بهترین چشمی دزدگیر اماکن و معرفی انواع آن | اینصب
x
X

بهترین چشمی دزدگیر اماکن و معرفی انواع آن

بهترین چشمی دزدگیر اماکن دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟! امروزه تمامی مردم به فکر افزایش امنیت محل زندگی خود می‌باشند. یکی از اقداماتی که به جهت تامین امنیت منزل صورت می‌گیرد، خرید دزدگیر اماکن است. همان طور که می‌دانید امنیت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای انسان محسوب می‌شود.

سرقت از قدیم الایام سابقه دار بوده است و هر کس در قدیم هم چیز با ارزشی داشت دفن می‌کرد. امروزه به قدری دزدی از منازل زیاد شده است که خانواده ها جرات ترک منزل حتی برای تایم کاری خودشان هم ندارند. بهترین ابزار کنترل خانه در هر شرایطی دزدگیر اماکن می‌باشد.

پس لازم است برای تامین امنیت منزل اقداماتی انجام شود. سیستم‌‌های دزدگیراماکن دارای قطعات و اجزای مختلفی می‌باشند که از مهم‌ترین اجزای آن می‌توان به چشمی دزدگیر اماکن اشاره کرد. زیرا چشمی‌ها و سنسورها اطلاعات اصلی را دریافت کرده و در صورت خطر آن را برای کیت مرکزی ارسال می‌کنند. کیت مرکزی پس از دریافت سیگنال؛ هشدار را به آژیر می‌فرستد و آژیر شروع به صدا کشیدن می‌کند تا شما را از وقوع خطر مطلع سازد. در این مطلب قصد داریم به بررسی چشمی‌ها پرداخته و بهترین چشمی دزدگیر منزل را به شما معرفی کنیم.

سیستم دزدگیر منزل

بهترین چشمی دزدگیر اماکن

چشمی یا همان سنسور یکی از مهم ترین اجزای سیستم دزدگیر اماکن می‌باشد. بدون وجود چشمی، سیستم دزدگیر اماکن هیچ معنایی نخواهد داشت، چرا که این قطعه وظیفه شناسایی سارقین و موارد مشکوک را برعهده دارد. چشمی‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند. از انواع چشمی دزدگیر اماکن می توان به چشمی حرکتی، وزنی، حرارتی، خطی و … اشاره کرد. چشمی‌های حرکتی پرکاربردترین چشمی‌ها می‌باشند و اکثر افراد به منظور تامین امنیت محل سکونت خود از این چشمی استفاده می‌کنند.

نحوه کار چشمی‌ها با یکدیگر متفاوت است اما تمامی آن‌ها وظیفه دارند، سارق را شناسایی کرده و در این زمان به دستگاه مرکزی سیگنال ارسال کنند. بعد از ارسال سیگنال، دستگاه مرکزی به آژیر و تلفن کننده فرمان دهد تا آژیر تولید صدا کند و تلفن کننده با شماره تلفن‌های تعریف شده تماس بگیرد. درادامه به بررسی بهترین چشمی دزدگیر اماکن می‌پردازیم و نحوه کار آن‌ها را توضیح می‌دهیم. البته قبل از پرداختن به این موضوع، لازم است توضیح مختصری در مورد اجزای دزدگیر منزل به شما ارائه دهیم.

اجزای دزدگیر اماکن

همان‌طور که گفتیم سیستم دزدگیر اماکن دارای قطعات و اجزای مختلفی می‌باشد که یکی ازمهم‌ترین آن‌ها چشمی دزدگیر اماکن می‌باشد. البته اجزای دیگر دزدگیر اماکن نیز دارای اهمیت هستند چرا که سیستم دزدگیر اماکن مانند یک شبکه کار می‌کند و تمامی قطعات در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند. از انواع قطعات و اجزای دیگر سیستم دزدگیر اماکن می توان به تلفن کننده، دستگاه مرکزی، مگنت، آژیر و … اشاره کرد. دستگاه مرکزی قلب سیستم دزدگیر اماکن نامیده می‌شود، چرا که تمامی دستورات از این دستگاه به سایر اجزا ارسال می‌شود.

هرکدام از اجزای دزدگیر اماکن دارای کاربرد متفاوت هستند. تلفن کننده سیستم دزدگیر اماکن در مواقع مشکوک می‌تواند با شماره تلفن‌هایی که روی آن تعریف کردید تماس بگیرد تا به شما اطلاع رسانی کند. آژیر سیستم، وظیفه تولید صدا دارد تا سارقین را فراری دهد. تمامی دستورات اجرایی از دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن ارسال می‌شود و در صورت غیرفعال شدن قلب سیستم، سیستم به طور کامل از کار خواهد افتاد.

 

دزدگیر اماکن

 

معرفی انواع بهترین چشمی دزدگیر اماکن

امروزه انواع مختلفی از چشمی‌ها و سنسورها دربازار تولید و عرضه می‌شوند که دراین مطلب به بررسی تمامی آن‌ها نخواهیم‌پرداخت. در ادامه قصد داریم بهترین چشمی های دزدگیر اماکن موجود در بازار را مورد بررسی قرار داده و نحوه تشخیص آن هارا توضیح دهیم.

سنسور حرکتی

سنسور حرکتی دزدگیر، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین نوع چشمی دزدگیر اماکن می‌باشد. این چشمی روی حرکت اجسام و افراد حساس می‌باشد و درصورتی که حرکتی در منطقه پوششی خود تشخیص دهد بلافاصله سیگنال ارسال می‌کند. توجه داشته باشید که چشمی‌ها دارای منطقه پوششی هستند و اگر حرکتی در منطقه پوششی آن‌ها انجام شود حس می‌کنند و سیگنال ارسال می‌کنند. لازم است هنگام انتخاب محل نصب چشمی‌ها دقت کنید و مناسب‌ترین محل را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

بهترین چشمی دزدگیر اماکن؛ چشمی وزنی

چشمی وزنی برای افرادی که دارای حیوانات خانگی می‌باشند، بهترین نوع چشمی دزدگیر اماکن است. لازم است روی این نوع چشمی وزن تعریف کنید تا به طورمثال روی وزن 20کیلو به پایین حساسیت نداشته‌ باشد. این چشمی از طریق وزن قادر به شناسایی و ارسال سیگنال است. چشمی وزنی بسیار مناسب افرادی است که دارای حیوان خانگی هستند. نصب این چشمی سبب می‌شود که با هربار رد شدن حیوان خانگی شما از منطقه پوششی، آژیر به صدا درنیاید.

چشمی حرارتی

چشمی حرارتی یکی از چشمی‌های دقیق و کاربردی است. در واقع این چشمی در محدوده پوششی خود دما را اندازه می‌گیرد و درصورتی که جسمی یا شخصی با دمای متفاوت وارد محیط شود، سیگنال ارسال می‌کند. این نوع چشمی نیز یکی از بهترین چشمی های دزدگیر اماکن است که در بازار نیز بسیار پرفروش است.

چشمی بیم خطی

یکی دیگر از چشمی‌های کاربردی و مفید دزدگیر اماکن چشمی بیم خطی است. برای نصب این نوع چشمی باید، دو چشمی خطی را مقابل هم نصب کنید. از هر چشمی به چشمی دیگر خطی نامرئی وصل می‌شود تا درصورت رد شدن شخص یا جسمی از این خطوط نامرئی، چشمی بتواند از این طریق خطر را شناسایی کند. درواقع با رد شدن از جلوی این چشمی‌ها خطوط نامرئی قطع می‌شوند و این چشمی روی قطعی خطوط حساسیت دارند و خطر را تشخیص می‌دهند.

 

بهترین چشمی دزدگیر اماکن

سخن پایانی

همانطور که در بالاتر گفتیم چشمی ها دارای انواع دیگری نیز می‌باشند اما ما قصد داشتیم بهترین چشمی دزدگیر اماکن را به شما معرفی کنیم. لازم است چشمی را متناسب با نیاز و شرایط خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر دارای حیوان خانگی هستید بهتر است از سنسور وزنی استفاده کنید. 4 چشمی که در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم بهترین و پرفروش ترین نوع چشمی‌ها هستند و امروزه اکثر افراد از این نوع چشمی‌ها استفاده می‌کنند. ممنون که با ما همراه بودید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟