نکات مهم در خرید خانه نوساز که باید بدانید | اینصب
x
X

نکات مهم در خرید خانه نوساز

برای بیشتر مردم مهم ترین چالش در انتخاب و خرید خانه تهیه بودجه لازم است. به همین دلیل هم هست که در خرید خانه بیشتر به مسائل مالی و بودجه خود اهمیت می دهند. حالا امروز، من اینجا هستم تا به شما یاد آوری کنم که چطور در انتخاب خانه مناسب اشتباه نکنید. برای خرید خانه نوسازی که رویای آن را دارید، باید حسابی بگردید، بپرسید، بدانید و خلاصه با چشم باز تصمیم بگیرید. بهترین خانه نوساز برای خرید، خانه ای است که همه نکات مالی، فنی، حقوقی، تخصصی و در نهایت زیبایی آن را در نظر گرفته باشید.

نکات مهم در خرید خانه نوساز

حواستان باشد که رویای خرید خانه نوساز و شخصی شما می تواند خیلی راحت تبدیل به کابوس شما بشود. البته درصورتیکه ندانید نکات مهم در خرید خانه نوساز که باید به آن ها توجه کنید، چه هستند؟ پس خانوم ها، آقایان کفش های آهنی تان را به پا کنید که قرار است خانه رویاهایتان را پیدا کنید. آن هم با در نظر گرفتن همه جوانب لازم. پس با من همراه باشید و خرید خانه نوساز مناسبتان را خیلی حرفه ای و دقیق انجام بدهید. تا خدای نکرده بعدا با مشکل مواجه نشوید. آماده اید؟

انتخاب بهترین خانه نوساز برای خرید

گفتیم که بهترین خانه نوساز خانه ای است که قبل از انتخاب، همه نکات لازم را در مورد آن سنجیده باشید. پس حالا باید ببینیم این نکات مهم در خرید خانه چه مواردی هستند. قبل از هر چیز باید بودجه خرید خود را بطور دقیق مشخص کنید. وقتی دقیقا مشخص کنید که توان پرداخت شما چقدر است از سردرگمی خلاص می شوید و خانه مناسب خود را راحت تر انتخاب می کنید. همچنین با تعیین توان پرداختی خود، خیلی از خانه ها و محلات بصورت خود به خود از لیست جستجوی شما حذف می شوند.

بعد از انتخاب خانه مورد نظر، درباره ویژگی های محله ای که انتخاب کردید و قیمت واقعی خانه نوساز در آن منطقه حسابی پرس و جو کنید. به ویژگی هایی مانند دسترسی های محل، حمل و نقل عمومی، نزدیکی به بازارها، مراکز خرید، مدرسه فرزندان، محل کار خود و امکانات رفاهی آن دقت کنید. حسابی پرس و جو کنید و از انتخاب درست خود مطمئن شوید. موقعیت خانه شما باید در مکانی امن و ایمن باشد و برای ساکنین امنیت ایجاد کند. هرچند که بهترین روش تامین امنیت ساکنین یک خانه استفاده از دزدگیر اماکن است.

نکته بعدی قیمت ملک است. از جاهای مختلف قیمت بگیرید تا خدای نکرده ضرر نکنید. حواستان باشد که هر چقدر بیشتر پول بدهید، الزاما خانه ی بهتری نصیبتان نمی شود. پس مراقب باشید، گرفتار زرق و برق و ظواهر ملک نشوید. بیشتر از هر چیز به کیفیت ساخت و مصالح و استانداردهای بنا توجه کنید. تعداد سازندگان سودجویی که از ظواهر پر زرق و برق، برای پوشش ضعف های اساسی بنا استفاده می کنند کم نیست.

بهترین خانه نوساز

  • سوابق سازنده در خرید بهترین خانه نوساز

یکی از روش هایی که به شما در خرید بهترین خانه نوساز کمک می کند بررسی سوابق سازنده است. فراموش نکنید که در رابطه با ساخت و سازهای قبلی سازنده تحقیق کنید و حتی الامکان از ساکنین آن ها درباره کیفیت و میزان رضایتشان از بنا پرس و جو کنید. کم پیش می آید که یک سازنده خوش نام، سوابق خود را به راحتی خراب کند. پس کیفیت پروژه های قبلی می تواند تا حدود زیادی خیال شمارا راحت کند. همچنین برخی از سازندگان برای خریداران واقعی شرایط خاصی قرار می دهند. مانند هزینه انتقال سند یا حق انتخاب پارکینگ و انباری. حتی ممکن است تخفیفاتی برای خریداران واقعی قرار دهند که برای شما فرصت مناسبی است.

  • قبل از خرید خانه نوساز کیفیت ساخت آن را محک بزنید

بطور خلاصه در بررسی های خود هیچ چیز را فراموش نکنید. امکانات خانه را بررسی کنید. حتی الامکان در این مرحله از یک متخصص کمک بگیرید تا دقیق تر در رابطه با خرید خود تصمیم بگیرید. فضاهای بیرونی در و پنجره ها، وضعیت دیوار ها را بررسی کنید. بنا را در ساعات مختلف روز بررسی کنید. خصوصا اگر دیوار مشترک با همسایه ها دارید، از وضعیت عایق صوتی خانه مطمئن شوید. کیفیت آسانسور، وضعیت راه پله ها و کنتورها به شما اطلاعات خوبی از کیفیت بنا می دهد. حواستان به کلید و پریزها و مصالح بکار رفته باشد. تهویه مطبوع، فشار آب، دودکش ها را بررسی کنید.

در بررسی های خود سیستم های سرمایش و گرمایش خانه را فراموش نکنید. از عملکرد صحیح پکیج، ایمنی آن و یا وضعیت مناسب موتور خانه مطمئن شوید. نصب درست کولرها را چک کنید. شیرهای آب را باز بگذارید و از فشار مناسب آب مطمئن شوید. در آپارتمان ها وضعیت پمپ کمک کننده و منبع ذخیره آب را فراموش نکنید. نورگیر ها را چک کنید. کیفیت شیر آلات، کلید و پریزها، کمد ها را چک کنید. شیر های مختلف را باز بگذارید تا عملکرد راه آب ها و وضیت چاه خانه را بررسی کنید.

در بررسی ها تهویه سرویس های بهداشتی را فراموش نکنید. برای انتخاب و خرید خانه نوساز عجله نکنید. در هر مرحله متوجه ایرادات اساسی شدید، خرید خانه را کنسل کنید و به دنبال گزینه های بهتر باشید. برند لوازم استفاده شده، کیفیت آسانسور و یا تجهیز بنا به دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن می تواند نشانه خوبی از کیفیت ساخت مناسب بنا باشد.

  • در رابطه با مدارک بنا جدی باشید

آماده نبودن پایان کار، پروانه ساخت یا سند و مدارک بنا می تواند برای شما مشکل ساز شود. قبل از امضای قرارداد از وجود سند تفکیکی، مدارک بنا و زمان دقیق انتقال سند مطمئن شوید. در صورتی که هر یک از مدارک ناقص است و یا وجود ندارد از خرید خانه منصرف شوید. خودتان را در دردسر هایی مانند اصلاح و بازسازی و جریمه های مربوطه نندازید. هرگونه قرار دادی باید در یک دفتر معتبر انجام شود و کد رهگیری داشته باشد.

قراردادی که تنظیم می کنید را حتی الامکان با یک فرد با تجربه و یا یک مشاور حقوقی چک کنید. تا موردی را فراموش نکرده باشید و یک قرارداد قابل پیگیری داشته باشید. برای پیش خرید خانه های نوساز، علاوه بر همه این موارد، نقشه ها را چک کنید. شما باید بدانید دقیقا چه خانه ای را تحویل خواهید گرفت. اگر همه این مراحل را با دقت طی کنید می توانید از انتخاب خود مطمئن باشید.

خانه نوساز

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟