x
X

چند راهکار برای جلوگیری از سرقت انباری

خب امروز اینجام تا با شما در رابطه با امنیت انباری ها و خطر به سرقت رفتن آن ها صحبت کنم. با نگاهی به گزارشات سرقت منتشر شده، متوجه شدم که اغلب مردم آنطور که باید مراقب امنیت انباری منازل نیستند. مردم اغلب فکر می کنند که کسی به سراغ سرقت انباری نمی رود. به همین دلیل هم هست که سرقت از انباری برای سارقین کار چندان دشواری نیست. در صورتی که لازم است خیلی جدی برای جلوگیری از سرقت انباری خانه و مشاعات راهکارهای مختلف را بررسی کنیم. چرا که آمار سرقت از انباری منازل، حتی سرقت های سریالی از انباری منازل اصلا کم نیستند. از طرفی در صورتی که فکری به حال جلوگیری از سرقت انباری نکنید ممکن است سارقین علاوه بر سرقت انبار به فکر سرقت از پارکینگ یا منزل هم بیوفتند.

جلوگیری از سرقت انباری

وقتی گزارشات منتشر شده از این نوع سرقت ها را بررسی می کردم متوجه شدم که چند دلیل کلی برای سرقت از انبار منازل بیشتر از بقیه تکرار شدند. وقتی عبور و مرور افراد را در آپارتمان ها بررسی نمی کنید احتمال ورود سارق، پنهان شدن در گوشه و کنار و سرقت از انباری بیشتر می شود. سارقین از باز بودن درب پارکینگ برای ورود به منزل و اقدام به سرقت استفاده می کنند. آن ها تحت عنوان تحویل غذا، بسته و غیره وارد منزل شده و سپس به سراغ انباری ها می روند. با این اوصاف به نظر شما بهترین راه جلوگیری از سرقت انبار چی می تونه باشه؟

بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت انباری

برای خود من جالب بود که یکی از مشکلات اصلی خانه ها به خصوص در آپارتمان ها مشکل سرقت از انباری هاست. حالا چرا سارقین انبار رو برای سرقت ترجیح می دهند؟ یک دلیل مهم احتمالا این است که اغلب مردم وسایلی که کمتر استفاده می کنند را در انبار نگه می دارند. بنا براین خیلی سفت و سخت به فکر امنیت انبار منزل نیستند. از طرفی عموما انبارها به اصطلاح توی دید نیستند و بنابراین سارقان با خیال راحت تری دست به سرقت می زنند. به علاوه عموما آنقدر دیر از سرقت وسایل انبار مطلع می شویم که دیگر کار از کار گذشته و دیر شده. به همین دلیل هم به فکر پیدا کردن چند راهکار برای جلوگیری از سرقت انبارها با توجه به توصیه های پلیس و گزارش سرقت ها افتادم. پیشنهاد می کنم این راهکار ها را به خاطر بسپارید و جدی بگیرید.

توصیه های پلیس برای ضد سرقت کردن انبار ها

قبل از هر چیز برای جلوگیری از سرقت انبار منازل از دزدگیر اماکن استفاده کنید. حتی الامکان برای پارکینگ و انباری ها از دوربین مدار بسته استفاده کنید. فراموش نکنید که از نگهداری اجناس گرانبها در انبارها خودداری کنید. هرگز کلید انبار را در بالای در انبار، کفش یا گلدان نگهداری نکنید. در هنگام باز و بسته کردن درب پارکینگ منازل مراقب باشید کسی از این شرایط برای ورود و پنهان شدن در خانه استفاده نکند. در آپارتمان ها از سرایدار استفاده کنید و عبور مرورها را با دقت بررسی کنید. اجازه ورود افراد برای تحویل غذا، تراکت، بسته و از این دست به داخل آپارتمان را ندهید.

اگر در منزل شما از نوع درهای دارای کنترل از راه دور است همیشه تا بسته شدن کامل در منتظر بمانید. برای انبارها از در مطمئن استفاده کنید و به محض ورود به خانه جدید قفل ها را تعویض کنید. روی در انبار از قفل های فولادی که توپی آن ها را نمی شود شکست یا تعویض کرد استفاده کنید. در قسمت انباری و مشاعات از چراغ تایمر دار استفاده کنید.

اقدامات مهم برای ضد سرقت کردن انبار ها

  • همانطور که گفتیم در اولین اقدام دوربین مدار بسته و آنلاین نصب کنید و دقت کنید در های اصلی، در ورودی، در پارکینگ و در انبارها باید دوربین مخصوص به خود را داشته باشند. با این روش شما در هر موقعیتی که باشید قادر به چک کردن وضعیت انبارها هستید.
  • در گام دوم از دزدگیر اماکن استفاده کنید. تا در صورتی که سارقان از سد دوربین ها گذشتند دزدگیر اماکن و سنسورهای مخصوص این فضاها مثل سنسور حرکتی شما را از ورود افراد مطلع کند.
  • از اقدامات مهم برای جلوگیری از سرقت انبار عدم اجاره یا فروش مشاعات ساختمان است. برخی از ساکنین گاها اقدام به فروش یا اجاره مشاعات مثل پارکینگ و انباری ها می کنند که اصلا کار درستی نیست و سبب افزایش سرقت از انبار و پارکینگ می شود.
  • در گام چهارم، از یک سرایدار ساکن در ساختمان و بصورت 24 ساعته استفاده کنید. وجود نگهبان و سرایدار دائم تا حدود زیادی امنیت بنا خصوصا امنیت مشاعات را بالا می برد. بطوری که اغلب سارقان را از ورود به خانه شما منصرف می کند. از درهای ضد سرقت برای انباری ها و درهای اتومات برای پارکینگ و ورودی ها استفاده کنید. در مورد مراقبت از درهای اصلی مثل درب پارکینگ یک روش بسیار پیشرفته تخصیص تگ های ورود و خروج به ماشین هاست. از این طریق تمام ورود و خروج های به بنا ثبت می شود. ضمنا توسط دوربین مدار بسته هم امکان نظارت بر ورود و خروج افراد را خواهید داشت . از این طریق امکان سرقت از پارکینگ و انباری منزل را کاملا از سارقان بگیرید.

چرا که همانطور که گفتیم یکی از شایع ترین راه های سرقت از انبار، باز ماندن درب پارکینگ و ورود سارق به داخل ساختمان است.

چند راهکار برای جلوگیری از سرقت انباری

چه کسی مسئول سهل انگاری در عدم جلوگیری از سرقت انبار است

بیشتر افراد در این مواقع به فکر شکایت از مدیر ساختمان یا نگهبان می افتند. حواستان باشد که مدیر و رئیس هیئت مدیره ساختمان هیچگونه مسئولیتی در قبال سرقت ندارند. با اینحال شما امکان شکایت به دادسرا یا کلانتری نزدیک محل سرقت را دارید. همچنین در مورد سرقت از مشاعات قانون اساسی کشور صراحتا اعلام می کند مدیر ساختمان مسئولیتی نسبت به سرقت و دزدی در داخل خانه و بخش های مشابه را ندارد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟