جلوگیری از گم شدن حیوانات با جدیدترین متد ها | اینصب
x
X

روش هایی برای جلوگیری از گم شدن حیوانات

کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند بهتر می دانند که یافتن روش هایی برای جلوگیری از گم شدن حیوانات چقدر مهم است. بخصوص اگر تابحال تجربه تلخ گم شدن و یا دزدیده شدن حیوانات خانگی تان را داشته باشید.

وابستگی عاطفی انسان به حیوانات خانگی قابل انکار نیست. اما به همین اندازه هم گم شدن یا دزدیده شدن این موجودات دوست داشتنی می تواند آسیب جدی عاطفی به انسان بزند. ردیاب شخصی اولین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین و یکی از بهترین روش هایی است که به کمک ما آمده تا در جلوگیری از گم شدن حیوانات موفق باشیم. اما اینکه آیا روش های بیشتری وجود دارد یا نه را در این مقاله و همراه با من پیگیری کنید.

حیوانات خانگی گم شده

بهترین روش های جلوگیری از گم شدن حیوانات

یکی از بهترین اقدامات، پیدا کردن دلایل فرار یا گم کردن خانه و راه است. ممکن است حیوان شما دزدیده شده باشد که شرایط آن با گم شدن متفاوت است. ممکن است عواملی مانند میل به شکار در برخی از نژاد های حیوانات مانند سگ های شکاری باعث گم شدن حیوانات شود. از طرفی باز بودن راه فرار حس کنجکاوی حیوانات را بر می انگیزد و ممکن است باعث گم شدن آن ها باشد. اگر حیوانات مدت زیادی تنها باشند ممکن است باعث فرار یا بیرون رفتن و گم شدن آن ها شود. محیط های ناآشنا و مسیرهای جدید مثلا به دلیل نقل مکان به یک خانه جدید باعث گم شدن حیوانات است.

همچنین عواملی مانند ترس از صدای بلند و… هم می توانند از دلایل گم شدن حیوانات باشند. پس در قدم اول بهتر است دلایل خروج، فرار و گم شدن آن ها را پیدا کنید و تا جای ممکن این دلایل را از بین ببرید.

ردیاب وسیله ای برای امنیت حیوانات خانگی

ردیاب یک روش مقرون به صرفه بسیار ساده است. حیوانات می توانند از حیوانات خانگی یا حیوانات وحشی تحت حفاظت باشند. تا جاییکه متولیان حفاظت از حیوانات خاص هم از همین ردیاب برای مراقبت از وضعیت این حیوانات استفاده می کنند.  ردیاب شخصی یک وسیله است که موقعیت جغرافیایی لحظه ای حیوانات را به شما گزارش می کند. اجازه می دهد در هر لحظه از مکان حیوانات و وضعیت سلامت آن ها آگاه باشید.

به علاوه ردیاب به شما امکان تعیین محدوده مجاز می دهد. یعنی چی؟ یعنی شما می توانید یک محدوده امن را برای حیوانات تعیین کنید و در صورتی که حیوان از این محدوده خارج شود و یا دزدیده شود ردیاب فورا به شما آلارم و هشدار می دهد و مکان و مسیر حرکت را به شما نمایش می دهد. ردیاب ها انواع مختلفی دارند. ساده ترین و ارزان ترین مدل ردیاب، ردیاب های شخصی هستند که خصوصا در مواردی که حیوانات تحرک زیادی ندارند بسیار موثر و مناسب هستند. اگر احتیاج به یک نوع تخصصی تر داشته باشید استفاده از جی پی اس یا ردیاب قلاده ای توصیه می شود. این ردیاب همانطور که از اسم آن پیداست به شکل یک قلاده به گردن حیوان وصل می شود. به سادگی نصب می شود و همیشه همراه حیوان است.

هرچند از ردیاب شخصی بیشتر برای سگ و گربه ها استفاده می شود. یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی و حرفه ای برای جلوگیری از گم شدن حیوانات جی پی اس زیرپوستی است. چرا که جی پی اس زیر پوستی را نمی شود مثل سایر مدل ها پیدا کرد و به راحتی جدا کرد.

ویژگی های یک ردیاب خوب برای حیوانات

اگر قصد دارید برای جلوگیری از گم شدن حیوانات از ردیاب استفاده کنید باید به شما تبریک گفت چون بهترین انتخاب را کردید. اما برای خرید بهترین ردیاب مناسب حیوانات علاوه بر ردیابی دقیق به این ویژگی ها دقت کنید. ردیاب مخصوص حیوانات حتما باید ضد آب باشد. این ردیاب ها همچنین باید کوچک و سبک باشند. اما همانطور که گفتیم همه ی این ویژگی ها و قابلیت ها را به علاوه قابلیت های دیگر می توانید در ردیاب های شخصی هم داشته باشید.

جلوگیری از گم شدن حیوانات

برای جلوگیری از گم شدن حیوانات آن ها را عقیم کنید

قبل از اینکه حیوانات را عقیم کنید. حیوانات از روی غریزه به پرسه زدن برای ارتباط با حیوانات دیگر علاقه دارند و امکان گم شدن آن ها زیاد است. بنابراین عقیم کردن حیوانات یک راه بسیار آسانی است که بهتر است به آن توجه کنید.

اگر هنوز از ردیاب برای حیوانات خود استفاده نمی کنید حتما پلاکی با مشخصات حیوان خانگی و خودتان در قلاده گرنی آن ها قرار دهید. به سگ خود آموزش بدهید تا گربه ها را دنبال نکند. اگر به حیوانات خانگی مثل سگ و گربه ها میکروچیپ تزریق کردید برای جلوگیری از گم شدن حیوانات اطلاعات سگ و خودتان را در سامانه میکروچیپ حیوانات خانگی ثبت کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟