بعد از خرید ماشین صفر این کارا رو انجام بده | اینصب
x
X

اقدامات مهم پس از خرید ماشین صفر

اقدامات مهم پس از خرید ماشین صفر

خرید خودرو صفر همیشه یک اتفاق لذت بخش است حتی اگر اولین خودرو شما نباشد. از طرفی خرید ماشین صفر کیلومتر دردسر های خرید ماشین کارکرده را هم ندارد. البته به شرطی که شما بدانید در هنگام تحویل یک ماشین از کارخانه چه بررسی هایی را انجام بدهید و همینطور بعد از خرید یک ماشین صفر باید چه کارهایی بکنید. اما اگر شما هم جزء کسانی هستید که خیال می کنند خرید ماشین صفر احتیاجی به بررسی و معاینه خاصی ندارد، سخت در اشتباهید و احتمال اینکه بعدا به مشکل بر بخورید زیاد است. این مقاله اقدامات مهم پس از خرید ماشین صفر را به شما یادآوری می کند. لطفا این نکات را فراموش نکنید.

قبل از هر چیز و به محض تحویل، خودرو خود را به یک دزدگیر ماشین خوب و یک ردیاب خودرو با کیفیت مجهز کنید. چراکه بهترین روش برای ضد سرقت کردن خودرو استفاده همزمان از دزدگیر ماشین و ردیاب است. هرگز آمار سرقت خودروهای صفر کیلومتر و سرعت عمل و تبحر سارقان حرفه ای را دست کم نگیرید. فقط توجه داشته باشید که هنگام خرید و نصب دزدگیر یا ردیاب خودرو حتما از سوکت فابریک جهت جلوگیری از ابطال گارانتی استفاده کنید.

بعد از خرید ماشین صفر این کارا رو انجام بده

حواستان باشد که همه ی اقدامات را به تنهایی انجام ندهید. مثلا برای معاینات فنی خودرو صفر احتیاج به کمک یک فرد متخصص دارید. معمولا کارخانه آشنایی با قسمت های مختلف خودرو و طرز کار با آن، نکات ایمنی و مسائل امنیتی را در دفترچه ای، هنگام خرید خودرو به خریدار تحویل می دهد. بعد از خرید ماشین صفر حتما این دفترچه را با دقت مطالعه کنید.

خرید ماشین صفر

  •  عملیات آب بندی خودرو را فراموش نکنید

عملیات آب بندی اقداماتی هستند که برای آماده سازی اولیه خودرو انجام می دهید و باعث افزایش طول عمر و کارایی خودرو می شود. در هزار کیلومتر اول رانندگی با خودرو صفر باید دقت کنید به ماشین فشار وارد نکنید. بطور مثال در سر بالایی از دنده سنگین و مناسب استفاده کنید. شتاب مناسب را برای رسیدن به سربالایی داشته باشید تا کمتر به ماشین فشار وارد شود. در این مدت از هر گونه تخته گاز رفتن خودداری کنید. دنده ها را طوری تغییر دهید که دور موتور همواره بین 2500 تا 4000 قرار داشته باشد. از رانندگی با ماشین صفر در مسیر های طولانی و با دور ثابت موتور تا حد امکان خودداری کنید. در 750 متر اول بعد از خرید ماشین صفر از دنده معکوس استفاده نکنید.

قبل از آب بندی خودرو از تعویض رینگ و لاستیک خودداری کنید تا به شاسی ماشین آسیب نزنید. فراموش نکنید که این آماده سازی اولیه خودرو بسیار مهم است. در کل بعد از خرید ماشین صفر، هزار کیلومتر ابتدایی که با ماشین طی می کنید در وضعیت سلامت موتور و قطعات خودرو در آینده تاثیر دارد. حالا این اقدامات مهم پس از خرید ماشین صفر چه اقداماتی است؟

  • از سلامت موتور مطمئن شوید

همینکه ماشین صفر کیلومتر خود را تحویل گرفتید کاپوت را بالا بزنید. هم در حالت روشن و هم در حالت خاموش عملکرد آن را بررسی کنید و به صورت چشمی وضعیت قطعات را بررسی کنید. دقت کنید لکه روغن بر روی قطعات مختلف نباشد. سطح روغن موتور را چک کنید. درب رادیاتور، آب پاش و … را چک کنید که در جای خود قرار داشته باشند. باتری و سر باتری خودرو را چک کنید. سپس در اولین فرصت از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید تا جاییکه ممکن است سلامت موتور ماشین شما را چک کند.

  • آب بندی ترمز ها را فراموش نکنید

خب همانطور که می دانید ترمز یکی از مهم ترین قسمت های ماشین است، سلامت ترمزها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای آب بندی ترمز ها مراقب باشید که تا هزار کیلومتر اول از ترمز های شدید و ناگهانی پرهیز کنید.

  • فیلترها را چک کنید

از آنجایی که سلامت و درست کارکردن فیلترها تاثیر مستقیم بر سلامت تعداد زیادی از اجزاء و قطعات خودرو دارد، از همان لحظه خرید ماشین صفر حواستان به چک کردن فیلترها و اطمینان از سلامت آن ها باشد.

  • مخازن باید چک شوند

البته باید یادآوری کنم که چک کردن مخازن خودرو مانند مخزن آب رادیاتور، مخزن روغن ماشین و مخزن شیشه پاک کن و اطمینان از خالی نبودن آن ها یک وظیفه همیشگی رانندگان است و تنها مربوط به آب بندی خودرو صفر کیلومتر نمی شود. علاوه بر بررسی سطح مناسب این مواد در مخازن خود وضعیت ظاهری مخازن را چک کنید تا از هرگونه رسوب یا خوردگی و نشتی در این مخازن به موقع مطلع شوید. فراموش نکنید که روغن موتور و فیلتر آن باید بعد از هزار کیلومتر اول تعویض شود.

  • ظاهر خودرو را حسابی چک کنید

ظاهر خودرو را حسابی چک کنید، برای اطمینان از وضعیت ظاهری و سلامت رنگ و گلگیرها، خودرو را در نور روز تحویل بگیرید و حسابی چک کنید. بدنه را حسابی چک کنید تا آثار تو رفتگی یا ضربه، رنگ پریدگی، خط و خش و زنگ زدگی را در صورت وجود پیدا کنید. برای اینکه خیالتان راحت باشد وضعیت گلگیر و داخل آن را هم چک کنید. علائمی مانند پاشیدگی رنگ که ممکن است نشان از رنگ شدگی مجدد خودرو باشد را جدی بگیرید.

بعد از خرید ماشین صفر، از استفاده هر نوع پولیش، براق کننده یا واکس های مخصوص بدنه ماشین حداقل تا 90 روز خودداری کنید. لایه محافظ رنگی که روی بدنه خودرو کشیده شده تا مدت ها آسیب پذیر است، استفاده از هر نوع پولیش یا موادی بر روی ماشین موجب ازبین رفتن این لایه و در نتیجه ایجاد ترک در سطح بدنه و آسیب پذیری رنگ خودرو می شود.

خوشبختانه امروزه مراکزی هستند که کارشناسی فنی خودرو را به صورت کامل انجام می دهند و نتایج بررسی را بصورت کتبی به شما ارائه می دهند تا در خرید ماشین صفر و چه برای خرید ماشین کارکرده بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. اگر در هنگام تست خودرو صفر کیلومتر متوجه مشکلاتی شدید بهترین راه مراجعه به کارشناس فنی است.

خرید ماشین صفرکیلومتر

خرید ماشین صفر و مزیت گارانتی خودرو

در آخر حواستان به گارانتی و خدمات پس از فروش خودرو صفر کیلومتر باشد. سعی کنید تمام مشکلات و ایرادات احتمالی خودرو را با دقت بررسی و به نمایندگی ارجاع دهید تا از خدمات رایگان نمایندگی ها در مدت گارانتی خودرو و همچنین خدمات پس از فروش آن ها برای تعمیر و اصلاح ایرادات احتمالی استفاده کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟