بررسی و آشنایی با انواع ردیاب | اینصب
x
X

آشنایی با انواع ردیاب

ردیاب‌ها به طور کلی به سه دسته‌ی ردیاب شخصی، ردیاب جی پی اس خودرو و ردیاب موتور سیکلت تقسیم می‌شوند. توجه داشته باشید که ردیاب‌ها از لحاظ کاربرد و قابلیت‌ها نیز انواع مختلفی دارند. ردیاب خودرو و ردیاب شخصی دو نوع پر کاربرد GPS ها در بازار است که به سبب قابلیت‌ها و امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهند، روز به روز به طرفداران این محصولات اضافه می‌شود. به طور کلی انواع ردیاب ها از جمله تجهیزات امنیتی می‌باشند که وظیفه دارند موقعیت افراد، وسایل نقلیه، کودکان و حتی حیوانات را با استفاده از مختصات جغرافیایی تعیین کنند. به این ترتیب امکان شناسایی موقعیت تجهیزات و افراد به سادگی انجام می‌شود. در نتیجه ایمنی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به طور مفصل‌تر درباره انواع ردیاب صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی انواع ردیاب

همانطور که گفته شد، ردیاب خودرو و ردیاب شخصی از جمله پر‌کاربردترین ردیاب‌های موجود در بازار هستند. این GPS ها به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند تا ضمن تعیین موقعیت افراد یا وسایل نقلیه، قابلیت‌های بی‌شمار دیگری را نیز در اختیار افراد قرار دهند. در ادامه به بیان ویژگی‌های هر یک از این ردیاب‌ها خواهیم پرداخت.

انواع ردیاب

ردیاب شخصی یکی از انواع ردیاب

امروزه حفظ امنیت و جان افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به گونه‌ای که تجهیزات گوناگونی در جهان به منظور افزایش ایمنی افراد تولید شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ردیاب شخصی اشاره کرد. این تجهیزات انواع گوناگونی داشته و هر یک قابلیت‌های گوناگونی دارد. اما مهم‌ترین وظیفه این GPS تعیین موقعیت افراد در سیستم‌های گوناگون است.

به این ترتیب افراد می‌توانند موقعیت را در تلفن همراه خود مشاهده کرده و نسبت به آن مسیریابی کنند. این ردیاب‌ها به نسبت سایر ردیاب‌های موجود در بازار از ابعاد و اندازه‌های کوچکتری برخوردار بوده و به راحتی قابل حمل و پنهان کردن هستند. این نوع جی پی اس به جی پی اس همراه نیز معروف است.

به طور کلی از ردیاب شخصی می‌توان برای ردیابی کودکان و حیوانات نیز استفاده کرد. این ردیاب‌ها با استفاده از دستگاهی تحت عنوان GNSS قادر هستند موقعیت افراد، کودکان و حیوانات را تشخیص داده و از طریق شبکه‌های تلفن همراه از قبیل اینترنت و پیامک، اطلاع رسانی کنند. برخی از انواع ردیاب‌ های شخصی دارای میکروفونی با کیفیت عالی بوده و قابلیت ضبط و شنود صدا دارند. به‌طور کلی ردیاب‌های شخصی موجود در بازار قابل حمل بوده و از باتری قابل شارژ، برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. لازم به ذکر است که بگوییم این دستگاه‌ها از طریق باتری قادر خواهند بود نهایتا در طول ۱۰ روز عملکرد خوبی را از خود به معرض نمایش بگذارند. میزان نگهداری شارژ به برند و مدل ردیاب شما بستگی دارد.

ردیاب خودرو

به طور کلی تجهیزات گوناگونی به منظور حفظ امنیت خودرو و تجهیزات درون آن تولید شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ردیاب ماشین اشاره کرد. این مدل از سیستم‌های امنیتی به‌دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند امروزه جایگزین بسیار مناسبی برای دزدگیر‌ها به شمار می‌روند. به طور کلی ردیاب خودرو وظیفه دارد موقعیت لحظه به لحظه خودرو را از طریق GPS تشخیص داده و از طریق سیستم GPRS اطلاعات به دست آمده را در اختیار مالک خودرو قرار دهد‌. به طور کلی مالکان خودرو به وسیله ردیاب‌ها علاوه بر افزایش سطح ایمنی خودرو، قادر به مسیریابی خواهند بود.

عمدتا ردیاب خودرو برق مورد نیاز خود را از طریق باتری خودرو تامین می‌کند. اما شرکت‌های سازنده عمدتا به جهت افزایش کیفیت و کارایی این محصول، در این تجهیزات باتری با دوامی تعبیه کرده‌اند. تا در صورت سرقت و قطع برق دستگاه، ردیاب بتواند تا سه روز موقعیت خودرو را اطلاع رسانی کند. جی پی اس های خودرو از لحاظ شیوه نصب به دو دسته‌ی ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی تقسیم می‌شوند که در ادامه این دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویژگی های انواع ردیاب

ردیاب سیمی

ردیاب‌های سیمی یکی از انواع ردیاب خودرو است که از طریق سیم‌کشی داخل خودرو نصب می‌شوند. این ردیاب‌ها دارای یک باطری داخلی هستند که شارژ و برق مورد نیاز خود را از باطری خودرو تامین می‌کنند. به همین علت نیازی به شارژ کردن آن‌ها نمی‌باشد و بعد از نصب بر روی خودرو، دیگر نیازی به بیرون آوردن آن از ماشین جهت شارژ کردن نیست. نصب این نوع ردیاب بهتر است به یک متخصص واگذار شود چراکه مستقیما با سیم‌کشی خودرو در ارتباط است و کوچک‌ترین خطا، سبب خرابی خودرو و پرداخت هزینه گزاف خواهد شد.

ردیاب مغناطیسی

جی پی اس خودرو آهنربایی یکی از انواع ردیاب برای خودرو است که بدون نیاز به سیم‌کشی داخل خودرو، تنها با یک آهنربا که در زیر آن تعبیه شده است به قسمت فلزی خودرو متصل می‌شود. ردیاب آهنربایی نیازی به نصاب ندارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به خودروی خود متصل کنید اما دانستن بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو بسیار مهم است. توجه داشته باشید که آهنربای تعبیه شده در این ردیاب‌ها، بسیار قوی و محکم است و به همین علت ردیاب به راحتی قابل جداشدن از خودرو نیستند. در نتیجه نگران جدا شدن جی پی اس از خودرو نباشید. ردیاب مغناطیسی دارای یک باطری داخلی است که لازم است هر چند وقت یکبار شارژ شود. به همین علت هر از چندگاهی لازم است ردیاب را از خودرو جدا کرده و شارژ کنید.

حال  که با انواع ردیاب از لحاظ نصب آشنا شدید، لازم است بدانید که تنوع در ردیاب‌های خودرو زیاد است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

انواع جی پی اس خودرو

GPS دیاگ خودرو

ردیاب دیاگ ماشین همان‌طور که از نامش پیداست، عمدتا روی دیاگ خودرو نصب شده و برق خود را از آن تامین می‌کند. به طور کلی این دسته از سیستم‌های امنیتی دارای قابلیت GPS و LBS می‌باشد. در مکان‌هایی که شبکه تلفن همراهی وجود ندارند، عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهند.

ردیاب خودرو مغناطیسی

همان‌طور که پیشتر توضیح دادیم، ردیاب مگنتی برخلاف ردیاب‌های موجود در بازار نیازی به سیم‌کشی نداشته و برق خود را از باتری تامین می‌کنند. به همین علت این نوع ردیاب‌ها به ردیاب شارژی نیز معروف هستند. این تجهیزات از طریق آهنرباهای مگنتی به هر نقطه‌ای خودرو متصل شده و به راحتی مخفی می‌شود. جی پی اس ماشین آهنربایی به راحتی قابل نصب است. از این رو افراد زیادی این نوع جی پی اس را انتخاب می‌کنند.

GPS خودرو فندکی

این ردیاب‌ها از لحاظ ظاهری کاملا مشابه شارژرهای فندکی بوده و به همین دلیل به راحتی مخفی می‌شوند. به طور کلی این دستگاه قابلیت شنود داشته و به خوبی موقعیت خودرو را تعیین می‌کند‌. لازم به ذکر است که GPS فندکی تنها برای خودرو ها و ماشین های سواری کاربرد دارند.

بررسی انواع ردیاب و کاربرد آنها

جی پی اس موتور سیکلت یکی از انواع ردیاب

همان طور که می‌دانید موتور سیکلت‌ها از امنیت کمی برخوردار می‌باشند. تعداد سرقت‌های موتور سیکلت از خودرو بسیار بیشتر است. پس شاید بهتر باشد امنیت موتور خود را کمی بالا ببرید. به کمک ردیاب موتور سیکلت می‌توان به راحتی موقعیت مکانی موتور به سرقت رفته را ردیابی کرد و سارق را دستگیر کرد. ردیاب، کار پلیس را نیز راحت‌تر خواهد کرد.

سخن آخر

تا اینجا با انواع ردیاب آشنا شدیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که تمامی ردیاب‌های خودرو و ردیاب‌های شخصی دارای قابلیت‌های یکسانی نیستند و با توجه به برند و نوع، دارای امکانات متفاوتی نیز می‌باشند. به طور مثال برخی از ردیاب‌های خودرو دارای قابلیت شنود داخل اتاق خودرو هستند اما برخی از آن‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. در هنگام خرید ردیاب لازم است به قابلیت‌ها و امکانات آن توجه کنید. قبل از خرید ردیاب لازم است به انتظار خود از ان توجه نمایید و مشخص کنید که چه چیزی از یک ردیاب می‌خواهید و قصدتان از خرید آن چیست.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟