‌کنند. حال بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود می‌توانید خودروی خود را دست بگیرید و کنترل کنید. نکته ی جالب این موضوع است که شما می‌توانید برای وسیله‌ی نقلیه خود یک محدوده مکانی مشخص کنید. اگر ماشین شما به سرقت رفت و از آن محدوده تعیین شده خارج شد سریعا به شما اطلاع داده می‌شود.

در واقع این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند که بعد از به سرقت رفتن خودرو سریع‌تر آن را بازیابی کنید. تنها کافیست نرم افزار و تمامی اطلاعات آن را در اختیار پلیس قرار بدهید. ولی به این نکته نیز توجه کنید که به هنگام به سرقت رفتن ماشین هر چه سریع‌تر اطلاعات نرم افزار را در اختیار پلیس قرار دهید. به دلیل اینکه شانس اینکه ماشین شما سریعتر پیدا شود بیشتر خواهد بود.

 

ویژگی های یک جی پی اس خودرو

ردیاب‌هایی که انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری بک‌آپ تامین می‌کنند، هیچ محدودیتی جهت تعیین محل نصب آن‌ها وجود ندارد. اما ردیاب هایی که برق مورد نیازشان از طریق اتصال به سیم کشی خودرو تامین می شود، معمولا در قسمت پشت ضبط خودرو و یا زیر داشبورد خودرو نصب می‌شود. برای نصب آن‌ها نیاز به تغییر در سیم کشی ماشین وجود دارد. در ردیاب‌های نوع اول امکان اتمام باتری در هر لحظه وجود دارد و ردیاب‌های نوع دوم نیز نیاز به متخصص جهت نصب دارد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟