x
X

مناسب ترین ماشین برای حضور در اسنپ کدام است؟

کار در تاکسی‌های اینترنتی مثل اسنپ این روزها یکی از مشاغل پرطرفدار است. نه تنها رانندگان آژانس‌های تاکسیرانی سابق، بلکه دانشجوها، تازه کارها، کارگران و کارمندان به عنوان شغل اول یا دوم روی کار در اسنپ حساب می‌کنند. ورود به اسنپ و کار در آن مراحل خیلی پیچیده ای ندارد و مثل مشاغل دیگر شما را گرفتار پروسه پیچیده و طولانی نمی‌کند. تا جایی که بنظر می‌رسد همه خیلی راحت می‌توانند برای کار در اسنپ اقدام کنند.

باید بدانید که برای کار در اسنپ احتیاج به ماشین دارید، که البته این مرحله با توجه به قیمت خودرو در بازار داخلی اصلا کار ساده‌ای نیست. از طرفی تایید ورود خودرو برای اسنپ تنها با درنظر گرفتن شرایط خاصی امکان پذیر است. به همین دلیل هم هست که یک سوال همیشگی و یک دغدغه کلی برای افرادی که به کار در اسنپ علاقه مند هستند موضوع خودرو است. مناسب ترین خودرو برای اسنپ کدام است؟ آیا محدودیتی در انتخاب ماشین برای اسنپ وجود دارد؟ خودرو برای اسنپ استاندارد خاصی دارد یا خیر؟ حالا اگر شما هم قصد همکاری در تاکسی های اینترنتی و اسنپ را دارید و اطلاعاتی درباره خودرو برای اسنپ نیاز دارید با من همراه باشید.

مناسب ترین خودرو برای اسنپ

مناسب ترین خودرو برای اسنپ

بطور کلی قوانین برای خودروهایی که قصد ورود به اسنپ را دارند زیاد سخت گیرانه نیست و اسنپ برای این خودروها شرایطی را در نظر گرفته است. سه تا از مهم ترین شرایط که در مورد مناسب ترین خودرو برای اسنپ توضیح می‌دهد که شامل:

    • داشتن بیمه نامه معتبر
    • برگه معاینه فنی خصوصا برای خودروهایی با عمر بیشتر از 5 سال
    • بازرسی کارشناس اسنپ از وضعیت خودرو در موارد خاص

به علاوه لازم است به خاطر داشته باشید که تمدید بیمه نامه و معاینه فنی بر عهده مالک خودرو و اجباری است، بطوری که درصورت عدم تمدید، مالک متخلف محسوب می‌شود. از لحاظ کارشناسی هم عموما برای خودروهای قدیمی تر نیاز به تایید کارشناس اسنپ دارید. همچنین بد نیست بدانید که در حال حاضر تاکسی های رسمی هم امکان حضور در سامانه اسنپ را دارند.

در مورد مدل خودرو برای کار در اسنپ چطور؟ در این مورد باید بدانید که تقریبا قوانین سخت گیرانه خاصی وجود ندارد. خودروهایی که از لحاظ قیمت و همینطور نگهداری، مصرف سوخت و… به نسبت اقتصادی تر هستند، سهم بیشتری در لیست بهترین و مناسب ترین خودرو برای اسنپ دارند. پس بطور کلی درانتخاب، بهترین خودرو این ویژگی ها را بررسی کنید:

  1. قیمت مناسب
  2. مصرف سوخت کمتر
  3. هزینه نگهداری کمتر
  4. کابین جادار و راحت

حالا باید ببینیم از خودروهای موجود در بازار کدام یک این ویژگی‌ها را دارد و مناسب برای اسنپ است. شما چی فکر می‌کنید؟ ما با توجه به این مشخصات بیشتر انتخاب یکی از مدل‌های خودروسازهای داخلی ایران خودرو و سایپا را پیشنهاد می‌کنیم. بد نیست بدانید برای امنیت بیشتر، حتما بعد از انتخاب و خرید خودرو، مرحله بعدی را خرید ردیاب خودرو و همچنین خرید دزدگیر ماشین قرار دهید.

ایران خودرو؛ بهترین ماشین برای حضور در اسنپ

خب از لحاظ کیفیت و در بین خودروهای داخلی همانطور که حتما می دانید محصولات ایران خودرو جزو بهترین‌ها هستند. بطوری که استفاده از آن ها برای ناوگان تاکسیرانی هم بسیار رایج و پرطرفدار است. ویژگی خوب این ماشین‌ها استهلاک کم، کابین جادار و راحت برای مسافران و مصرف پایین بنزین است. در نتیجه از ماشین‌‎های ایران خودرو می‌شود به عنوان بهترین انتخاب‌ها برای تاکسی، تاکسی اینترنتی و به عبارتی مناسب ترین خودرو برای اسنپ یاد کرد.

سایپا؛ مناسب ترین خودرو برای اسنپ

تیبا مناسب ترین خودرو برای کار در اسنپ

در بین ماشینهای کم هزینه و خوش قیمت مناسب سطح شهر، نمی‌شود از خودرو های کوچک سایپا یاد نکرد. شاید بیشترین انتخاب‌ها و پر طرفدارترین خودروها برای استفاده در اسنپ و بطور کلی مسافربری و تردد شهری خودروهای پراید و تیبا باشند. تیبا در لیست کم مصرف‌ترین خودرو های داخلی قرار دارد. خب همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم و می‌دانید مصرف سوخت از مهمترین ملاک های انتخاب خودرو برای اسنپ است، خودرو پراید هم تقریبا اقتصادی‌ترین خودرو داخلی است. به همین دلیل هم برای استفاده در تاکسی تلفنی، تاکسی اینترنتی یا اسنپ بسیار مناسب است.

بخصوص که نه تنها از لحاظ بودجه بلکه از نظر دسترسی آسان به قطعات، تعمیرات آسان و ارزان و هزینه نگهداری پایین هم به نسبت مناسب تر از سایر خودروهاست. به همین دلیل هم با نگاهی به لیست پرطرفدارترین خودرو ها برای اسنپ به این دو خودرو سایپا: تیبا و پراید بر می‌خورید.

پس درلیست خودرو‌های مناسب برای کار در اسنپ؛ پراید مدل SE131، پراید مدلSX131، تیبا مدل EX2، کوییک R دنده‌ای و  ساینا مدل SX را می‌شود نام برد.

بعد از انتخاب ماشین، زمان مناسب برای تحقیق در مورد ردیاب خودرو است در نتیجه برای اطلاعات بیشتر این مقاله را حتما بخوانید؛ بهترین مارک ردیاب خودرو چیست؟

نا مناسب ترین خودرو برای اسنپ چه ویژگی هایی دارد؟

تا اینجا درباره ویژگی‌های بهترین خودرو برای حضور در اسنپ صحبت کردیم. اما بد نیست بدانید که خودروهایی هم هستند که برای کار در اسنپ چندان مناسب نیستند. شناخت این خودرو ها به شما کمک می کند که در بین انبوه خودروهای موجود در بازار زودتر به نتیجه مطلوب برسید. خودرو‌های با کارکرد بالا، خصوصا پرایدهای با این مشخصات را نخرید. شاید این خودرو ها را می شود با قیمت پایینی خریداری کرد اما پس از اندکی کار در حمل و نقل مسافران هزینه‌های زیادی را باید صرف تعمیرات آن‌ها بکنید. پس این گزینه‌ها را از لیست خط بزنید. خودرو های سمند و پژو 405 از بهترین انتخاب‌ها برای تاکسیرانی هستند.

برای مالکین شخصی و کار در تاکسی اینترنتی چطور؟ اگر هزینه نگهداری بالا، تعمیرات پرهزینه، قیمت بالای قطعات یدکی این خودروها را هم در نظر بگیرید و توضیحات قبلی ما را هم در نظر گرفته باشید با این حساب، نباید این دو خودرو را در لیست بهترین خودرو برای اسنپ قرار دهید. پژو های 206، پژو 206 صندوق دار و خودرو رانا را هم ترجیحا در لیست خودرو برای اسنپ قرار ندهید. چرا؟ زیرا با وجود اینکه این خودروها از پیشرانه TU5 استفاده می‌کنند و مصرف سوخت مناسبی دارند به نظر می‌رسد برای کار در اسنپ مناسب نیستند. هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیر این خودرو‌ها برای استفاده در اسنپ اصلا مناسب نیست و توصیه نمی‌شود.

سخن آخر

در این مقاله در مورد مناسب ترین خودرو برای اسنپ بحث شد و ویژگی هایی که رعایت آن‌ها مهم است ذکر شد. به طور خلاصه ماشین‌هایی که مدل خیلی پایینی دارند و همچنین هزینه نگهداری بالا مناسب برای اسنپ نمی‌باشد. ماشین هایی که مصرف سوخت بالایی دارند را برای کار در اسنپ مناسب نیستند مگر اینکه دوگانه‌سوز باشند. پس با حواس جمع و دقت فراوان ماشین مناسب را انتخاب کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟