نحوه کار دزدگیر ماشین | دزدگیر ماشین چگونه کار می کند؟ | فروشگاه اینصب
x
X

دزدگیر ماشین چگونه کار می کند؟

همان‌طور که می دانید امروزه با افزایش سرقت خودروها خرید دزدگیر ماشین از جمله اقدامات مهم و ضروری محسوب می‌شود. لازم است در جهت تامین امنیت خودروی خود اقداماتی انجام دهید که رایج‌ترین این اقدام‌ها نصب دزدگیر است. شاید خیلی از شما با نحوه کار دزدگیر ماشین آشنایی نداشته باشید و ندانید که عملکرد کلی دزدگیر به چه صورتی می‌باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی دزدگیر ماشین بپردازیم و شما را با نحوه کار آن آشنا کنیم. البته لازم است قبل از هرچیز با انواع دزدگیر ماشین آشنا شوید تا در خریدتان و نوع کارکردشان به مشکل نخورید.

 

انواع دزدگیر ماشین

  • دزدگیر ماشین تصویری
  • دزدگیر ساده
  • دزدگیر استارتی
  • دزدگیر سیمکارتی

 

از انواع دزدگیر ماشین می‌توان مانند لیست بالا به دزدگیر ساده، دزدگیر تصویری، دزدگیر استارتی، دزدگیر سیمکارتی و … اشاره کرد اما به طور کلی دزدگیرها به دو دسته دزدگیر تصویری و ساده تقسیم می‌شوند. این دو گروه از دزدگیر دارای تفاوت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف هستند. از این رو اختلاف قیمت زیادی هم دارند. به طور کلی دزدگیر ماشین یک سیستم بازدارنده است که با آژیر زدن می‌تواند فرد را از خطر سرقت آگاه کند.

مطالعه بیشتر: روش تنظیم چشمی دزدگیر ماشین

 

دزدگیر ماشین

 

نحوه کار دزدگیر ماشین در انواع مختلف

در ادامه به صورت جداگانه نحوه کار هر نوع دزدگیر را توضیح می‌دهیم.

 

نحوه کار دزدگیر ماشین ساده

دزدگیرهای ساده به دزدگیر یک طرفه نیز معروف هستند. چرا که کیت اصلی این دزدگیر تنها قادر به دریافت فرمان از ریموت و اجرای آن است. سیستم دزدگیر ماشین شامل قطعات مختلفی مثل کیت اصلی، ریموت، شوک سنسور، LED و آژیر می‌باشد. توجه داشته باشید که این قطعات باید داخل پک دزدگیر وجود داشته باشد و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای خرید آن‌ها نیست. اصلی‌ترین قطعه دزدگیر، کیت اصلی می‌باشد که تمامی فرمان‌ها از آن ارسال می‌شود. تمامی قطعات به کیت اصلی متصل می‌شوند و با کیت در ارتباط هستند.

نحوه کار دزدگیر ساده به این صورت است که اگر ضربه‌ای به خودرو وارد شود توسط شوک سنسور شناسایی می‌شود و این حسگر به کیت اصلی سیگنالی ارسال می‌کند. کیت اصلی با دریافت سیگنال خطر از شوک سنسور فرمان فعال شدن را به آژیر دزدگیر ارسال می‌کند و آژیر به صدا در می آید. هم چنین شما از طریق ریموت می توانید فرمان قفل یا باز شدن درب خودرو را به کیت ارسال کنید. البته توجه داشته باشید که لازم است خودرو دارای قفل مرکزی باشد. هم چنین با استفاده از ریموت می‌توان درب صندوق را باز کرد و صدای آژیر دزدگیر را قطع نمود. لازم به ذکر است که برای باز شدن درب صندوق با ریموت لازم است پمپ صندوق پران خریداری شود و به خروجی صندوق پران دزدگیر وصل شود.

 

نحوه کار دزدگیر ماشین ساده

 

نحوه کار دزدگیر ماشین تصویری

تقریبا تمامی توضیحاتی که در مورد دزدگیر ساده ارائه دادیم در مورد دزدگیر تصویری نیز صدق می‌کند اما دزدگیر تصویری دارای امکانات دیگری نیز می‌باشد. دزدگیر تصویری مانند دزدگیر ساده یک طرفه نیست و به آن اصطلاحا دو طرفه می‌گویند. چراکه کیت این نوع دزدگیر علاوه بر دریافت فرمان از ریموت و اجرای آن قادر به ارسال پیام به ریموت می‌باشد. درواقع دزدگیرهای تصویری با ریموت ارتباط دو طرفه دارند. ریموت این نوع دزدگیر از نوع تصویری است و روی ریموت یک صفحه نمایش برای اعلان وضعیت خودرو تعبیه شده است.

 

نحوه کار این نوع دزدگیر به این صورت است که در هنگام تحریک شدن حسگرهای دزدگیر و ارسال سیگنال به کیت، کیت دزدگیر علاوه بر اینکه به آژیر فرمان فعال شدن ارسال می‌کند، به ریموت نیز پیام خطر می فرستد تا ریموت زنگ بخورد. ریموت های تصویری دارای حالت ویبره و زنگ می باشند. در واقع شما زمانی که در منزل باشید و صدای آژیر را نشنوید، متوجه خطر سرقت از طریق ریموت خواهید شد.

 

دزدگیر ماشین تصویری

 

نحوه کار دزدگیر سیمکارتی یا ردیاب

دزدگیر سیمکارتی که نسبت به سایر دزدگیرها جدیدتر و به روزتر است، قادر به ردیابی خودرو می‌باشد. دزدگیر سیمکارتی، همان ردیاب مخفیانه است و مانند دیگر دزدگیرها نیست. سایر دزدگیرها دارای یک LED هستند که روی داشبورد نصب می‌شود تا نشانگر این باشد که خودرو مجهز به دزدگیر است تا سارق از سرقت صرف نظر کند. در صورتی که ردیاب به صورت مخفیانه نصب می‌گردد. کاربرد دزدگیر سیمکارتی یا ردیاب خودرو بعد از به سرقت رفتن خودرو می‌باشد در صورتی که سایر دزدگیرها قبل از سرقت کاربرد دارند و یک سیستم بازدارنده هستند.

 

این نوع دزدگیر دارای یک اپلیکیشن می‌باشد که از طریق آن قادر به ردیابی لحظه ای خودرو خواهید بود. امکاناتی از جمله خاموش کردن خودرو از طریق اپلیکیشن، شنود داخل کابین، کلید اضطراری و … قابلیت‌هایی است که ردیاب خودرو می تواند داشته باشد. البته تمامی دزدگیرهای سیمکارتی یکسان نیستند و امکانات متفاوتی دارند. لازم است قبل از خرید به بررسی کامل امکانات آن بپردازید.

 

نحوه کار دزدگیر استارتی

دزدگیر های استارتی به دزدگیرهایی گفته می‌شود که دارای قابلیت استارت زدن هستند. این دزدگیرها در دو نوع تصویری و ساده عرضه می‌شوند و با توجه به نوع، نحوه عملکرد آن‌ها متفاوت است. با خرید این نوع دزدگیر می‌توانید از راه دور با استفاده از ریموت استارت بزنید. کاربرد این دزدگیر بیشتر در روزهای سرد زمستانی می‌باشد که می‌خواهید قبل از حرکت، خودرو را روشن کنید تا کمی گرم شود.

 

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم در مورد چگونگی عملکرد انواع دزدگیر ماشین و نحوه کار دزدگیر ماشین توضیحاتی ارائه دهیم و شما را با تفاوت‌های انواع دزدگیر آشنا کنیم. لازم است بگوییم که برای خرید بهترین دزدگیر ماشین لازم است مدل‌های مختلف و برندهای متفاوت را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در این مطلب تنها شما را با نحوه کار دزدگیر آشنا کردیم. در صورتی که دزدگیرها دارای مدل‌های متفاوتی هستند و کیفیت متفاوتی دارند. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما واقع شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟