آشنایی با انواع ردیاب خودرو | اینصب
x
X

بررسی انواع ردیاب خودرو

امروزه افراد به جهت تامین امنیت خودروی خود و جلوگیری از سرقت آن، اقدامات زیادی انجام می‌دهند. یکی از اقدامات اولیه که افراد پس از خرید خودرو انجام می‌دهند، نصب دزدگیر ماشین است. البته همان طور که می‌دانید دزدگیر ماشین تا قبل از سرقت کارایی دارد. در صورتی که سارقین، موفق به غیرفعال کردن آژیر دزدگیر شوند و خودرو را سرقت کنند، دزدگیر عملا دیگر بی فایده خواهد بود. به همین علت یک سیستم امنیت و حفاظتی برای خودروها عرضه شد که کارایی آن، بعد از به سرقت رفتن خودرو می‌باشد. این سیستم امنیتی، ردیاب خودرو نام دارد که امروزه طرفدار بسیاری پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع ردیاب خودرو بپردازیم اما قبل از آن توضیح مختصری در مورد این دوسیله ارائه می‌دهیم.

انواع ردیاب خودرو

جی پی اس خودرو چیست؟

ردیاب یا جی پی اس خودرو، دستگاهی است که به وسیله یک سیمکارت قادر به موقعیت یابی خودرو می‌باشد. با خرید این دستگاه، یک اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانید به موقعیت مکانی خودروی خود دسترسی داشته باشید. همچنین با نصب ردیاب خودرو، می‌توانید مسیرها و مسافت‌های طی شده را در اپلیکیشن مشاهده کنید. در صورتی که سارق موفق به سرقت خودروی شما شود، شما با استفاده از ردیاب می‌توانید خودرو و سارق را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.

از دیگر قابلیت‌های جی پی اس خودرو که سبب شده افراد برای تامین امنیت خودروی خود به سمت این دستگاه بروند، می ‌توان به امکان خاموش کردن خودرو از راه دور اشاره کرد. ردیاب‌های خودرو امکان قطع برق خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن، از راه دور برق خودرو را قطع کنید تا خودرو خاموش شود. در هنگام سرقت خودرو، این قابلیت بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. البته توجه داشته باشید که ردیاب‌های خودرو دارای انواع مختلفی می‌باشند و برخی از آن‌ها دارای قابلیت‌های بیشتر و برخی دارای قابلیت‌های کمتری هستند. امروزه مدل‌های متفاوتی از جی پی اس خودرو در بازار عرضه می‌شود بنابراین لازم است قبل از خرید ردیاب خودرو با انواع آن آشنا سوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع جی پی اس ماشین

انواع ردیاب خودرو

از انواع ردیاب خودرو می‌توان به ردیاب خودرو آهنربایی، سیمی، آفلاین، آنلاین و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که ردیاب‌های خودرو دارای مدل‌های متفاوتی نیز می‌باشند که هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های مختلفی هستند. لازم است در هنگام خرید با انواع جی پی اس خودرو آشنایی داشته باشید و مدل‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. کسب اطلاعات در این زمینه سبب می‌شود تا بهترین ردیاب خودرو را با قیمتی مناسب خریداری کنید. در ادامه به طور جداگانه به بررسی انواع ردیاب خودرو خواهیم پرداخت.

ردیاب آهنربایی

جی پی اس ماشین آهنربایی، یکی از پرطرفدارترین جی پی اس‌های خودرو محسوب می‌شود. این نوع جی پی اس نیازی به نصب و سیم کشی ندارد و به همین علت بسیاری از افراد، این ردیاب را انتخاب می‌کنند. ردیاب آهنربایی دارای یک آهنربای قوی است که به قسمت‌های فلزی خودرو وصل می‌شود. نصب این ردیاب راحت است و دیگر نیازی به نصاب و پرداخت هزینه بابت نصب ندارید. ردیاب آهنربایی دارای یک باتری داخلی است که برق مورد نیاز خود را از این باتری دریافت می‌کند. به همنی دلیل لازم است هر چند وقت یکبار دستگاه را از خودرو جدا کرده و شارژ کنید تا بتوانید از امکانات آن بهره‌مند شوید.

جی پی اس آهنربایی

ردیاب خودرو سیمی از بهترین انواع ردیاب خودرو

نوعی دیگر از ردیاب‌های خودرو که امروزه بسیار پرفروش هستند، ردیاب خودرو سیمی است. ردیاب سیمی، نیاز به نصب و دخالت در سیم کشی خودرو دارد. پس حتما نصب این نوع ردیاب را به یک نصاب و متخصص بسپارید تا در سیم کشی خودرو مشکلی به وجود نیاید. مزیت ردیاب سیمی، نحوه‌ی تغذیه برق آن است. این نوع ردیاب به خودرو وصل می‌شود و برق خود را از آن تامین می‌کند. به همین علت دیگر نیازی نیست برای شارژ، از خودرو جدا شود. این ردیاب یکبار نیاز به نصب دارد و دیگر نیازی به جدا کردن آن از خودرو نیست. از جمله دلایل پرفروش بودن این نوع ردیاب، عدم نیاز آن به شارژ می‌باشد.

ردیاب آفلاین

یکی دیگر از انواع ردیاب خودرو، ردیاب خودرو آفلاین می‌باشد. این نوع ردیاب نسبت به سایر ردیاب‌های خودرو از قیمت پایین‌تری برخوردار است. به همین علت برخی از افراد که موقعیت لجظه‌ای برایشان مهم نیست، این نوع ردیاب را انتخاب می‌کنند. ردیاب خودرو آفلاین قادر به موقعیت‌یابی آنلاین خودرو نیست و تنها مسافت‌های طی شده را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. این ردیاب نیازی به اینترنت ندارد. توجه داشته باشید که ردیاب‌های آفلاین سیستم هشدار دهنده ندارند و در صورت باز شدن درب خودرو، روشن شدن خودرو و موارد دیگر، اعلانی به اپلیکیشن آن‌ها ارسال نمی‌شود.

ردیاب آنلاین از پرفروش ترین انواع ردیاب خودرو

از دیگر انواع ردیاب خودرو، می‌توان به ردیاب آنلاین اشاره کرد. این نوع ردیاب نیز جزو پرفروش‌ترین ردیاب‌های خودرو است و در بین افراد طرفداران زیادی دارد. برخلاف ردیاب آفلاین، ردیاب آنلاین به اینترنت نیاز دارد. این نوع ردیاب قادر به موقعیت‌یابی لحظه به لحظه خودرو می‌باشد؛ به این معنا که شما می‌توانید از موقعیت لحظه‌ای خودروی خود آگاه شوید. البته توجه داشته باشید که با نصب این نوع ردیاب، علاوه بر امکان موقعیت‌یابی آنلاین، قادر به مشاهده مسافت‌ها و مسیرهای طی شده نیز می‌باشید. از دیگر مزیت‌های ردیاب آنلاین می‌توان به سیستم هشدار دهنده آن اشاره کرد. در صورتی که سارق درب خودرو را باز کند، به شما از طریق اپلیکیشن گوشی اطلاع زسانی می‌شود.

ردیاب آنلاین خودرو

سخن پایانی

همان طور که گفتیم ردیاب‌های خودرو دارای مدل‌های متفاوتی هستند. به همین علت بدون شک تمامی آن‌ها در قابلیت‌ها و قیمت نیز متفاوت می‌باشند. قیمت ردیاب خودرو به عوامل متعددی بسیتگی دارد که از جمله عوامل موثر در قیمت آن می‌توان به قابلیت‌ها و امکانات آن اشاره کرد. در این مطلب سعی داشتیم شما را با انواع ردیاب خودرو آشنا کنیم و اطلاعاتی در مورد هر نوع ردیاب به شما ارائه دهیم. بهتر است قبل از خرید ردیاب یا جی پی اس در این زمینه مطالعه کنید و یا از افراد آگاه‌تر مشورت بگیرید. درصورت نیاز به مشاوره در زمینه خرید ردیاب خودرو می‌توانید با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟