x
X

راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

امروزه سیستم صوتی ماشین یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی های خودرو محسوب می شود. بسیاری از افراد قصد دارند روی خودروی خود سیستم صوتی حرفه ای نصب کنند اما در این موضوع اطلاعات کافی ندارند. برای نصب سیسستم صوتی حرفه ای به یک پخش کننده حرفه ای و باند های حرفه ای نیاز دارید. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع باند و پخش کننده بپردازیم و بهترین سیستم صوتی ماشین را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین سیستم صوتی ماشین

همان طور که گفتیم سیستم صوتی خودرو شامل دو بخش ضبط ماشین و باند می باشد که لازم است در هنگام خرید به هردو مورد توجه شود. امروزه انواع مختلفی از ضبط و باند خودرو در بازار عرضه می شود که کیفیت و امکانات متفاوتی دارند. لازم است با انواع ضبط و باند ماشین آشنا شوید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

 

انواع پخش کننده خودرو

همان طور که گفتیم مدل های متفاوتی از پخش کننده خودرو در بازار عرضه می شود که همین موضوع سبب سخت شدن انتخاب می شود. پخش کننده های خودرو از لحاظ سایز و امکانات متفاوت می باشند و قیمت های متفاوتی نیز دارند. هرچه امکانات پخش کننده ماشین بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. البته موارد دیگه ای نیز مانند برند، کیفیت و … نیز در قیمت گذاری پخش خودرو تاثیر گذار است. از جمله برند هایی که در زمینه پخش خودرو فعالیت دارند و پخش های با کیفیتی را به بازار عرضه می کنند، می توان به برند های پایونیر، سونی، زنوتیک و استیلاک اشاره کرد.

 

مقایسه انواع سیستم صوتی خودرو (پخش)

سایز پخش کننده : پخش های خودرو از لحاظ سایز به دو دسته 1DIN و 2DIN تقسیم می شوند. پخش کننده های 2DIN دو برابر پخش کننده های 1DIN می باشند. پخش کننده های 1DIN مناسب برای خودرو هایی چون پراید، پرشیا، 206، 405  و… می باشد. در صورتی که ضبط های 2DIN مناسب برای خودروهای گران قیمت تر و جدیدتر می باشد. لازم است ضبط مناسب خودروی خود را تهیه کنید.

 

انواع پخش کننده خودرو

 

قابلیت بلوتوث پخش کننده: امروزه اکثر ضبط های خودرو دارای قابلیت بلوتوث می باشند اما بهتر است در هنگام خرید به آن توجه کنید چرا که باز هم ممکن است ضبطی این قابلیت را نداشته باشد یا بلوتوث آن دارای مشکلاتی باشد. 

 

پورت های ورودی پخش کننده: از جمله پورت های ورودی می توان به پورت های AUX، USB و کارت خوان اشاره کرد. برخی از ضبط ها دارای تمامی پورت های نام برده شده هستند اما برخی دیگر شاید یک یا دو مورد را داشته باشند. بهتر است ضبطی با هر 3 پورت ورودی خریداری کنید.

 

نوع پنل پخش کننده: برخی پخش کننده ها از نوع پنل ثابت و برخی دیگر از نوع پنل جدا می باشند. عموما پخش های پنل جدا دارای قیمت بالاتری هستند. پنل اینگونه پخش کننده ها قابل جدا شدن می باشد و صاحب خودرو بعد از ترک خودرو می تواند پنل ضبط را جدا کرده و با خود ببرد. این کار می تواند از سرقت پخش کننده جلوگیری کند.

 

آی سی پخش کننده: آی سی ضبط شامل تمامی قطعات و اجزای ضبط مانند، خازن، ترانزیستور و … می باشد. ضبط هایی که دارای آی سی بزرگ می باشند، کیفیت صدای بهتری دارند. اگر به دنبال خرید پخش کننده با کیفیت پخش بالا هستید، بهتر است به نوع آی سی آن توجه کنید. البته که ضبط های آی سی بزرگ نسبتا قیمت بالاتری دارند.

 

آی سی ضبط ماشین

 

هیت سینک پخش کننده: هیت سینک وظیفه دارد گرمای حاصل از وسایل الکترونیکی را جذب کرده و در محیط پخش کند. این کار سبب می شود آسیب کمتری به قطعات ضبط وارد شود و در نتیجه طول عمر ضبط افزایش پیدا م یکند. بهتر است در هنگام خرید پخش کننده از بزرگ بودن هیت سینک آن مطمئن شوید.

 

انواع هیت سینک

 

خروجی RCA پخش کننده: یکی از مهم ترین نکات برای خرید پخش کننده حرفه ای، خروجی RCA می باشد. خروجی RCA امکان اتصال آمپلی فایر را به پخش کننده فراهم می کند. همان طور که می دانید آمپلی فایر تاثیر بسیار زیادی در کیفیت صدای خروجی از پخش کننده دارد. پس بهتر است برای راه اندازی یک سیستم حرفه ای آمپلی فایر نیز تهیه کنید. در صورتی که پخش کننده شما دارای خروجی RCA نباشد، امکان اتصال آمپلی فایر به آن وجود نخواهد داشت.

 

بررسی بهترین سیستم پخش خودرو

تا اینجا در مورد برخی از ویژگی های بهترین پخش کننده مناسب برای سیستم صوتی ماشین صحبت کردیم. اکنون قصد داریم چند مدل ضبط ماشین که دارای این امکانات و ویژگی ها می باشند را به شما معرفی کنیم.

 

پخش کننده خودرو استیلاک مدل 7258

این پخش کننده ار برند محبوب استیلاک می باشد. برند استیلاک امروزه در زمینه های مختلفی چون دزدگیر خودرو، ردیاب، ریموت نوربالا و پخش خودرو فعالیت دارد. این برند به دلیل عرضه محصولات با کیفیت توانست در بازار جایگاه مناسبی پیدا کند. پخش کننده 7258 استیلاک از نوع پنل جداست و دارای هر سه پورت ورودی AUX ،USB و کارت خوان می باشد. از دیگر ویژگی های این ضبط می توان به آیسی بزرگ مدل 7388، هیت سینک بزرگ و قابلیت بلوتوث اشاره کرد. امکان اتصال آمپلی فایر به این ضبط وجود دارد، چراکه این ضبط دارای 4 خروجی RCA است.

 

توجه داشته باشید که پخش خودرو استیلاک مدل 7257 نیز کاملا مشابه 7258 می باشد و تنها در ظاهر پنل متفاوت هستند.

 

ضبط استیلاک پنل جدا

 

پخش کننده خودرو استیلاک مدل 3255U

پخش کننده استیلاک مدل 3255U دارای 2 پورت USB، یک پورت AUX و یک پورت MICRO SD می باشد. از یکی از پورت های USB این ضبط برای اتصال فلش و از دیگری برای شارژ تلفن همراه استفاده می شود. این مدل ضبط نیز مانند ضبط قبلی دارای آی سی بزرگ مدل 7388، هیت سینک بزرگ و قابلیت بلوتوث می باشد.  هم چنین 3255U دارای 4 خروجی RCA می باشد که می توانید از آن برای اتصال آمپلی فایر استفاده کنید. توجه کنید که این ضبط قابلیت جدا شدن پنل ندارد و از نوع پنل ثابت است.

 

توجه داشته باشید که پخش خودرو استیلاک مدل 3257U نیز کاملا مشابه 3255U می باشد و تنها در ظاهر پنل متفاوت هستند.

 

ضبط استیلاک با 2USB

 

پخش کننده خودرو استیلاک مدل 5260

این مدل پخش کننده استیلاک همانند پخش قبلی از نوع پنل ثابت می باشد. از جمله ویژگی ها و قابلیت های این ضبط می توان به قابلیت بلوتوث، آیسی بزرگ مدل 7388 و هیت سینک بزرگ اشاره کرد. پخش 5260 استیلاک دارای یک پورت USB، یک پورت AUX و یک پورت MICRO SD می باشد. هم چنین این پخش دارای 4 خروجی RCA جهت اتصال به آمپلی فایر می باشد.

 

توجه داشته باشید که پخش های خودرو استیلاک مدل 5258، 5250، 8255، 8252 و 8248 نیز کاملا مشابه 5260 می باشند و تنها در ظاهر پنل متفاوت هستند.

 

ضبط استیلاک پنل ثابت

 

 

انواع باند ماشین

باند های خودرو دارای انواع مختلفی می باشند که لازم است با انواع آن آشنا شوید و مناسب ترین باند را خریداری کنید. از انواع اسپیکر های خودرو می توان به باند گرد، خربزه ای، میدرنج، ساب ووفر، توییتر و … اشاره کرد. باند های گرد و خربزه ای به دلیل مناسب تر بودن قیمت آن ها نسبتا فروش بیشتری دارند. در ادامه به بررسی و مقایسه انواع باند ماشین می پردازیم.

 

مقایسه انواع سیستم صوتی ماشین (باند)

 

سیستم صوتی ماشین حرفه ای

 

باند ماشین گرد

ساده ترین و معمولی ترین نوع باند ماشین این مدل می باشد که نسبتا فروش زیادی دارد. این مدل باند به دلیل قیمت کمتر پرفروش ترین نوع باند می باشد. اگر به دنبال خرید و نصب یک سیستم صوتی ساده هستید، این نوع باند برای شما بسیار مناسب است. البته باید توجه داشته باشید که کیفیت صدایی که از این نوع باند پخش می شود، چندان بالا نیست و وضوح کمی دارد.

 

باند ماشین خربزه ای

این مدل باند جزو معروف ترین باند ها محسوب می شود. باند های خربزه ای یا بیضی نسبت به باند های گرد دارای قیمت بالاتری هستند. چرا که کیفیت صدای آن ها بهتر است. درواقع شما می توانید موسیقی را با وضوح و کیفیت بالاتری گوش دهید. باند ماشین خربزه ای نیز مانند باند ماشین گرد فروش خوبی دارد و جزو باند های نسبتا ارزان می باشد.

 

ساب ووفر

ساب ووفر مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید سیستم صوتی حرفه ای هستند. این نوع باند قادر به پخش صداهای بم و BASS می باشد. برای نصب یک سیستم صوتی حرفه ای روی ماشین خود لازم است در کنار ساب ووفر میدرنج و توییتر خریداری کنید. چرا که ساب ووفر صداهای بم را تفکیک می کند و تنها قادر به پخش صدای بم است. پس برای شنیدن تمامی صداهای متوسط و ریز و بم لازم است میدرنج، توییتر و ساب ووفر را باهم خریداری و نصب کنید.

 

میدرنج

این نوع باند نیز مانند ساب ووفر قادر به تفکیک صدا می باشد، با این تفاوت که تنها صدا های در حد متوسط را پخش می کند. درواقع قادر به پخش صداهای ریز و بم نیست. پس در کنار این باند به ساب ووفر و توییتر نیاز دارید. میدرنج می تواند صداهای متوسط مانند صدای خواننده را تفکیک کند تا موسیقی را به وضوح بشنوید.

 

باند ماشین میدرنج

 

توییتر

توییتر قادر به گخش ریز ترین صداها می باشد. نصب یک توییتر در کنار ساب ووفر و میدرنج می تواند موسیقی را به صورت واضح پخش نماید. موسیقی با این نوع باند گوش نواز تر خواهد بود چراکه شما می توانید ریز ترین صداهای داخل قطعه را بشنوید و از آن لذت ببرید. البته توییتر نیز به تنهایی کاربرد ندارد و درکنار آن باید میدرنج و ساب ووفر نصب گردد.

 

بهترین سیستم صوتی خودرو

برای خرید و نصب بهترین سیستم صوتی ماشین لازم است در ابتدا با انواع باند ها و پخش کننده های خودرو آشنا شوید. اگر به دنبال راه اندازی یک سیستم صوتی حرفه ای هستید بهتر است به سراغ ساب ووفر، میدرنج و توییتر بروید. در صورتی که به دنبال یک سیستم صوتی خوب و در حد متوسط هستید می توانید به سراغ باند های خربزه ای بروید که کیفیت نسبتا بالایی دارند. پس لازم است در ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید و سپس بهترین سیستم را نصب کنید.

 

برای خرید پخش خودرو نیز در کنار امکانات و سایز آن باید به آی سی بزرگ بودن آن نیز توجه کنید. چراکه ضبط های آی سی بزرگ از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند. پس در هنگام خرید پخش خودرو نیز از آی سی بزرگ بودن آن مطمئن شوید. ممنون از اینکه همراه ما بودید. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما قرار گیرد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟