برق ردیاب خودرو از کجا تامین می گردد؟ | نحوه تامین برق ردیاب
x
X

برق ردیاب خودرو از کجا تامین می گردد؟

همان طور که می دانید امروزه با افزایش سرقت خودرو، تامین امنیت خودرو از جمله موارد ضروری و مهم می باشد. از جمله راهکار های افزایش امنیت خودرو، نصب دزدگیر و ردیاب خودرو می باشد. البته سارقین حرفه ای قادر به ازکار انداختن سیستم دزدگیر می باشند. به همین علت توصیه می کنیم ردیاب نصب کنید، چراکه این دستگاه به صورت مخفیانه در خودرو نصب می گردد و سارق از وجود آن اطلاعی ندارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تامین برق ردیاب خودرو بپردازیم و اطلاعاتی را در این زمینه به شما ارائه دهیم. البته قبل از آن لازم است با نحوه عملکرد ردیاب آشنا شوید.

 

نحوه عملکرد ردیاب خودرو

تمامی شما با ردیاب خودرو آشنایی دارید اما ممکن است در مورد نحوه عملکرد آن اطلاعی نداشته باشید. ردیاب خودرو یک دستگاه سیمکارت خور می باشد که قادر به ردیابی موقعیت مکانی خودرو است. این دستگاه برای ردیابی به سیمکارت و برق نیاز دارد. انواع مختلفی از ردیاب خودرو در بازار وجود دارد که همین موضوع سبب شده تا نحوه تامین برق آن ها متفاوت باشد. ردیاب ماشین از طریق GPS داخلی خود موقعیت مکانی و مشخصات دیگری چون سرعت و … را به سرور ارسال می کند تا موقعیت شما ثبت گردد. توجه داشته باشید که سرور ردیاب خریداری شده سرور قوی و خوبی باشد و قطعی نداشته باشد.

 

برق جی پی اس خودرو از کجا تامین می شود؟؟

همان طور که در بالاتر گفتیم انواع مختلفی از ردیاب در بازار عرضه می شود که نحوه تامین برق آن ها با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی ردیاب ها به دو دسته سیمی و بیسیم تقسیم می شوند. ردیاب های بیسیم یا ردیاب مغناطیسی از آهنربایی هستند و به بخش های آهنی خودرو قابل اتصال می باشند. این نوع ردیاب ها نیازی به نصاب ندارند و خود شخص قادر به نصب آن می باشد. ردیاب های سیمی برای نصب نیاز به یک نصاب حرفه ای دارند چرا که این ردیاب ها نیاز به سیم کشی دارند و درصورت حرفه ای نبودن نصاب ممکن است برای خودرو مشکلاتی به وجود آید.

 

ردیاب سیمی و آهنربایی

 

نحوه تامین برق ردیاب خودرو بیسیم

همان طور که گفتیم این ردیاب نیازی به سیم کشی ندارد و از طریق آهنربایی که در آن تعبیه شده به بخش های آهنی خودرو وصل می شود. ردیاب های بیسیم یا آهنربایی دارای باطری داخلی می باشند. برخی از آن ها باطری قوی تری دارند که قیمت آن ها گران تر است. با توجه به ظرفیت باطری آن ها مدت زمان شارژ نگداشتن آن ها متفاوت است. برخی از آن ها هر سه روز نیاز به شارژ شدن دارند. در واقع شما باید ردیاب را از خودرو جدا کنید و شارژ کنید و بعد از شارژ شدن دوباره می توانید از آن استفاده کنید. اگر قصد دارید ردیاب خودرو بیسیم تهیه کنید به ظرفیت باطری آن توجه کنید.

 

جی پی اس آهنربایی

 

نحوه تامین برق ردیاب خودرو سیمی

ردیاب های سیمی به سیستم برق خودرو متصل می شوند. درواقع این نوع ردیاب ها برق مورد نیاز خود را از خودرو تامین می کنند. البته برخی از آن ها دارای باطری داخلی می باشند تا در صورت قطع برق خودرو بتوانند از باطری داخلی خود استفاده کنند و موقعیت مکانی را ارسال نمایند. این ردیاب ها دیگر نیازی به شارژ شدن ندارند و بعد از نصب دیگر نیازی به جداکردن آن نیست. به همین علت بسیاری از افراد این نوع ردیاب را انتخاب می کنند تا دیگر نیازی به جدا کردن ردیاب از خودرو نباشد.

 

نصب مخفی ردیاب

 

ردیاب سیمی یا ردیاب بیسیم؟

شاید این سوال برای شما پیش آید که ردیاب سیمی بهتر است یا ردیاب بیسیم؟ درابتدا باید تفاوت های این دو را بدانید و سپس با توجه به نیاز خود مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

 

  • ردیاب های بیسیم نصب آسانی دارند و برای نصب آن نیاز به نصاب نیست. در صورتی که ردیاب های سیمی نیاز به سیم کشی دارند و لازم است نصب آن را به یک نصاب ماهر و حرفه ای بسپارید تا در سیستم برق خودرو مشکلی پیش نیاید.

 

  • مزیت ردیاب سیمی نحوه تامین برق آن می باشد که دیگر نیازی به جدا کردن ردیاب از خودرو برای شارژ کردن نیست. البته بهتر است ردیابی تهیه کنید که باطری داخلی داشته باشد تا بعد از قطع برق خودرو، ارتباط و ردیابی قطع نشود.

 

  • ردیاب های بیسیم به ردیاب های قابل حمل نیز معروف می باشند و شما می توانید به راحتی آن را حمل کنید و حتی در مواقع ضروری آن را به خودروی دیگری متصل کنید. لازم است برای خرید ردیاب خودرو در ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید تا بتوانید انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟