0 تا 100 توضیحات در مورد خسارت بیمه سرقت خودرو | اینصب
x
X

بیمه سرقت خودرو چقدر خسارت می دهد

می خوای بدونی اگه خدای نکرده ماشینت سرقت بشه، بیمه سرقت خودرو چقدر خسارت می دهد؟ شرکت بیمه در صورتی که قبلا بیمه بدنه دریافت نکرده باشید، خسارت سرقت خودرو را تا سقف 80 درصد ارزش خودرو تقبل می کند. اما اگر تا به حال خسارت بیمه بدنه دریافت کرده باشید، بیمه سرقت ماشین تا حداکثر 70 درصد ارزش کل خودرو را پوشش می دهد. 20 الی 30 درصد باقی مانده هم تحت عنوان فرانشیز به عهده خود بیمه گذار است. اما ماجرا به همین راحتی ها هم نیست. شما باوجود اینکه مال باخته اید، باید با سرعت به دنبال تهیه مدارک، گزارش پلیس و دوندگی های زیاد برای دریافت حق بیمه باشید .

خسارت بیمه سرقت خودرو

اگر فکر می کنید بیمه بدنه خودرو بدرد بخورنیست، اشتباه می کنید. بیمه بدنه از ضروریات هر خودرویی است که اصلا نباید گرفتن آن را پشت گوش بندازید. اما منظور من این است، تا وقتی راه هایی هستند که امکان سرقت خودرو شما را تقریبا به صفر می رسانند، چرا باید در موقعیت یک مال باخته به دنبال دریافت خسارت بیمه باشید؟ اصلا می دانید که استفاده از دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو به صورت همزمان برای امنیت خودرو چقدر می تونه مهم باشه و سرقت خودرو را چقدر دشوارمی کند؟

پس مثل همیشه قبل از هر چیز به فکر پیش گیری باشید. حالا اگر خدای نکرده قبل از اینکه این اقدامات را انجام دهید، ماشینتان سرقت شده و یا شاهد به سرقت رفتن خودرویی بودید، بدانید که این بیمه بدنه است که به کمکتان خواهد آمد. خصوصا اگر در قرارداد، بیمه، سرقت را بطور کامل تحت پوشش قرار داده باشد.

با من همراه باشید تا ببینیم بیمه سرقت خودرو چقدر خسارت می دهد؟ چه شرایطی دارد و برای دریافت آن چه کارهایی باید بکنید؟

همه چیز در رابطه با دریافت خسارت بیمه سرقت خودرو

بیمه سرقت خودرو به دو صورت سرقت را تحت پوشش قرار می دهد. سرقت کلی ماشین که منظور خودرو به همراه تمام قطعات آن است. نوع دوم بیمه سرقت جزئی است که منظور قطعات ماشین و محتویات آن است که به سرقت در جا هم  معروف است. چرا نوع پوشش ذکر شده در قرارداد برای ما مهم است؟ چون سقف پرداخت خسارت خودرو در هرکدام از این سرقت ها متفاوت است.

توجه کنید که برای پوشش بیمه خسارت سرقت درجا، مبلغ حق بیمه که بیمه گذار پرداخت می کند هم متفاوت است.

  • شرکت بیمه برای سرقت کلی خودرو چقدر خسارت می دهد؟

بیمه در مواردی که سرقت کلی صورت گرفته است، برای خسارت، سقف تعهدات قرارداد را پرداخت می کند. این عدد ممکن است در شرکت های بیمه و بنا به نوع قرارداد بین بیمه گذار و شرکت بیمه متفاوت باشد. اما بطورمعمول همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم سقف خسارت 80 درصد ارزش کل خودرو است و 20 الی 30 درصد باقی مبلغ، براساس قرارداد، تحت عنوان فرانشیز به عهده بیمه گذار است.

داشتن بیمه بدنه برای خودرو ضروری است. بخصوص که هر دو نوع سرقت را تحت پوشش قرار دهد.

  • شرکت بیمه برای سرقت در جای خودرو چقدر خسارت می دهد؟

منظور از سرقت درجا سرقت قطعات و محتویات خودرو است. حالا این قطعات ماشین می تواند شامل رینگ و لاستیک، ضبط و سیستم صوتی خودرو، کامپیوتر ماشین و یا هرکدام از قطعات دیگر خودرو باشد. بیمه سرقت خودرو یک نوع پوشش سرقت شرکت های بیمه است که شما برای اضافه کردن آن به قرارداد بیمه بدنه خود، حق بیمه بیشتری را به شرکت بیمه مورد نظر می دهید.

در ازای این مبلغ شرکت بیمه هم بر اساس گزارش پلیس از لیست قطعات به سرقت رفته و برآورد قیمت کارشناس بیمه، مبلغی را تعیین می کند و سقف مجاز را به بیمه گذار پرداخت می کند. این سقف مجاز تا حدود 10 درصد ارزش خودرو را به عنوان خسارت شامل می شود. البته توجه داشته باشید که سقف پرداختی برای همه شرکت های بیمه کننده یکی نیست. دو درصد از این مبلغ مربوط به لوازم صوتی ماشین، 8 درصد از مبلغ مربوط به رینگ و لاستیک است.

  • شرکت بیمه چطور خسارت سرقت خودرو را می دهد

تماس با 110 اولین قدم

مالباخته در صورتی که بیمه بدنه دارد، برای دریافت خسارت خود از شرکت بیمه باید طبق قانون اقداماتی را انجام دهد و مدارک لازم را هم به شرکت بیمه ارائه دهد. بعد از سرقت خودرو و به محض مطلع شدن از آن، بدون ترک محل سرقت خودرو در اولین قدم با پلیس 110 تماس بگیرید. برگه گزارش پلیس گشت از صحنه سرقت را دریافت کنید. این برگه برای شرکت بیمه و دریافت خسارت لازم است.

حالا باید در یک بازه زمانی حدود 45 روزه در نشریات کثیرالانتشار آگهی مبنی بر سرقت خودرو خود را چاپ کرده و اطلاع بدهید. حالا اگر در این 45 روز ماشین شما پیدا نشد باید ماشین را به نام شرکت بیمه بزنید. متاسفانه اگر روی ماشین ردیاب خودرو نداشته باشید، احتمال پیدا شدن خودرو در این بازه زمانی خیلی کم است.

اگر ردیاب خودرو ندارید و خودرو در مدت 45 روز پیدا نشد، باید ابتدا سوییچ ماشین را به شرکت بیمه تحویل بدهید. در واقع ماشین به سرقت رفته رسما از مالکیت شما خارج و به نام شرکت بیمه منتقل می شود. شرکت بیمه هم براساس سقفی که در قرارداد آمده خسارت شما را پرداخت می کند. مگر اینکه شما قبلا هم از خسارت بیمه استفاده کرده باشید. پیشتر گفتیم در این صورت سقف بیمه تا حدود 70 درصد قیمت خودرو کاهش می یاد. مابقی مبلغ همان 20 الی 30 درصد فرانشیز است که به عهده خود بیمه گذار است.

با خرید یک ردیاب خودرو دیگر به فکر میزان خسارت شرکت بیمه نباشید

  1. سرقت ماشین های مجهز به ردیاب خودرو کار بسیار دشواری است. ردیاب عموما در جایی نصب می شود که دیده نمی شود. حالا اگر سارقی ماشین شمارا دزدید، شما با استفاده از ردیاب در کوتاه ترین زمان ممکن خودرو خود را پیدا می کنید. پس کار به دریافت خسارت بیمه سرقت خودرو نمی رسد.
  2. در هر صورت تعهدات پرداخت بیمه به این شکل است. توصیه می کنیم برای خودرو حتما از بیمه بدنه استفاده کنید چراکه احتیاط شرط عقل است. اما پیش از احتیاج به شرکت بیمه به فکر ضد سرقت کردن خودرو باشید.
  3. امیدوارم بعد از این مقاله به سرعت برای تهیه دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو اقدام کنید. همین حالا با اینصب تماس بگیرید تا ما پروسه انتخاب و خرید و نصب دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو را برای شما کوتاه کنیم.

 

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟