دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن | بررسی انواع دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن | فروشگاه اینترنتی اینصب
x
X

بررسی انواع دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن

بررسی انواع دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن یکی از مواردی می باشد قبل از خرید آن،باید مطالعه کنید تا بهترین دستگاه را خریداری کنید.امروزه با افزایش تعداد سرقت ها بسیاری از مردم در جهت افزایش امنیت محل زندگی خود، تلاش می کنند. یکی از اقداماتی که افراد به منظور افزایش امنیت محل زندگی خود انجام می دهند، نصب دزدگیر اماکن می باشد. دزدگیر اماکن دارای اجزایی می باشد که در این مقاله قصد داریم به بررسی دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن بپردازیم. در ادامه جهت افزایش آگاهی و شناخت شما، توضیحات مختصری در مورد دزدگیر اماکن خواهیم داد و سپس به بررسی اصلی ترین بخش آن یعنی دستگاه مرکزی خواهیم پرداخت.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن یک سیستم ضد سرقت می باشد که هرگونه ورود غیرمجاز به حریم شخصی را به روش های مختلف اطلاع رسانی می کند. در واقع این سیستم با آژیر زدن، تماس تلفنی و یا … شما را از ورود غیر مجاز افراد آگاه می سازد. همان طور که در بالاتر گفته شد این سیستم دارای اجزای مختلفی می باشد که درادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. دزدگیر اماکن باتوجه نوع و مدل آن قابلیت‌های متفاوتی دارد اما کلیت کار و وظیفه ی آن‌ها به یک صورت می‌باشد.

 

دزدگیر اماکن

 

نحوه ی کار دزدگیر اماکن

در مواقعی که درخانه حضور دارید سیستم را غیرفعال و بعد از خارج شدن از منزل دزدگیر را فعال می کنید. در هنگام فعال بودن دزدگیر هرگونه ورود به حریم شخصی شما، اطلاع رسانی خواهد شد. این اطلاع رسانی می تواند از طریق آژیر زدن باشد که در این هنگام همسایه ها و افراد نزدیک به محل، از دزدی و سرقت آگاه می شوند. هم چنین برخی از دزدگیر های اماکن دارای دستگاه تلفن کننده می باشند که از طریق آن با شما تماس گرفته می شود و سبب آگاه سازی شما می شود.

 

اجزای سیستم دزدگیر اماکن

از اجزای اصلی و مهم سیستم دزدگیر اماکن می توان به پنل یا دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن اشاره کرد که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. از اجزای دیگر دزدگیر اماکن می توان به چشم الکترونیکی، آژیر، مگنت، تلفن کننده، پدال و ریموت اشاره نمود.

 

دستگاه تلفن کننده

 

بررسی انواع دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن

پنل دزدگیر یا همان دستگاه مرکزی در واقع قلب سیستم می باشد. همه ی اجزای دزدگیر به این بخش متصل می شوند و از پنل دستور می گیرند. این دستگاه وظیفه دارد سیگنال های دریافتی از حسگر ها را به آژیر یا تلفن کننده برساند. حسگر ها متوجه ورود غیر مجاز و حرکت غیرمجاز می شوند و سیگنال را به پنل دزدگیر ارسال می کنند. حال دستگاه مرکزی وظیفه دارد که این سیگنال را به آژیر برساند تا آژیر به صدا درآید.

این دستگاه دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به نوع، کارایی آن متفاوت خواهد بود. از جمله انواع دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن می توان به دستگاه مرکزی ساده، دستگاه مرکزی دارای تلفن کننده خط ثابت و دستگاه مرکزی دارای تلفن کننده سیمکارتی و خط ثابت اشاره کرد. دستگاه های مرکزی که خود دارای تلفن کننده نمی باشند قابلیت اتصال به تلفن کننده را دارند. از این رو می توان برای این دستگاه ها تلفن کننده خریداری نمود و به آن ها وصل کرد.

دستگاه مرکزی بدون تلفن کننده نسبت به دیگر دستگاه ها دارای قیمت پایین تری می باشد. هم چنین دستگاه مرکزی دارای تلفن کننده سیمکارتی و ثابت به نسبت بقیه دستگاه های مرکزی قیمت بالاتری دارد. قیمت گذاری دزدگیر اماکن در بیشتر موارد به امکانات و قابلیت های آن بستگی دارد.

توجه داشته باشید که لازم است دستگاه مرکزی سیستم در در قسمت امن خانه قرار گیرد. به این دلیل که تمامی سیگنال ها درابتدا به دستگاه مرکزی ارسال و فرمان‌ها نیز از پنل اصلی فرستاده می‌شود. در صورت به مشکل خوردن و غیرفعال شدن این دستگاه، سیستم دزدگیر اماکن ازکار خواهد افتاد.

 

دزدگیر اماکن فایروال

 

دستگاه مرکزی ساده (بدون تلفن کننده)

این نوع دستگاه همان طور که در بالاتر نیز گفته شد دارای قیمت پایینی است و همچنین جزو قدیمی ترین دستگاه ها می باشد. این نوع دستگاه به دلیل نداشتن تلفن کننده، در هنگام سرقت، تنها آژیر میزند. در واقع قابلیت اعلام هشدار از راه دور برای این نوع دستگاه وجود ندارد و تنها با آژیر زدن افراد نزدیک به محل را آگاه می سازد.

 

دستگاه مرکزی با تلفن کننده ثابت

این نوع دستگاه امکان ذخیره کردن شماره تلفن دارد. درواقع شما می‌توانید شماره تلفن خود را برروی آن ذخیره کنید تا درهنگام سرقت با شما تماس گرفته شود. این دستگاه این امکان را برای شما فراهم می کند که صدای ضبط شده خود را روی آن تعریف کنید تا در هنگام تماس با شما صدای ضبط شده را در پشت تلفن پخش کند. البته توجه کنید که این دستگاه به دلیل اتصال به خط ثابت، در هنگام قطع شدن خط ثابت امکان تماس وجود نخواهد داشت.

 

پنل مرکزی دزدگیر

 

دستگاه مرکزی با تلفن کننده سیمکارتی و خط ثابت

این نوع دستگاه مرکزی نیز مانند نوع قبلی درهنگام سرقت با شماره تلفن تعریف شده برروی آن تماس می‌گیرد. با این تفاوت که درصورت قطعی خط ثابت از کار نمی افتد و باز قادر به تماس گرفتن خواهد بود. درواقع این نوع دستگاه با وجود سیمکارت نیازی اتصال خط ثابت ندارد. لازم است سیمکارت آن دارای شارژ اعتباری باشد تا بتواند تماس بگیرد.

 

نکات پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با کارکرد و انواع دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن آشنا کنیم. لازم است قبل از اقدام به خرید دزدگیر اماکن در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید دزدگیر اماکن متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. قیمت گذاری سیستم دزدگیر اماکن به امکانات و قابلیت های آن بستگی دارد و در صورتی که دارای قابلیت و امکانات بیشتری باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود.

قبل از خرید لازم است تمامی موارد گفته شده و مربوط به دزدگیر اماکن را بررسی کنید. اینصب ارائه دهنده انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی می باشد. شما می توانید جهت سفارش و خرید از طریق سایت اقدام کنید یا با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در زمینه خرید دزدگیر اماکن به طور کامل شمارا راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟