دستگاه حضور و غیاب خارجی | بهترین سیستم حضور و غیاب خارجی | اینصب
x
X

انواع دستگاه حضور و غیاب خارجی

امروزه دستگاه های حضور و غیاب یکی از نیاز های هر شرکت است که برای کنترل تردد و ثبت ورود و خروج پرسنل یک مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال های گذشته، برخی اداره و مجموعه ها ورود و خروج پرسنل را به صورت دستی در اکسل ثبت می کردند که این کار باعث بروز خطا و اشتباهات می شد و  امکان رخ دادن تقلب نیز وجود داشت. همچنین با ثبت تردد به صورت دستی مدیران قادر به محاسبه دقیق جریمه و پاداش کارمندان نبودند.

با وارد شدن دستگاه حضور و غیاب خارجی به بازار، دیگر تمامی مجموعه ها از این دستگاه برای ثبت ورود و خروج پرسنل خود استفاده می کنند و خطا و تقلب تا حدامکان کاهش یافته و مدیران می توانند به راحتی جریمه و پاداش کارمندان خود را محاسبه کنند.

انواع سیستم حضور و غیاب خارجی

انواع سیستم حضور و غیاب خارجی

دستگاه های کنترل تردد در انواع برند و مدل های گوناگونی در بازار موجود می باشند و روش استفاده از هر دستگاه بسته به نوع آن متفاوت می باشد. سیستم حضور و غیاب دارای انواع مختلف شامل موارد زیر می باشد :

1. سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

از گرانترین نوع دستگاه های حضور و غیاب، سیستم تشخیص چهره می باشد. عملکرد این دستگاه به این گونه می باشد که اطلاعات شما از طریق چهره بر روی دستگاه ثبت می شود و با هر بار تردد می توانید با قرار گرفتن در مقابل سنسور، ورود و خروج خود را ثبت کنید. در این نوع سیستم هیچ گاه تقلبی صورت نمی گیرد زیرا چهره هر شخص منحصر به فرد می باشد.

2. سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی

دستگاه های حضور و غیاب اثرانگشتی از پرفروش ترین و پر طرفدار ترین دستگاه ها محسوب می شوند. ثبت تردد از طریق اثرانگشت بر روی این دستگاه ثبت می شود و لازم است با هر بار ورود و خروج انگشت خود را بر روی سنسور قرار دهید تا تردد شما ثبت شود.

در سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی بین پرسنل و دستگاه ارتباط فیزیکی وجود دارد و امکان اتقال ویروس و میکروب در آن بسیار است (لازم است با هر بار ثبت تردد دست خود را بشویید).

در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی به هیچ عنوان امکان تقلب وجود ندارد زیرا اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد می باشد.

3. سیستم حضور و غیاب کارتی و رمزی

دستگاه های حضور و غیاب کارتی و رمزی از ارزان ترین نوع سیستم ها می باشند. در دستگاه کارتی، اطلاعات شما بر روی یک کارت RFID ثبت می شود و لازم است برای هر بار ورود و خروج کارت را مقابل سنسور دستگاه قرار دهید تا تردد شما ثبت شود.

برای اینکه امکان تقلب در دستگاه های حضور و غیاب کارتی را کاهش دهید لازم است اطلاعات هر کارمند را بر روی کارت RFID چاپ کنید تا جابجایی کارت بین کارمندان امکان پذیر نباشد. از این نوع دستگاه ها در شرکت هایی که تعداد پرسنل کمتری دارند استفاده می کنند.

بهترین برند دستگاه حضور و غیاب خارجی

یکی از بهترین برند های خارجی سیستم حضور و غیاب، برند فراتکنو می باشد. فراتکنو یکی از قدیمی ترین و معروف ترین برندها در زمینه تولید سیستم حضور و غیاب می باشد.

این برند دو نرم افزار رایگان برای تمامی دستگاه های حضور و غیاب ارائه می دهند که این دو نرم افزار شامل نرم افزار حقوق و دستمزد و محاسبه کارکرد می باشد.

با نرم افزار حقوق و دستمزد شما می توانید حقوق و دستمزد کارمندان خود را به آسانی محاسبه کنید و ساعات ورود و خروج آنان را دقیق بررسی کنید.

البته لازم به ذکر است که نرم افزار های فراتکنو برای مجموعه هایی که دارای شیفت ثابت اداری هستند مناسب می باشد و مجموعه هایی که دارای شیفت چرخشی هستند باید نرم افزار pro را خریداری کنند.

خروجی گرفتن تردد کارمندان از سیستم حضور و غیاب بسیار آسان می باشد و شما می توانید از طریق شبکه و یا پورت  USB از دستگاه خروجی بگیرید. از انواع دستگاه های حضور و غیاب برند فراتکنو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

دستگاه حضور و غیاب خارجی

سیستم حضور و غیاب UFace302 از گران ترین دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو می باشد که از 4 روش تشخیص چهره، اثرانگشتی، کارتی و رمزی پشتیبانی می کند و دارای ظرفیت بسیار زیادی نیز می باشد.

این نوع دستگاه برای شرکت و مجموعه هایی که دارای تعداد پرسنل بسیاری می باشند، مناسب است. UFace302 نیز دارای صفحه نمایش لمسی می باشد.

این نوع دستگاه حضور و غیاب همانند سیستم UFace302 از چهار روش تشخیص چهره، اثرانگشتی، کارتی و رمزی نیز پشتیبانی می کند، با این تفاوت که ظرفیت دستگاه MB2000 از UFace302 کمتر می باشد.

دستگاه حضور و غیاب NF50، سیستمی تشخیص چهره می باشد. این دستگاه برای افرادی که به دنبال خرید بهترین دستگاه تشخیص چهره می باشند،مناسب است.

این سیستم، اثرانگشتی می باشد و شما می توانید برای هر فرد 10 اثر انگشت تعریف کنید. این دستگاه ظرفیت تعریف 3000 اثر انگشت و 10,000 ظرفیت تعریف کارت را دارد. افرادی که به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی هستند F400 بهترین گزینه برای آنان می باشد.

خرید دستگاه کنترل تردد خارجی

اگر برای خرید سیستم حضور و غیاب نیاز به راهنمایی و مشاوره رایگان دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ی اینصب تماس بگیرید تا متناسب با شرایط مجموعه، بهترین دستگاه را به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟