دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی | دستگاه اثر انگشتی | قیمت حضور و غیاب | فروشگاه اینصب
x
X

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

یکی از موفق‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع سیستم حضور و غیاب، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی است. تا به امروز دستگاه‌های زیادی برای حضور و غیاب ابداع شده‌اند که نحوه کار هرکدام دارای ویژگی‌های مجزایی است‌. یکی از موفق‌ترین و پراستفاده‌ترین موارد حضور و غیاب اثر انگشتی است. این‌که دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی چطور کار می‌کند؟ و نرم‌افزار آن از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ می‌تواند در راستای شناخت بیشتر دستگاه مثمر ثمر باشد. به همین دلیل در ادامه این مباحث را مورد بررسی قرارداده و سعی کردیم اطلاعات جامعی ارائه دهیم.

حضور و غیاب به‌صورت سنتی

البته گفتنی است اگر حضور و غیاب به‌صورت سنتی از طریق نیروی انسانی و با کاغذ انجام شود، آن‌طور که باید به نتایج دقیق و درستی نخواهد رسید. زیرا علاوه بر امکان بروز خطای انسانی ممکن است برخی از کارکنان توسط ترفند‌های مختلفی از زیر کار در رفته و تقلب کنند. به همین دلیل ابداع‌کنندگان و شرکت‌های مختلفی دست‌به‌کار شده و دستگاه‌هایی برای رسیدگی به حضور و غیاب ابداع کردند. نیاز جامعه در این حوزه باعث شده شرکت‌ها و ابداع‌کننده‌ها با شناخت این نیاز، ساخت دستگاهی برای حضور و غیاب را هدف خود قرار دهند. در نتیجه وارد کار تولید نمونه‌هایی از آن شوند تا این دغدغه را حل کرده و عاملی برای افزایش کارایی کارکنان باشند.

اهداف سامانه حضور و غیاب اثر انگشتی

نرم‌افزار دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از طریق شناسایی اثر انگشت افراد، وظیفه خود را در کنترل ترددها اعمال می‌کند. با وجود چنین دستگاه دقیقی به اهداف مختلفی می‌رسید، اهداف مهمی که جزء اولویت‌های هر سازمان و مرکزی است.

سامانه حضور و غیاب اثر انگشتی

  • محاسبه دقیق دستمزد‌ها
  • کنترل ترددها
  • فهمیدن کیفیت کارِ کارکنان از لحاظ زمانی
  • بررسی میزان فعالیت کارکنان
  • افزایش بازدهی در ساعات کاری
  • و به‌طورکلی کنترل تردد افراد در راستای بهبود فعالیت‌ها
  • و…

از جمله مهم‌ترین اهدافی هستند که دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به نحو احسن به آن‌ها رسیده و برای هر سازمان و مرکزی به ارمغان می‌آورد.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی کاملاً دقیق و منحصربه‌فرد

قبل از هر چیزی باید بگوییم نحوه کار دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی کاملاً دقیق و منحصربه‌فرد است. یعنی هیچ راهی برای دورزدن آن وجود ندارد. افراد فقط زمانی می‌توانند ورود و خروج خود را ثبت‌کنند که شخصاً اقدام کرده باشند. در این صورت دیگر اتفاقات نامطلوبی مثل حضور زدن همکاران به‌جای هم کاملاً غیر قابل ممکن می‌شود‌. اما سؤال این‌جاست که دستگاه حضور و غیاب انگشتی چطور کار می‌کند؟ و چگونه وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

دستگاه حضور و غیاب انگشتی چطور کار می‌کند؟

در زمان راه‌اندازی این دستگاه ابتدا اثر انگشت تمام پرسنل و افراد مجموعه اسکن شده و در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود. بعد از این مرحله و به‌محض اتمام مرحله‌ی نصب می‌توان شروع به استفاده از آن کرد. حال وقتی افراد قصد ثبت ورود و خروج دارند باید انگشت خود را در قسمتی از دستگاه که برای اسکن اثر انگشت تعبیه شده است، قرار دهند. سنسور‌های اسکن اثر انگشت شروع به شناسایی نقاط تقاطع و پایان اثر انگشت فرد می‌کنند. با این کار نقشه‌ای از اثر انگشت با استفاده از اسکنر دستگاه ترسیم می‌شود. حالا نقشه‌ی ترسیم شده با اسکن‌های قبلی مقایسه می‌شود تا در صورت وجود تطابق تأییدیه صادر گردد.

دستگاه حضور و غیاب انگشتی

به‌محض تایید اثر انگشت ساعت ورود و خروج ثبت‌شده از طریق نرم‌افزار به شبکه‌مرکزی ارسال می‌شود. همچنین درصورتی‌که تطابق اثر انگشت صورت نگرفت. دستگاه علامت عدم تطابق را نشان داده و هیچ ورود و خروجی برای فرد موردنظر ثبت نمی‌کند.

نرم‌افزار دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

روش نرم‌افزار دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به گونه‌ای است؛ که ارتباط میان سنسور‌ها و داده‌های پایگاه اطلاعات از طریق نرم‌افزار آن برقرار می‌شود.

کارایی نرم‌افزار متشکل است از موارد مختلفی که در پایین تعدادی از پررنگ‌ترین موردها را گفتیم:

اعمال اثر انگشت از فاصله‌ی دور

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های ناشی از نوع نرم‌افزار این دستگاه، امکان اعمال اثر انگشت از فاصله‌ی دور می‌باشد. این قابلیت مناسب سازمان‌ها و مدیرانی است. که دارای کارکنانی در جاهای دور از دسترسی هستند و قصد کنترل رفت‌وآمد آن‌ها را دارند.

فرایند ذخیره اثر‌های انگشت‌

تمام فرایند ذخیره اثر‌های انگشت بر عهده‌ی نرم‌افزار دستگاه است. و صفر تا صد این کار را انجام می‌دهد.

امکان انتقال اطلاعات و داده‌ها به دستگاه‌های دیگر

نرم‌افزار باعث شده امکان انتقال اطلاعات و داده‌ها به دستگاه‌های دیگر وجود داشته باشد. این قابلیت زمانی کارایی دارد که شما می‌خواهید اثر انگشت فردی را فقط با اسکن در یکی از دستگاه‌ها به داده‌های همه دستگاه‌ها بیفزایید. چراکه از طریق نرم‌افزار به دستگاه‌های دیگر منتقل می‌شود. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، با استفاده از کارایی‌های روش نرم‌افزار توانسته در زمره اولین و بهترین دستگا‌های حضور و غیاب قرار بگیرد.

با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی کنترل بهتری خواهید داشت

با سامانه حضور و غیاب اثر انگشتی کنترل بهتری خواهید داشت که در ادامه مواردی را برایتان ذکر کرده‌ایم.

اطلاعات ثبت شده

اطلاعات ثبت شده در این دستگاه کاملاً قابل‌اعتماد هستند چراکه هیچ کسی قادر به جعل اثر انگشت نیست. با وجود این ویژگی مدیران احساس رضایت بسیار مطلوبی خواهند داشت.

کاهش هزینه‌ها

از آن جا که دستمزدها کاملاً دقیق و بر اساس ساعات کار افراد محاسبه می‌شوند. هزینه‌های مجموعه و یا مرکز مربوطه تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌باید. نبود این دستگاه احتمال خطای انسانی و یا تقلب را بالا می‌برد. به همین دلیل ممکن است میزان دستمزدهای پرداختی بالاتر از اندازه واقعی آن‌ها باشد.

بررسی اطلاعات و داده‌ها از راه دور

بررسی اطلاعات و داده‌های این دستگاه از راه دور، توسط دستگاه‌های دیگر مثل تلفن همراه و لپ‌تاپ قابل‌دسترسی است.

بررسی اطلاعات و داده‌ها از راه دور

میزان رضایت کارکنان

منجر می‌شود میزان رضایت کارکنان نیز بیشتر شود. زیرا وقتی تک‌تک ساعات کاری به طور دقیق محاسبه گردد و اضافه کاری‌ها نیز حساب می‌شوند، ازاین‌رو بالطبع رضایت کاری افراد نیز بالاتر خواهد رفت.

 

افزایش بهره‌وری کارکنان و بازدهی کاری

اگر بهره‌وری کارکنان و بازدهی کاری را در زمان پیش از نصب دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و بعد از آن بررسی کنید. قطعاً شاهد افزایش قابل‌توجهی در بهره‌وری خواهید بود. چرا که وقتی افراد در یک سیستم دقیق و حساب شده کار کنند، نه‌تنها از زیر کار در نرفته بلکه سعی در افزایش کیفیت کاری خود خواهند داشت. استفاده از این دستگاه برای مراکزی که کارکنان آن‌ها بیشتر از ده نفر است، جزء واجبات می‌باشد. اگر برای کنترل کارکنان از وجود دستگاه حضور و غیاب، آن هم از نوع اثر انگشتی استفاده کنید، در کمترین زمان شاهد نتایج مطلوب آن خواهید بود. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قطعاً با آگاهی، در انتخاب آن تصمیم گرفته و نمی‌توانید از کارایی‌‌‌هایی که دارد، بگذرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟