ردیاب برای افراد معلول | چه ردیابی برای افراد کم توان مناسب است؟
x
X

ردیاب برای افراد معلول و کم توان

گاهی مراقبت از افراد کم توان و معلول بسیار سخت است. این سختی زمانی بیشتر می‌شود که شما در بیرون از خانه شاغل باشید و نتوانید در کنار آن شخص باشید. نگرانی دز ساعاتی که خارج از منرل هستید، بسیار طاقت فرسا و استرس‌زا است. اما آیا راه‌حلی وجود دارد که این استرس را کمتر کند؟ بدون شک جواب مثبت است. ردیاب شخصی یکی از بهترین ابزارهایی است می‌تواند شما از لحظه به لحظه فرد ناتوان آگاه سازد و موقعیت او را برای شما ارسال کند. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ردیاب برای افراد معلول و ناتوان در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما فرد ناتوانی در منزل دارید که نگران او هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

آیا ردیاب برای افراد معلول و کم توان گزینه خوبی است؟

شاید این سوال برای شما عزیزان پیش آید که ردیاب برای افراد کم توان دارای چه امکانات و قابلیت‌هایی می‌باشد و آیا تهیه و خرید آن الزامی است یا خیر؟ در واقع ردیاب یک وسیله برای موقعیت‌یابی افراد و یا وسیله‌ نقلیه مختلف است. اگر بخواهیم این وسیله را توصیف کنیم، می‌توانیم بگویی که این وسیله یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین اختراعات بشر است. از بین ردیاب‌ها، ردیاب خودرو بیشترین فروش و کاربرد را دارد و برخی گمان می‌کنند که ردیاب تنها برای خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درست است که در اوایل از این دستگاه برای کارهای نظامی استفاده می‌کردند، اما امروزه با پیشرفت چشمگیر قابلیت‌های جی پی اس از این وسیله برای ردیابی موتور، دوچرخه، حیوانات خانگی، اشخاص و افراد ناتوان نیز استفاده می‌کنند. معمولا ردیاب‌هایی که برای این امور مورد استفاده قرار می‌گیرد را ردیاب شخصی یا مخفی می‌گویند و قابل شارژ هستند.

شاید شما افراد کم توانی و معلولی را مشاهده کرده باشید که نمی‌توانند در بعضی مواقع از پس خود بر آیند و یا افراد سالمندی که به دلیل بیماری فراموشی (آلزایمر) مسیر خود را گم کرده‌اند و احتیاج به کمک دارند. در چنین مواردی نه دوربین مداربسته می‌تواند شرایط را کنترل کند و نه پرستار و … . تنها وسیله‌ای که می‌تواند خیال شما را راحت کند، خرید یک ردیاب با قابلیت‌های حرفه‌ای است تا موقعیت لحظه‌ای شخص را برای شما گزارش کند. در ادامه مهم‌ترین قابلیت‌هایی که یک ردیاب شخصی باید داشته باشد را به شما خواهیم گفت.

ردیاب برای معلولین و افراد کم توان

قابلیت های بهترین ردیاب برای معلولین

یکی از محصولات جدید ردیاب برای معلولین، ردیاب شخصی Qbit از برند استیلاک است. این ردیاب علاوه بر نشان دادن موقعیت به صورت آنلاین و لحظه‌ای، دارای قابلیت‌های فراوان دیگری نیز می‌باشد. از قابلیت های این ردیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکمه اضطراری SOS
  • قابلیت شنود
  • تعیین محدوده جغرافیایی
  • دارای اپلیکیشن فارسی
  • قابلیت صوتی دو طرفه

دکمه اضطراری SOS: از جمله قابلیت‌ها و مزیت‌های ردیاب شخصی Qbit می‌توان به دکمه اضطراری SOS اشاره کرد. دکمه اضطراری این امکان را به افرد کم توان می‌دهد تا در مواقع ضروری و احساس خطر، با فشردن این دکمه با نزدیکان خود تماس بگیرند و موقعیت خود را به آن‌ها اطلاع دهند. البته لازم به ذکر است که بگوییم از قبل باید شماره‌های نزدیکان خود را در اپلیکیشن ردیاب ذخیره کنید.

شنود صوتی: از دیگر قابلیت‌های جالب این ردیاب می‌توان به قابلیت شنود آن اشاره کرد. شما از طریق اپلیکیشن ردیاب قادر به شنیدن صداهای اطراف فردی که ردیاب در دست اوست، خواهید بود.

تعیین محدوده جغرافیایی: شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ردیاب شخصی  Qbit، محدوده مشخصی تعیین کنید. اگر فرد مورد نظری که ردیاب در دست اوست از محدوده جغرافیایی تعریف شده خارج شود، از طریق اپلیکیشن به شما هشدار داده می‌شود.

اپلیکیشن گوشی android و ios: ردیاب شخصی Qbit از سیستم عامل اندوید و IOS پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید نرم افزار این ردیاب را بر روی گوشی به صورت رایگان دانلود و نصب کنید و با استفاده از تنظیمات این نرم افزار، قابلیت‌هایی که به آن نیاز دارید را بر روی آن تعریف کنید.

قابلیت تماس صوتی دو طرفه: شما می‌توانید به صورت دو طرفه با ردیاب Qbit تماس صوتی برقرار کنید که هم صدای اطراف ردیاب را بشنوید و هم صدای شما از اسپیکر ردیاب پخش شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند که در شرایط حساس با فرد موردنظر صحبت کنید و یا صدای او را بشنوید و چنانچه در موقعیت خطر بود به راحتی بتوانید به او دلگرمی دهید و حتی صدای اطراف او را شنود کنید.

مراقبت از افراد کم توان با استفاده از ردیاب

خرید ردیاب برای افراد کم توان

با خرید ردیاب برای افراد کم توان و معلول دیگر نیاز نیست که همیشه در کنار آن‌ها باشید و می‌توانید از طریق اپلیکیشن در هر زمانی از موقعیت آن‌ها به صورت لحظه‌ای باخبر شوید. بیشتر افرادی که از اشخاص معلول مراقبت و پرستاری می‌کنند، زمان کافی برای نگهداری از آن‌ها را ندارند و با خرید یک ردیاب شخصی می‌توانند نگرانی را از خود دور کنند. اما مهم است که ردیاب شما قابلیت‌هایی که در بالا اشاره کردیم را داشته باشد.

در بازار ردیاب‌های زیادی وجود دارند که در سایزها و مدل‌های مختلفی عرضه شده‌اند که هر کدام قابلیت‌های مختلفی دارند. برخی قابلیت شنود ندارند و برخی دیگر میزان نگهداری شارژ کمی دارند. بنابراین هنگام خرید ردیاب لازم است که به امکانات آن دقت زیادی داشته باشید و به همه‌ی موارد اشاره شده در بالا توجه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم درباره مزایای خرید ردیاب برای افراد معلول و ناتوان صحبت کنیم و شما را با قابلیت‌های یک ردیاب شخصی خوب آشنا کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم ردیاب می‌تواند بهترین مراقب برای شخص باشد و خیال شما را از بابت موقعیت آن فرد راحت کند. شما حتی اگر پرستار یک فرد ناتوان هم باشید، ردیاب شخصی می‌تواند به شما بسیار کمک کند و بخشی از استرس شما را در نگهداری شخص ناتوان کم کند. در نهایت چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید و تصمیم به خرید ردیاب شخصی گرفته‌اید، با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟