دزدگیر خانه هوشمند چیست؟ | اینصب
x
X

دزدگیر خانه هوشمند چیست؟

دزدگیر اماکن یکی از سیستم‌ها برای حفظ امنیت منازل و اماکن عمومی است. امروزه به دلیل سرقت‌های بسیار خرید دزدگیر اماکن برای منازل افزایش یافته است. کاربرد اصلی این دستگاه اطلاع رسانی ورود افراد غیر مجاز می‌باشد. همچنین دزدگیر‌های اماکن دارای سنسور‌های مختلف هستند که هرکدام عملکرد متفاوتی دارند.

قبل از اینکه بخواهیم راجع به دزدگیر خانه هوشمند توضیح دهیم، لازم است در ابتدا بامفهوم خانه هوشمند آشنا شویم. شاید خیلی از شما با کلمه خانه هوشمند یا هوشمند سازی خانه برخورد داشته باشید اما با مفهوم آن کامل آشنا نشده باشید. در ادامه قبل از بررسی دزدگیر هوشمند سازی به بررسی مفهوم خانه هوشمند خواهیم پرداخت.

 

دزدگیر خانه هوشمند چیست؟

 

خانه هوشمند چیست؟

تمامی ما به نوعی با هوشمندسازی آشنایی داریم و در طول روز فعالیت‌های زیادی را از این طریق انجام می‌دهیم. به طور مثال می‌توان به درب‌های اتوماتیک پارکینگ‌ها، ریموت کنترل‌ها و .. اشاره کرد. اما زمانی که راجع به هوشمندسازی منزل یا خانه هوشمند صحبت می‌کنیم، منظور چیزی فراتر از موارد گفته شده می‌باشد.

خانه هوشمند درواقع به خانه‌ای گفته می‌شود که تمامی لوازم برقی آن را بتوان حتی از راه دور کنترل کرد و به آن دسترسی داشت که این با استفاده از سیستم هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده است. درواقع تمامی اجزا و لوازم برقی به یکدیگر متصل می‌شوند و شما حتی در فاصله‌ای بسیار دور نیز قادر به کنترل وسایل می‌باشید.

هوشمند سازی منازل

به طور مثال برخی از افراد در شهری دیگر دارای خانه می‌باشند و قبل از ورود به منزل قصد دارند که محیط خانه را گرم یا سرد نمایند. در صورتی که منزل آن‌ها مجهز به دزدگیر خانه هوشمند باشد، می توانند از راه دور سرمایش و گرمایش خانه را کنترل کرده تا به هنگام رسیدن به منزل، دمای خانه مطابق میل آن‌ها باشد. پس اگر قصد هوشمندسازی منزل خودرا دارید لازم است در ابتدا یک دزدگیر اماکن تهیه کنید.

دزدگیر خانه هوشمند

سیستم دزدگیر خانه هوشمند دارای اجزای مختلفی می‌باشد که به وسیله آن‌ها امکان کنترل از راه دور برای فرد فراهم می‌شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش دزدگیرخانه، پنل یا دستگاه مرکزی است که درصورت اختلال در آن، کارکرد بقیه اجزا مختل می‌شود. به همین علت به آن قلب سیستم می‌گویند. لازم است در هنگام خرید پنل مرکزی دقت بسیار کنید تا بتوانید بهترین پنل را خریداری کنید. در ادامه به بررسی اجزای دزدگیر خانه خواهیم پرداخت.

 

کنترل هوشمند خانه

 

اجزای دزدگیر خانه هوشمند

همان طور که گفتیم به منظور هوشمندسازی خانه اجزای مختلفی به یکدیگر متصل می‌شوند تا به کمک آن‌ها بتوان از راه دور وسایل برقی خانه را کنترل کرد. اصلی‌ترین بخش سیستم هوشمند سازی، پنل دزدگیر می‌باشد که تمامی اجزا به این دستگاه متصل می‌شوند و فرمان‌ها از این دستگاه ارسال می‌شود. از دیگر اجزای مهم این سیستم می‌توان به سنسورها، آژیر، تلفن کننده و … اشاره کرد.

توجه داشته باشید که دزدگیر خانه هوشمند همان دزدگیر اماکن می‌باشد اما دارای قابلیت هوشمندسازی است. لازم است در هنگام خرید مطمئن شوید که پنل دزدگیر مد نظر از این قابلیت برخوردار باشد. در غیر این صورت امکان هوشمندسازی با دزدگیر اماکن وجود نخواهد داشت.

خیلی از اشخاص هوشمندسازی خانه برایشان مهم نیست و فقط امنیت خانه را در اولویت خود گذاشته اند که با داشتن یک دستگاه دزدگیر اماکن و خرید سنسور های دزدگیر اماکن می‌توانند از چند جهت از خانه خود محافظت کنند. برای گرفتن مشاوره و خرید دزدگیر اماکن می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی اینصب در تماس باشید.

نحوه کار دزدگیر

برای هوشمندسازی منزل خود لازم است در ابتدا یک پنل دزدگیر اماکن با امکان هوشمندسازی تهیه کنید. این دستگاه دارای تعدادی خروجی می‌باشد که لازم است از طریق این خروجی‌ها وسایل برقی را توسط رابطی به دستگاه متصل کنید تا از طریق دستگاه قادر به کنترل شوند. دزدگیرهای اماکن عموما دارای اپلیکیشن و نرم افزار می‌باشند که از طریق آن امکان کنترل از راه دور فراهم می‌شود.

به طور مثال از خروجی دستگاه رابطی به یک وسیله برقی متصل می‌شود و شما با استفاده از نرم افزار قادر به خاموش یا روشن کردن وسیله برقی خواهید بود. با نصب دزدگیر اماکن تنها قادر به کنترل وسایلی می‌باشید که برقی هستند. برخی از افراد به منظور هوشمندسازی کامل خانه از وسایلی چون پرده برقی استفاده می‌کنند چرا که بتوانند از راه دور پرده‌های خانه را کنار بزنند. البته توجه داشته باشید که دزدگیر اماکن یک سیستم ضد سرقت نیز می‌باشد چراکه شما می‌توانید از طریق برخی اجزا و سنسورها از خطر یا سرقت منزل آگاه شوید.

 

دزدگیر اماکن هوشمند

 

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم اطلاعاتی در زمینه هوشمندسازی خانه به وسیله خرید و نصب دزدگیراماکن در اختیار شما قراردهیم. بهتر است قبل از خرید دزدگیر اماکن، در مورد آن مطالعه داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. اگر قصد دارید یک سیستم دزدگیر اماکن راه اندازی کنید حتما مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله تمامی موارد و نکاتی که لازم است برای خرید بهترین دزدگیر اماکن بدانید توضیح داده ایم. همچنین جهت “راهنمای خرید دزدگیر اماکن” کسب مشاوره قبل از خرید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شمارا به طور کامل در این زمینه راهنمایی کنند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟