سیستم دزدگیر ماشین | بررسی روند تکامل سیستم دزدگیر ماشین | دزدگیر خودرو
x
X

بررسی روند تکامل سیستم دزدگیر ماشین

برای آشنایی بیشتر با تکامل سیستم دزدگیر ماشین ابتدا بهتر است تاریخچه این تکنولوژی و علت به‌وجودآمدن آن را بررسی کنیم. اولین مورد سرقت خودرو در سال ۱۸۹۶ رخ داد. آن زمان تنها یک دهه از تولید اولین خودروی گازوئیلی جهان می‌گذشت. برخی از مطالعات حاکی از این حقیقت هستند که در هر ۲۰ ثانیه در ایالات متحده آمریکا یک خودرو ربوده می‌شود.

 

تکامل سیستم دزدگیر ماشین

 

دزدگیر ماشین یک سیستم اساسی برای محافظت از ماشین شما در برابر سرقت و خرابکاری است. اگرچه تعداد زیادی از مدل‌های سیستم هشدار توسط سازنده نصب شده است، اما انواع دیگری نیز وجود دارد. این سیستم تا به امروز پیشرفت زیادی کرده است. برای مثال نسخه بی‌سیم آن منتشر شده ولی در کنار پیشرفت این فناوری سارقان نیز در حال یافتن روش‌های بیشتری برای به سرقت بردن خودرو شما هستند. آنها یاد گرفته‌اند چگونه سیستم‌های قوی امنیتی را هک کنند و این تکنولوژی قدرتمند را فریب دهند.

سیستم هشدار برای اتومبیل سیستمی است که از تعدادی سنسور دارای اهمیت استراتژیک در یک ماشین برای تشخیص حرکات یا اقدامات غیرعادی در اطراف یا داخل اتومبیل تشکیل شده است. با شناسایی خطر احتمالی، سیستم هشداری را برای جلوگیری از خطر به شما می‌دهد.

مطالعه بیشتر: اجزای سازنده دزدگیر ماشین و نصب آن

تاریخچه و تکامل سیستم دزدگیر ماشین

اختراع سیستم هشدار توسط آگوست راسل پاپ آمریکایی انجام شد. در سال 1853، سیستم الکترومغناطیسی را ثبت کرد، در این کشف او یک مدار الکتریکی را بست و ارتعاش ناشی از چندین آهنربا را به یک چکش منتقل کرد. با این حال، سال‌ها از این ماجرا گذشت تا اینکه سال 1920، اولین زنگ هشدار اتومبیل ساخته شد. در اتومبیل تعبیه شد و استفاده از آن سال‌ها ادامه داشت. این دستگاه در محور جلو اتومبیل نصب شده و با یک کلید فعال می‌شود. در ادامه انواع دزدگیر ماشین و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

تاریخچه سیستم دزدگیر برای ماشین

 

انواع دزدگیر برای خودرو

انواع مختلفی از دزدگیرهای اتومبیل وجود دارد، در نوع اول، بسته به عکس‌العمل ماشین، دو نوع سیستم هشدار را برای ماشین می‌توان تعریف کرد:

*سیستم‌های غیرفعال سیستم‌هایی هستند که برای جلوگیری از سرقت، سیگنال‌های صوتی و سیگنال‌های نوری منتشر می‌کنند.

*سیستم‌های فعال این نوع زنگ هشدار برای اتومبیل‌ها، نه‌تنها سیگنال‌های صوتی و یا نوری را منتشر می‌کند، بلکه به طور خودکار تعدادی عملکرد دیگر را نیز در خودرو فعال می‌کند. از جمله آنها می‌توان به اعلان‌های مالک یا سرویس امنیتی، مسدود شدن فرمان، چرخ‌ها، درها یا استارت و غیره اشاره کرد.

نوع دیگر از سیستم هشدار خودرو، مطابق با حالت پاسخگویی سیستم است:

*یک مدل سنسور حجمی تماس غیرطبیعی با ماشین را تشخیص می‌دهد. و نوع دیگر سنسور محیط حرکات غیرعادی اطراف ماشین را تشخیص می‌دهد. در نهایت بسته به فناوری سیستم، انواع دیگری برای سیستم هشدار اتومبیل در نظر گرفته شد.

*سیستم دزدگیر الکترونیکی که بر اساس یک واحد کنترل است و پس از دریافت سیگنال از سنسورهای نصب شده در ماشین، جواب می‌دهد. این مدل دزدگیر برای خودروها در جمهوری قزاقستان روی اتومبیل‌ها نصب شده‌اند. با استفاده از کنترل از راه دور می‌توان صدای هشدار را خاموش یا روشن کرد. موارد پیشرفته‌تر این مدل به شما امکان را می‌دهند سیگنال‌هایی را به‌صورت لرزش دریافت کنید.

*هشدار GPS و یا همان ردیاب خودرو در حال حاضر پیشرفته‌ترین سیستم دزدگیر است. به شما این امکان را می‌دهد که مکان ماشین را در هر زمان بیابید. در صورت تغییر موقعیت آن را کنترل کنید. سیستم هشدار، سیستمی قابل‌حمل است که در مناطق استراتژیک اتومبیل قرار می‌گیرد و به سیستم منبع تغذیه متصل می‌شود تا در صورت بروز تهدید سیگنال‌های صوتی و نوری را ایجاد کند.

ویژگی‌های سیستم هشدار خودرو

سیستم هشدار می‌تواند مستقیماً به رایانه متصل شود و ویژگی‌های حائز اهمیتی را برای امنیت خودرو شما ایجاد کند.

ایجاد ارتباط بین ماشین و کاربر

به لطف برنامه‌های قابل نصب شده بر روی تلفن هوشمند، کاربر می‌تواند به سیستم هشدار متصل شود. که این امر به شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت امنیتی خودرو را بررسی کنید (به عنوان مثال، این تکنولوژِی به شما امکان را می‌دهد تا درها یا پنجره‌ها را باز کنید).

سیگنال GPS

دزدگیر اتومبیل، مجهز به دزدگیر GPS به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت دقیق خودرو را در هر زمان کنترل کنید. این یکی از گزینه‌های مورد تقاضا در اتومبیل‌های آخرین نسل است. زیرا در صورت سرقت احتمالی، این سیستم بازگشت خودرو را نیز تسهیل می‌کند. سیستم شنوایی برخی از سیستم‌های هشدار شامل میکروفون‌هایی هستند که به کاربر اجازه می‌دهد هر لحظه صداهای داخل کابین را از طریق تلفن هوشمند بشنود.ارتباط دوطرفه این عملکرد به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌منظور انتقال پیام‌های صوتی، به بلندگوی اتومبیل متصل شود.

 

ویژگی‌های سیستم هشدار خودرو

 

سیگنال‌های صوتی و صدا

این مسئله یکی از وظایف محافظتی اساسی هر سیستم هشداردهنده اتومبیل است. در دزدگیرهای تصویری علاوه بر هشدار صوتی از طریق آژیر، ریموت های دزدگیر هم

نوع قفل سیستم دزدگیر ماشین

به نظر می‌رسد این ویژگی از نظر امنیتی از ارزش بیشتری برخوردار باشد. قفل شدن سریع چه به دلیل مسدود شدن فرمان، چرخ‌ها، درها یا استارت و چه به دلیل باز شدن درب با کلید دیگر می‌تواند مقابل حرکت اتومبیل را بگیرد.

اتصال به PBX Security

اگر این عملکرد وجود داشته باشد، اتومبیلی که در منطقه خطر قرار دارد، یک اعلان به مرکز تلفن ارسال می‌کند. در نتیجه پلیس را آگاه می‌کند و مختصات موقعیت GPS ماشین را به آن‌ها گزارش می‌دهد. برای بهره‌مندی از این قابلیت باید ماهیانه هزینه پرداخت شود.

کلام آخر

به لطف توسعه سیستم‌های GPS و انتقال بی‌سیم اطلاعات بین خودرو و کاربر که کنترل از راه دور خودرو را فراهم می‌کنند. فناوری و تکامل سیستم دزدگیر ماشین در دهه گذشته به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است. خرید ماشین شامل هزینه‌های مالی است. بنابراین، هر روز رانندگان بیشتری در این مورد سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت سعی می‌کنند ایمنی خودرو خود را تضمین کنند. برای تضمین ایمنی خودروی خود حتما به سایت اینصب سر بزنید و سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟