x
X

بهترین شرکت های خصوصی ایران و معرفی آن ها

در این مقاله قرار است که نگاهی به تعدادی از موفق ترین و بهترین شرکت های خصوصی ایران بیاندازیم. این شرکت ها و برخی از ویژگی هایی که آن ها را در لیست بهترین شرکت های خصوصی قرار داده، می توانند به خوبی راهنمای شرکت های کوچکتر، شرکت های تازه تاسیس و یا مجموعه های در حال توسعه باشند. ممکن است هدف شما برای آینده شغلیتان استخدام و همکاری با یکی از این بهترین شرکت های خصوصی باشد. در هر صورت بد نیست با معرفی شرکت های خصوصی موفق ایرانی با ما همراه باشید.

آشنایی با 4 شرکت خصوصی و موفق ایرانی

این شما و این تعدادی از بهترین شرکت های خصوصی حال حاضر در ایران:

  • شرکت ایرانسل

ایرانسل، بهترین شرکت خصوصی

شرکت ایرانسل یک شرکت خدمات ارتباطات و یکی از بهترین شرکت های خصوصی ایران در صنعت تلکام است که از سال 1383 تاسیس شده . این شرکت را با نام ام تی ان ایرانسل هم می شناسید. محصولات شرکت ایرانسل اپراتور تلفن همراه، اینترنت نسل 4،3 و بالاتر، اینترنت پرسرعت وایمکس و TD-LTE است. در حال حاضر حدود 45 میلیون نفر تجربه اتصال به اینترنت خود را مدیون شرکت پیشرو و پویای ایرانی، ایرانسل هستند. جالب است بدانید که ایرانسل مالک 60 درصد سهام اسنپ است که یکی دیگر از بهترین شرکت های خصوصی ایران است.

برند ایرانسل در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در بین 100 برند برتر ایران قرار گرفت و از آن پس همواره یکی از بهترین شرکت های خصوصی ایران بوده. این شرکت موفق در سال 1401 نسل جدید اپ موفق ایرانسل من را معرفی کرد. همچنین ایرانسل یکی از سود ده ترین شرکت های خصوصی ایرانی است.

  • شرکت دیجی کالا

دی جی کالا

یکی دیگر از بهترین شرکت های خصوصی ایران دیجی کالا است. این شرکت بزرگترین بازار و فروشگاه ایران و یکی از بزرگترین خرده فروشی های آنلاین در خاورمیانه است. بطوری که حدود 85 درصد از بازار فروش آنلاین ایران مربوط به دیجی کالاست. این شرکت از بهمن 1385 با مالکیت خصوصی و در تهران تاسیس شده. محدوده فعالیت های دیجی کالا تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی است. دیجی کالا بالای 8 هزار کارمند و چند زیر مجموعه مانند دیجی استایل در حوزه پوشاک، فیدیبو در رابطه با کتاب الکترونیک، دیجی نکست در حوزه نو آوری، دیجی کلاب مربوط به باشگاه مشتریان و… را دارد. تا سال 1393 در این شرکت تنها کالای دیجیتالی به فروش می رسیده اما از آن به بعد به فروش دیجیتالی انواع کالا تغییر رویه داد.

دیجی کالا در 1394 از دیجی مگ، در 1395 از مدل تجاری بازارگاه و در 1397 با خرید سوپر مارکت اینترنتی روکولند از فروش محصولات سوپر مارکتی و در 1399 از دیجی پلاس برای خدمات ویژه کاربران رو نمایی کرد.

  • شرکت اسنپ

اسنپ

شرکت اسنپ یا ایده گزین ارتباطات روماک هم یکی از بهترین شرکت های خصوصی و موفق ایرانی در صنعت حمل و نقل است که از 1393 تاسیس و راه اندازی شده است. این شرکت در واقع یک سرویس بر خط برای درخواست وسیله نقلیه یا در واقع تاکسی یاب اینترنتی است. از خدمات این شرکت می شود به اسنپ اکو، بایک، اسنپ باکس، تریپ، اکسپرس، فود و… اشاره کرد. شرکت اسنپ را می شود جزء یکی از اعضا و بازیگران اصلی تجارت الکترونیک ایران دانست. شرکتی که بیش از 500 کارمند و نیم میلیون راننده و بیش از 10 میلیون مسافر دارد و یک سیستم هوشمند رفت و آمد تقریبا در سرتاسر ایران است. از خدمات خوب این برنامه برآورد هزینه سفر، سیستم امتیاز دهی به راننده و مسافر، امکان اشتراک گذاری مشخصات راننده اتومبیل و سفر و… است.

  • شرکت باسلام

با سلام بهترین شرکت خصوصی

شرکت توسعه و تدبیر جوامع سلام (باسلام) هم یک بازارگاه مجازی و یک پلتفرم اینترنتی برای کسب و کارهای خرد خانگی و محلی است که از روش مشتری به مشتری برای فروش استفاده می کند. فروشندگان غرفه های شخصی خود را در این روش دارند و مشتریان امکان خرید بی واسطه از فروشندگان سراسر کشور را دارند. در حال حاضر باسلام یکی از بهترین شرکت های خصوصی است که از سال 1395 در قم  شروع به کار کرده و موسسه دانش بنیان برکت سهامدار اصلی این شرکت است. طراحی وب سایت باسلام هم یک اتفاق جذاب و منحصر به فرد است. ترکیب خوبی از خلاقیت و فناوری که بسیار کاربر پسند است و از لحاظ بصری با کیفیت و جذاب است، به گونه ای که تجربه خرید از بازار های محلی را برای کاربران ممکن می سازد.

شرکت های موفق چه ویژگی هایی دارند

حالا که با تعدادی از شرکت های ایرانی آشنا شدیم باید ببینیم برای انتخاب یک شرکت در لیست شرکت های موفق چه ملاک هایی وجود دارد. بهترین شرکت های خصوصی از کارمندان با انگیزه و مدیران کار بلد ساخته شده اند. بطوری که هر کدام از این ویژگی ها به تنهایی ممکن است در یک مجموعه دیگر تا این اندازه موفق نباشند. مدیریت صحیح، قابلیت ها و پتانسیل کارکنان را به بهترین شکل و در جهت اهداف سازمان بکار می برد. آیا کارمندان با انگیزه با مدیریت نادرست و مدیریت درست و کارمندان بی انگیزه و کم تخصص یا محیط های کاری نامنظم هم همینقدر موفق خواهند بود؟

بهترین شرکت های خصوصی اهمیت زیادی به نظم و انضباط کاری می دهند. کم کردن کاغذ بازی های اداری و کوتاه کردن پروسه های اداری، نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان، افزایش بازدهی کارکنان، با روش هایی مثل کاهش خطای انسانی، تشویق و جریمه های به موقع و در نهایت دقت و سرعت عمل در محاسبه دستمزدها و در نتیجه رضایت کارکنان و پرسنل از ویژگی های مهم بهترین شرکت های خصوصی است. حالا امروزه این شرکت های موفق که با چند نمونه آن در این مقاله آشنا شدیم. برای این اهداف از دستگاه حضورو غیاب استفاده می کنند.

بهترین شرکت های خصوصی برای نیروی کار خود و تخصص آن ها ارزش قائل هستند. زحمات آن ها را قدر می دانند و آن ها را در مجموعه خود حفظ می کنند. کارکنان با انگیزه متخصص و وفادار مهم ترین عامل موفقیت سازمان ها هستند. این شرکت ها همیشه برای بروز شدن اطلاعات و سواد کارکنان برنامه های ویژه دارند. بهترین و موفق ترین شرکت های خصوصی در اهداف و انتظارات با کارکنان شفاف هستند. آن ها منافع و موفقیت های خود را با کارکنانشان شریک می شوند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟