راه های دزدی از خانه | راه های دزدی از خانه و روش های مبارزه با آن
x
X

روش های حرفه ای سرقت از منازل

به نظر شما چه دلایلی باعث افزایش روز به روز آمار سرقت از منازل شده؟ اگر همین سوال را شما از ما بپرسید. طبق تحقیقات دو دلیل مهم برای افزایش آمار سرقت وجود دارد. اطلاعات کم مردم از انواع راه های دزدی از خانه از یک طرف، و بی دقتی در استفاده از وسایل امنیتی مهم و ضروری مانند دزدگیر اماکن از طرف دیگر، راه های دزدی از خانه را برای سارقان باز گذاشته اند. پس اگر به فکر امنیت خانه و جلوگیری از سرقت از آن هستید، روش های مختلف سرقت از منازل را به خوبی بشناسید تا بهترین تصمیم را برای راه های نفوذ سارقان بگیرید.

از طرف دیگر هرگز در استفاده از وسایل امنیتی و ضد سرقت حرفه ای مانند دزدگیر اماکن کوتاهی نکنید. این ها بهترین روش های جلوگیری از سرقت منازل و بستن راه های دزدی از خانه هستند. اما این موضوع بهانه ای شد که ما امروز به روش های حرفه ای سرقت از منازل بپردازیم. پس این شما و این مهمترین راه های دزدی از خانه.

روش های حرفه ای سرقت از منازل

راه های سرقت از منزل و روش های مبارزه با آن

چطور می توانید بهترین راه های مقابله با دزدی از خانه را بکار ببرید، وقتی هنوز روش های مختلف سرقت و ترفندهای سارقان حرفه ای منازل را نمی شناسید؟ توصیه مهم ما به شما این است که سرقت منازل را جدی بگیرید. سری به آمار و گزارشات منتشر شده پلیس از سرقت های بزرگ و سریالی خانه ها بزنید. طبق گزارشاتی که خود پلیس منتشر می کند، آمار سرقت از منازل خیلی بیشتر از چیزی است که عموما تصور می کنیم. از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور هر روز شاهد روش های جدید و افزایش آمار سرقت هستیم.

فراموش نکنید که دزدی از خانه شتری است که به اصطلاح جلوی هر خانه ای ممکن است بخوابد پس هرگز تصور نکنید که سرقت خانه برای شما اتفاق نمی افتد. درست است که هربار ممکن است راه های دزدی از خانه جدیدی امتحان شود. اما بهتر است دست کم برای راه های دزدی از خانه که تا به حال گزارش شده فکر جدی ای بکنیم.

  • اجازه ندهید سارقان از خالی بودن خانه مطلع شوند

بیشتر راه های دزدی از خانه از آنجایی آغاز می شوند که مشخص شود ساکنین خانه برای مدتی در خانه حضور ندارند. سارقان برای این مرحله از دزدی از خانه ها روش های مختلفی دارند. معمولا بعد از انتخاب خانه مورد نظر از طریق یکی از این روش ها باید مطمئن شوند که کسی در خانه نیست. ممکن است مدتی را به کشیک دادن و زیر نظر داشتن خانه اختصاص دهند. با این روش خیلی راحت ساعت رفت و آمد ساکنین، احتمال سفر بودن آن ها مشخص می شود و اطلاعات زیادی را در این زمینه بدست می آورند.

سارقان در روش دوم یک برگه را لای در قرار می دهند. مثل برگه های تراکت و تبلیغات یا حتی یک پیغام. چند روز بعد سارق باز می گردد و در صورتیکه برگه همچنان لای در باشد به این معنی است که کسی وارد یا خارج نشده. در واقع این برگه نشانه خوبی از خالی بودن خانه است. بهترین روش برای جلوگیری از این مرحله که یکی از راه های دزدی از خانه است را می دانید؟ اجازه ورود هیچ فردی برای پخش تراکت، تبلیغات، تحویل بسته و غیره را ندهید. در آپارتمان ها این فعالیت ها را به درب اصلی ساختمان منتقل کنید.

برای مواقعی که خانه نیستید از چراغ های تایمر دار استفاده کنید تا روشن و خاموش شوند و اجازه ندهند کسی از نبود شما در خانه با خبر شود. اگر پنجره ای دارید که از خیابان مشخص است. اما داخل آن قابل دیدن نیست، مثل پنجره های طبقه های بالا، از روش هایی مثل باز گذاشتن لای پنجره یا کنار زدن پرده ها استفاده کنید. فراموش نکنید که این اولین روش دزدی از خانه است و با خلاقیت و استفاده از روش هایی مانند مثال هایی که زدیم جلوی سرقت منزل به این روش را بگیرید.

  • روش های دزدی از منزل و تعویض قفل توسط سارقان

این روش برای مدت های زیادی شایع ترین شگرد سارقان و از مهم ترین راه های دزدی از خانه بوده. حتما شما هم در مورد توپی زنی سارقان منازل چیزهایی می دانید. سارقان ابتدا باید از شر رزت در خلاص شوند. حالا توپی قفل یا مغزی آن را خارج کرده و با یک توپی جدید که به همراه دارند، تعویض می کنند. سپس خیلی راحت و بی دردسر و با استفاده از کلید های توپی جدید، در را باز کرده و وارد می شوند.

همانطور که گفتیم این یکی از شایع ترین روش های سرقت از منازل است که همیشه یک پای ثابت گزارش های سرقت اداره پلیس بوده و هست. پیشنهاد می کنم از قفل های جدید فولادی و بدون مغزی استفاده کنید. حتی اگر از قفل های قدیمی استفاده می کنید رزت های فولادی جدید را روی آن جایگزین کنید. اگر امکان تعویض قفل ها و درب ها را دارید از قفل هایی که توپی و مغزی ندارند استفاده کنید. از درب های ضد سرقت با قفل ها و دستگیره های رمزی یا گاو صندوقی استفاده کنید.

  • دیوار، یکی از راه های دزدی از خانه ها

تکراری ترین قدیمی ترین و ساده ترین راه های دزدی از خانه دیوارها هستند. اما خیلی جالب است که همچنان از این طریق سرقت هایی صورت می گیرد. مراقب دیوارها باشید. خصوصا دیوارهای کوتاه، دیوارهای خانه های ویلایی که کمتر توجه را به خود جلب می کنند یا در واقع در نقطه کور دید ساکنین قرار دارند. از تجهیزات ضد سرقت استفاده کنید و به راه حل های پلیس برای روش های مختلف سرقت دقت کنید.

بطور مثال برای خانه های ویلایی و آپارتمان ها با استفاده از حفاظ برای دیوارها و نصب دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن می توانید این روش قدیمی سرقت را کنترل کنید.

راه های دزدی از خانه

مهم ترین روش های سرقت از منزل و ورود و خروج های مشکوک

سارقان به بهانه های مختلفی به خانه وارد می شوند و این یکی از مهم ترین راه های دزدی از خانه است. درهر حال همیشه مراقب ورود و خروج های خانه باشید. خصوصا در آپارتمان ها و مجتمع ها که ممکن است همه ی اعضا همدیگر را نشناسند و متوجه ورود سارقان نشوند. اجازه ورود افراد مختلف مثل پیک، مامور آب و… را به داخل آپارتمان ندهید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟