x
X

اطمینان خاطر با دزدگیر ماشین

دزدگیر ماشین، انواع مدل‌ها و کارایی‌ها

در دنیای امروز دیگر دزدگیر ماشین یک وسیله‌ی جانبی نیست، بلکه یک نیاز ضروری برای هر خودرو به حساب می‌آید. اگر سری به کلانتری‌ها بزنید با چشم خود خواهید دید که خطر سرقت خودرو چقدر به شما نزدیک است. بنابراین اگر تابحال نسبت به خرید دزدگیر ماشین اقدام نکرده‌اید، توصیه می‌شود هرچه سریعتر اتومبیل خود را به این ابزار امنیتی مجهز کنید.

اطمینان خاطر با دزدگیر

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت خودرو بوده‌ایم. این مسئله خود دلیلی بر افزایش آمار سرقت خودرو و قطعات آن شده است. در چنین شرایطی برای بدست آوردن اطمینان خاطر و احساس امنیت بیشتر، نیاز به خرید دزدگیر ماشین با امکانات و امنیت بالا بسیار بیشتر از قبل است. در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف این موضوع می‌پردازیم.

سرقت خودرو

نصب دزدگیر خودرو

نصب دزدگیر ماشین فرآیندی است که نیاز به تخصص و تجربه دارد. ممکن است شما دزدگیر گران‌قیمت و با کیفیتی خریداری کنید. ولی به علت اشکال در نصب، دزگیر ماشین شما دچار اختلال شود و عملکرد غیرعادی داشته باشد.

امروزه آموزش نصب دزدگیر ماشین به یکی از رشته‌های پر طرفدار و پر درآمد تبدیل شده است. اگر در موتور جستجوی گوگل عبارت ” نصب دزدگیر ماشین ” را سرچ کنید، خواهید دید که چه تعداد سایت‌هایی در این زمینه وجود دارند که به آموزش این حرفه می‌پردازند. این آموزش‌ها شامل مباحثی چون نحوه سیم کشی دزدگیر، نصب صحیح آژیر، نصب GPS روی انواع ماشین و غیره هستند. لذا توصیه می‌شود پس از خرید دزدگیر ماشین، نصب و راه‌اندازی آن را به افراد مجرب و متخصص در این زمینه بسپارید تا بهترین بازدهی را از محصول خریداری شده دریافت نمایید.

نصب دزدگیر ماشین

رده‌بندی دزدگیر ماشین

دزدگیر ماشین نیز مانند سایر لوازم جانبی الکترونیکی، رده بندی خاص خود را دارد که انواع گوناگون این محصولات را در رده‌های مشخص، طبقه‌بندی می‌کند. رده‌بندی دزدگیر ماشین به این صورت است:

دزدگیر ساده

دزدگیر سیم‌کارت خور

دزدگیر تصویری

دزدگیر ساده قدیمی‌ترین دزدگیر ماشین است. همانطور که از نامش پیداست ساده‌ترین و معمولی‌ترین نوع دزدگیر است. طبیعتاً امنیتی که برای خودروی شما فراهم می‌کند به مراتب کمتر از دو نوع سیم‌کارت خور و تصویری است. با این حال داشتن همین دزدگیر ساده خیلی بهتر از نداشتن دزدگیر است. بسیاری از سارقان با دیدن چراغ دزدگیر و یا به صدا در آمدن آژیر آن، از سرقت خودروی مورد نظر منصرف می‌شوند.  مزیت مهم دزدگیرهای ساده، قیمت پایین‌تر آن نسبت به انواع دیگر است و احتمالاً به همین دلیل است که استفاده از آن در میان مردم رایج‌تر است.

عملکرد این دزدگیرها به‌گونه‌ای است که اگر به خودرو ضربه‌ای وارد شود یا درب آن باز شود، آژیر به صدا در آمده و صاحب ماشین متوجه خطر خواهد شد. البته اگر فاصله شما از خودرو بیشتر از محدوده آنتن‌دهی دزدگیر باشد، متوجه صدای آژیر نخواهید شد. زیرا پیامی از طریق ریموت به شما ارسال نمی‌شود. محدوده آنتن‌دهی دزدگیرهای ساده کمتر از دزدگیرهای سیم‌کارت‌‌ خور و تصویری می‌باشد. به‌گونه‌ای که بهترین مدل‌های دزدگیر ساده معمولاً تا 800 متر برد مفید دارند.

در ادامه‌ی بحث معرفی انواع دزدگیر ماشین به توضیحی مختصری از دزدگیرهای سیم‌کارت خور می‌پردازیم.

دزدگیر با قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت

دزدگیر سیم‌کارت خور درواقع ترکیبی از دزدگیر تصویری و ردیاب است. همه‌ی امکانات دزدگیرهای تصویری، به اضافه یک نرم‌افزار که روی گوشی صاحب خودرو نصب می‌شود تا موقعیت مکانی لحظه‌ای خودرو را نشان دهد را دارد. نرم‌ افزار نامبرده را می‌توان به عنوان ریموت هم مورد استفاده قرار داد. به‌طوری که دستوراتی مثل قفل و باز کردن درب و خاموش کردن خودرو را می‌توان با همین نرم افزار به دزدگیر داد. برای مثال اگر خودرو به سرقت رفت، صاحب خودرو می‌تواند آن را از راه دور خاموش کند. البته لازم به ذکر است برای جلوگیری از خطر تصادف، این دستور تنها زمانی که سرعت ماشین پایین‌تر از 20 کیلومتر باشد اجرا می‌شود.

دزدگیرهای تصویری ریموت‌های پیشرفته‌تر و امکانات بیشتری نسبت به دزدگیرهای ساده دارند. با این دزدگیرها صاحب خودرو می‌تواند در هر لحظه وضعیت خودروی خود را بر روی LCD کوچکی که روی ریموت آن‌ قرار دارد مشاهده کند. درصورتی که به خودرو ضربه وارد شود، علامت چکش بر روی LCD ریموت ظاهر می‌شود. یا اگر درب‌ خودرو باز شود، علامت درب باز بر روی آن نمایان خواهد شد. یک امکانی که دزدگیر تصویری به شما می‌دهد این است که در مواقعی که فراموش می‌کنید خودروی خود را قفل کرده‌اید یا خیر، با مشاهده صفحه ریموت و علامت قفل باز یا بسته‌ای که بر روی آن نمایان است متوجه باز یا بسته بودن درب ماشین خواهید شد.

مزیت دیگر این نوع از انواع دزدگیر ماشین، هنگامی است که دزدگیر آژیر هشدار می‌کشد و شما در فاصله‌ای هستید که صدای آن را نمی‌شنوید. در این شرایط ریموت با لرزیدن و تولید صدا، شما را متوجه فعال شدن آژیر خطر می‌کند. آنتن‌دهی دزدگیرهای تصویری، اغلب تا 1000 یا 2000 متر می‌باشد که بیشتر از دزدگیرهای ساده است.

قیمت دزدگیر تصویری

طبیعتاً قیمت دزدگیر تصویری همانند سایر لوازم جانبی، با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که دارد مشخص شده و هرچه این دزدگیرها پیشرفته‌تر باشند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌باشد. البته سرشناس بودن برند دزدگیر نیز تا حدودی بر میزان قیمت تاثیرگذار است. ولی در کل، قیمت دزدگیر تصویری از حدود 800، 900 هزار تومان تا بالای 2 میلیون تومان متغییر است.

دزدگیر ماشین تصویری

راهنمای خرید دزدگیر

هنگام خرید دزدگیر ماشین موضوع مهم امکانات و ویژگی‌های محصول است که از طریق راهنمای خرید دزدگیر ماشین می‌توانید تا حدودی به آن دست بیابید. معمولاً افرادی که می‌خواهند با کمترین هزینه برای خودروی خود دزدگیر بخرند، دزدگیرهای ساده را انتخاب می‌کنند. اما عده‌ی زیادی هم وجود دارند که ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر، از امکانات دزدگیرهای تصویری بهره‌مند شوند.

نکاتی وجود دارند که در زمان خرید دزدگیر ماشین باید حتماً در نظر بگیرید. یکی از این نکات نوع سنسور و هشدار است. آژیر هشدار دزدگیر باید به‌گونه‌ای باشد که صدایی بلند و کافی داشته باشد. همچنین سنسورها باید تا حدی حساس باشند که هنگام شکسته شدن شیشه حتماً آژیر را فعال کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود دزدگیر ماشین خود را از میان مدل‌هایی که برد بیشتری دارند انتخاب کنید. علاوه براین مجهز بودن به سیستم کنترل از راه دور یک مزیت بزرگ است. زیرا با این دزدگیرها می‌توانید خودروی خود را از راه دور روشن کنید. این ویژگی در فصل زمستان که دوست دارید ماشین زودتر گرم شود مزیت بزرگی به‌شمار می‌رود. در بعضی دزدگیرهای پیشرفته‌تر نیز جزئیات ماشین مثل دمای داخلی، وضعیت باز یا بسته بودن درب‌ها یا بالا و پایین بودن شیشه‌ها در صفحه نمایش قابل مشاهده می‌باشند.

خرید دزدگیر ماشین

در هنگام خرید دزدگیر ماشین به ریموت کنترل و باتری آن نیز حتماً توجه کنید. تقریباً همه‌ی مدل‌ها دارای دو ریموت هستند که یکی از آن‌ها یدک می‌باشد. باتری دزدگیرها نیز معمولاً از نوع سکه‌ای است که تا چند ماه نیازی به تعویض ندارد. این را هم بدانید که این باتری‌ها قابل شارژ هستند. اگر شارژر آن‌ها را داشته باشید، نیازی به خرید باتری جدید نخواهید داشت.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟