قبل از ترک منزل برای سفر حتما این 8 کار را انجام بده | اینصب
x
X

قبل از ترک منزل برای سفر حتما این 8 کار را انجام بده

برای اینکه یک سفر باحال داشته باشید و حسابی ریلکس کنید و خستگی درکنید، قبل از همه چیز لازم است خیالتون از خونه راحت باشد. ولی چجوری؟ این مقاله قراره به شما بگه که قبل از ترک منزل چه کارهایی می تونید انجام بدید تا در طول سفر نگران چیزی نباشید و حسابی بهتون خوش بگذره. اگه شما هم برنامه سفر دارید با من همراه باشید که قراره نکات جالبی رو به شما بگم.

صفر تا صد اقدامات لازم پیش از ترک منزل برای سفر

اقدامات لازم پیش از ترک منزل برای سفر

امسال چیکار کنیم که خیالمون در سفر راحت باشه؟ امروز سیر تا پیاز کارهایی که باید قبل از سفر رفتن انجام بدید تا خیالتون حسابی از خونه و زندگی راحت باشه و با خیال راحت ترک منزل برای سفرکنید، رو برای شما لیست کردم. پس بزن بریم که خیلی کار داریم و زمان زیادی هم از تعطیلات باقی نمونده و حیفه که یک سفر باحال رو از دست بدید.

قبل از ترک منزل برای سفر، امنیت همه چیز را چک کنید

خب همانطور که پیشتر گفتیم، مهم ترین چیز برای یک سفرهیجان انگیز، باحال و خاطره انگیز این است که خیالتان از امنیت خانه راحت باشد. اما منظور از امنیت، فقط ماجرای سرقت منزل نیست. شما باید قبل از سفر خیالتان از امنیت همه چیز راحت باشد. پس یادت نره که قبل از ترک منزل برای سفر حتما این 8کار را انجام بدی

  • دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

مهم ترین کاری که باید قبل از سفر انجام بدهید، این است که اگر دزدگیر اماکن و دوربین مدار بسته ندارید، حتما دزدگیر و دوربین ها را نصب کنید، آن هم نه فقط بخاطر ترک منزل برای سفر، بلکه برای همیشه. اما اگر دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن دارید، مهم ترین کار شما قبل از شروع سفر خالی کردن حافظه و چک کردن و مطمئن شدن از درست کار کردن آن هاست. حتی اگر سفری در کار نبود هم، در این دوره و زمانه با وجود آمار سرقت و هزینه های سرسام آور همه چیز، بهتر است حسابی مراقب امنیت خانه باشید.

واقعا می شود به جرات گفت که هیچ روش دیگری به این اندازه توان بالا بردن امنیت اماکن و خانه را ندارد. اگر فرصت زیادی ندارید و سوالات زیادی در این رابطه دارید و نمی دانید از کجا دزدگیر بخرید یا چطور نصب کنید، فقط با اینصب تماس بگیرید. ما دقیقا می دونیم شما چی نیاز دارید.

  • نگهداری اشیاء قیمتی

نگهداری اشیا قیمتی

اول از همه و یکبار برای همیشه، جای نگهداری اشیا قیمتی درخانه نیست. گاو صندوق چطور؟ خب البته استفاده از گاو صندوق بهتر از روش هایی است که سالهاست همه  خبر دارند، بخصوص سارقان حرفه ای. اما حواستان باشد که گاوصندوق را هم می شود کلا از خانه خارج کرد و سر فرصت اشیاء داخلش را دزدید. پس اشیاء قیمتی را در خانه نگهداری نکنید و اگر خیلی مجبور شدید، لطفا خلاقیت داشته باشید. راه هایی که سالهاست همه جا استفاده می شود را دور بریزید. به علاوه روش های جدید سارقان مثل طلا یاب، فلز یاب و .. را هم در نظر داشته باشید.

برای اشیاء بزرگتر هم همانطور که گفتیم دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن بهترین راه حل شما قبل از ترک منزل برای سفر است.

  • داشتن همسایه ی معتمد

اگر همسایه معتمدی دارید یا دوست و اقوام مورد اعتمادی که می شود روی آن ها حساب کرد، یک روش خیلی خوب برای قبل از ترک منزل برای سفر این است که ازآن ها بخواهید هر چند روز یکبار به منزل شما سر بزنند. هیچ چیز برای سارقان در کمین، بهتر از این نیست که بدانند کسی درخانه رفت و آمد دارد.

  • برق داخلی و شیر فلکه

برق داخلی واحد را قطع نکنید. بدترین نتیجه قطع کلی برق این است که در بازگشت با کلی مواد غذایی فاسد در یخچال و فریزر مواجه می شوید. مگر برای سفرهای خیلی طولانی و به شرطی که مواد غذایی را کامل تخلیه کرده باشید.

مراقب جرقه و آتش سوزی باشید. قبل از ترک منزل چه برای کارهای کوچکی که فقط چند ساعت وقت می گیرند، چه سفر، همه ی وسایل برقی به غیر از یخچال و فریزر را از برق بکشید.

از چند چراغ تایمردار استفاده کنید تا در ساعات مختلف خاموش و روشن شوند و به بقیه نشان بدهند خانه خالی نیست. حالا اگر چراغ تایمردار ندارید، بازهم سعی کنید یکی دوتا چراغ که نورشان از پنجره ها مشخص است را روشن بگذارید.

کارهای ضروری قبل از ترک منزل

  • رسیدگی به گل و گیاه ها

قبل از ترک منزل حواستان به گل و گیاه ها باشد اگر سیستم آبیاری تایمردار دارید که چه بهتر در غیر اینصورت گل و گیاه ها را به اشخاص معتمدی بسپارید تا به موقع آبیاری شوند. البته روش هایی هم هست که بتوانید خیلی راحت برای گلدان ها یک سیستم آبیاری خانگی بسازید. در هر حال گل و گیاه ها را همینطور رها نکنید.

  • نظافت پیش از ترک منزل برای سفر

قبل از ترک منزل برای سفر سطل های زباله را خالی کنید. غذاهای مانده و پخته شده را از یخچال خارج کنید و دور بریزید. حواستان باشد، لباس های چرک را از ماشین لباس شویی خالی کنید. ظرفها را از ماشین ظرفشویی خالی کنید و خلاصه نظافت خانه را حسابی رعایت کنید. شما که دوست ندارید بوی نامطبوع خانه را پر کند .

  • وسایل مرتبط با آب

همه وسایل مرتبط با آب را قطع کنید. بطور کلی توصیه می شود فلکه آب داخلی را ببندید. اما در صورتی که امکان این را ندارید، آب ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، توالت فرنگی و از این دست را قطع کنید.

  • پول نقد، مدارک، لوازم سفر و …

  1. چک لیست ملزومات سفر را تهیه کنید تا چیزی جا نماند. یک کپی و اصل مدارک لازم را به همراه داشته باشید. حتما مقداری پول نقد در سفر به همراه داشته باشید. بلیط ها، مدارک،اطلاعات رزرو هتل و … را فراموش نکنید.
  2. همه ی پرده های خانه را باز نگذارید. اما توصیه می شود لای یکی دوتا از پرده ها که از خیابان دید دارند اما معلوم نیست که خالی هستند و کسی به آن ها رفت و آمد ندارد را باز بگذارید.
  3. بعضی از اقدامات شبیه یک تابلو اعلانات برای سارقان است که روی آن نوشته: بیا منو بدزد. بطور مثال وقتی روز و شب چراغ های ثابتی در خانه روشن است یا مثلا پرده هایی که روز و شب کشیده شدند. خلاصه حواستان را حسابی جمع کنید چون حواس سارقان حسابی جمع خانه های خالی است.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟