x
X

اهمیت دزدگیر خودرو

در حال حاضر دزدگیر خودرو یکی از ملزومات اصلی برای خودرو‌داران به‌حساب می‌آید. از طریق دزدگیر خودرو، ایمنی ارتقا پیدا کرده و احتمال سرقت کاهش پیدا می‌کند. مدل‌های مختلفی از دزدگیر‌های خودرو در بازار وجود دارند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود هر یک از آن‌ها را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. در واقع دزدگیر خودرو وظیفه آگاه‌سازی شما در صورت بروز تصادف ناگهانی و سرقت را بر عهده دارد. پس قطعاً از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در هنگام خرید آن توجه زیادی به خرج دهید.
در این مقاله قصد داریم انواع دزدگیر ماشین را به شما معرفی کنیم. همچنین راهنمای خرید جامعی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بر حسب آن دزدگیر مناسبی را خریداری کنید.

انواع دزدگیر خودرو

انواع دزدگیر ماشین به صورت زیر است:

  • دزدگیر ساده
  • دزدگیر تصویری
  • دزدگیر سیم کارتی

انواع دزدگیر خودرو

.

دزدگیر ساده

دزدگیر ساده از رایج‌ترین دزدگیر خودرو موجود در بازار است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. این مدل دزدگیر‌ها را در اکثر ماشین‌ها دیده‌اید که ساختار کوچکی دارند و دارای ساختار مشخصی هستند. اکثر صدا‌های آجیر که در کوچه و خیابان به گوشتان می‌خورد مخصوص این دزدگیر‌ها است. در واقع این مدل طبق مکانیسم خود بر اثر وارد شدن ضربه یا فشار ناگهانی به خودرو، اصواتی را از خود تولید می‌کند و به صدا در می‌آید. این مدل به دلیل ساختار ساده خود، یک دزدگیر ماشین ارزان قیمت به حساب می‌آید.

به‌راحتی و با کمترین قیمت می‌توانید این دزدگیر‌ها را در اکثر فروشگاه‌های لوازم جانبی ماشین پیدا کنید و آن را بر روی خودرو خود نصب کنید. باید در نظر داشته باشید که دزدگیر‌های ماشین ساده عموماً امنیت بسیار بالایی ندارند و درصورتی‌که صدای آژیر دزدگیر خود آشنا باشید و در فاصله نزدیکی از خودرو قرار داشته باشید، می‌توانید از بروز سرقت یا خسارت جلوگیری کنید. در غیر این صورت دزدگیر ماشین ارزان‌قیمت، امنیت بسیار بالایی را برای خودروی شما ایجاد نخواهد کرد. یکی از پرچمداران تولید دزدگیر‌های ساده، برند huatai می‌باشد. برند huatai به صورت تخصصی مدل‌های مختلف این مدل دزدگیر‌ها را در سطح کیفی بالایی تولید و عرضه می‌کند. در صورتی که قصد خرید این مدل دزدگیر‌ها را دارید، یکی از برترین شرکت‌های تولید‌کننده، این برند است.

دزدگیر تصویری

دزدگیر‌ تصویری یکی از پیشرفته‌ترین دزدگیر‌های ماشین موجود در بازار هستند. این مدل دزدگیر خودرو به دلیل ساختار حساس و پیچیده خود، می‌تواند علاوه بر ایجاد صدای آلارم، دلیل ایجاد صدا را نیز به شما بگوید. همراه با دزدگیر تصویری که بر روی ماشین نصب می‌شود، یک مانیتور کوچک در اختیار شما قرار داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید در هنگام به صدا درآمدن، متوجه دلیل ایجاد آلارم شوید. مثلاً اگر ضربه به خودرو شما وارد شود، در مانیتور کوچک علامت چکش نشان داده می‌شود که به معنی وارد شدن ضربه یا فشار به ماشین است. همچنین در هنگام باز و بسته شدن کاپوت، صندوق و درب‌های اصلی و فرعی خودرو، تمامی موارد در مانیتور به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های دزدگیر تصویری نسبت به مدل ساده، دقت بسیار بالای آن‌ها است. این دزدگیر ماشین به‌وسیله سنسور‌های حساس خود می‌تواند تعداد بسیار زیادی از بروز خسارت یا سرقت جلوگیری کند. در نتیجه حتی اگر از خودروی خود دور باشید هم می‌توانید دلیل به‌وجودآمدن آلارم را متوجه شوید. لازم به ذکر است که این مدل به دلیل امکانات بیشتر خود، قیمت نسبتاً بالایی دارد و جزو گران‌ترین دزدگیر ماشین دسته‌بندی می‌شود. درصورتی‌که امنیت بسیار بالاتر خودرو برایتان اهمیت دارد، دزدگیر تصویری گزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به مدل ساده است.

دزدگیر تصویری

.

از برترین برند‌های تولید دزدگیر‌های تصویری باید برند‌های steel meet، PLC xenotic و active اشاره کنیم. این سه برند از معروف‌ترین تولید‌کنندگان دزدگیر‌های مدل تصویری در بازار هستند که اکثر آن‌ها مجهز به حسگر ضربه‌ای و ریموت مانیتوری هستند. اگر به دنبال خرید دزدگیر مدل تصویری باکیفیت، ماندگار و دقیق هستید، این سه برند بهترین تولید‌کنندگان فعال و پیشتاز در زمینه تولید دزدگیر‌های تصویری هستند.

دزدگیر سیم کارتی

یکی دیگر از پیشرفته‌ترین مدل‌ دزدگیرخودرو موجود در بازار، دزدگیر سیم کارتی است که دارای تکنولوژی منحصربه‌فردی می‌باشد. در این مدل یک جایگاه برای قرارگیری سیم‌کارت تعبیه شده است و از طریق سیم‌کارت می‌توانید دزدگیر را به اینترنت متصل کنید. با اتصال به شبکه اینترنت، شما می‌توانید به صورت آنلاین و لحظه‌ای وضعیت خودرو را چک کنید. دزدگیر‌های سیم کارتی، دارای اپلیکیشن مخصوصی می‌باشند که قابل نصب بر روی موبایل است. پس می‌توانید در فاصله‌های دور نیز وضعیت خودرو خود را زیر نظر داشته باشید و از طریق این اپلیکیشن به صورت آنلاین وضعیت را چک کنید.

همچنین درصورتی‌که دزدگیر به هر دلیلی به اینترنت متصل نباشد و نتواند با اپلیکیشن ارتباط برقرار کند، از طریق اس‌ام‌اس وضعیت خودرو و آلارم به شما گزارش داده می‌شود. این مدل دزدگیر نیز به دلیل امکانات ویژه و منحصربه‌فرد خود دارای قیمت بالاتری نسبت به دو مدل قبلی است. در نتیجه اگر به دنبال یک دزدگیر منحصربه‌فرد، ماندگار، پرکاربرد و دقیق هستید، دزدگیر ماشین سیم کارتی یک گزینه بسیار مناسب و معقول است. به‌عنوان یکی از برترین برند‌های دزدگیر سیم‌کارتی باید به برند دزدگیر و ردیاب نورون اشاره کنیم. این برند موفق، مدل‌های مختلفی از دزدگیر‌های سیم کارتی را تولید و در بازار عرضه می‌کند. محصولات این برند مجهز به سیستم ردیاب و حسگر‌های بسیار قوی هستند و برای رصد آنلاین بسیار مناسب می‌باشند.

راهنمای خرید دزدگیر خودرو

تا اینجا با انواع دزدگیر و ویژگی هر کدام آشنا شدید. در ادامه می‌خواهیم یک راهنمای جامع و کامل در خصوص خرید دزدگیر خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بر طبق آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

حساسیت سنسور‌ها

در هنگام خرید دزدگیر ماشین باید به میزان حساسیت سنسور‌ها توجه کنید. به هر میزان که سنسور‌های دزدگیر حساس‌تر باشند، دقیق‌تر می‌توانند صدای آلارم ایجاد کرده و شما را آگاه کنند. برخی مدل‌های معمولی فقط به صدا در می‌آیند و برخی دیگر بر روی اپلیکیشن موبایل شما و یا مانیتور ریموت دلیل ایجاد صدا را به صورت دقیق به شما بازگو می‌کند. در نتیجه هنگام خرید دزدگیر، بهتر است مدلی را خریداری کنید که صدای آژیر آن بیشتر از ۱۰۰ دسی‌بل باشد تا بهتر به گوش شما برسد و همچنین سریع‌تر سارق را فراری دهد. پس در حین خرید، حتما باید به میزان حساسیت سنسور‌ها و صدای آژیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  حساسیت سنسور‌ها

.

رمزدار بودن

رمزدار بودن می‌تواند یکی از ویژگی‌های مهم و حیاتی در هنگام خرید دزدگیر ماشین باشد. همانطور که می‌دانید برخی مدل‌ها به وسیله وارد کردن ضربه و استفاده از اهرم‌های مختلف دست به سرقت نمی‌زنند. بلکه به وسیله اتصال به شبکه دزدگیر و هک کردن، می‌توانند به راحتی آن را از کار بیندازند تا صدای آلارم ایجاد نشود. در نتیجه اگر مدل دزدگیر شما قابلیت رمز دار بودن را داشته باشد، توانید با انتخاب یک رمز مناسب از هک شدن ساده و راحت آن جلوگیری کنید. پس رمزدار بودن یکی دیگر ازعوامل تاثیر‌گذار بر افزایش امنیت سطح ایمنی دزدگیر است.

آپشن ضد سرقت دزدگیر خودرو

برخی از آپشن‌ها در دزدگیر ماشین، میزان ضد سرقت بودن را افزایش می‌دهند. مثلاً برخی دزدگیر‌ها دارای صدای آژیری بالاتر از حد معمول هستند. در نتیجه وقتی که به صدا در بیایند برای سارق بسیار گوش خراش و استرس‌زا خواهند بود. یا برخی از دزدگیر‌ها بر روی خود قابلیت جی پی اس دارند. در نتیجه اگر خودرو سرقت شود، می‌توانید قبل از خاموش شدن دزدگیر، محل جغرافیایی ماشین خود را متوجه شوید و راحت‌تر آن را پیدا کنید.

برخی دزدگیر‌های ماشین پیشرفته، قابلیت خاموش‌کردن ماشین از راه دور را نیز دارند. در نتیجه اگر متوجه ایجاد صدای آلارم در دزدگیر شوید، می‌توانید به‌راحتی قبل از به سرقت رفتن و وارد شدن خسارت ماشین را خاموش کنید. تا سارق نتواند آن را به جای دیگر منتقل کند. ویژگی‌های ضد سرقتی ازاین‌قبیل که به سه مورد از آن‌ها اشاره کردیم، همگی تا حد بسیار زیادی امکان سرقت را کاهش می‌دهند. در نتیجه امنیت بیشتری را برای خودرو شما ایجاد خواهند کرد. پس در هنگام خرید حتماً به ویژگی‌های ضد سرقت بودن دزدگیر مد نظر خود اشراف داشته باشید.

 

آپشن ضد سرقت

.

اتصال به موبایل

همانطور که گفتیم، برخی دزدگیر‌ها از طریق اپلیکیشن قابلیت تصال به گوشی هوشمند را دارند. در نتیجه می‌توانید به‌وسیله این ویژگی به صورت آنلاین و لحظه‌ای خودرو خود را رصد کنید و وضعیت آن را زیر نظر داشته باشید. قطعاً در شرایطی که از خودرو دور هستید و نمی‌توانید صدای آژیر را به‌درستی تشخیص دهید، قطعاً به‌وجودآمدن آلارم و هشدار درگوشی هوشمند شما که همیشه همراهتان است بسیار بهتر می‌تواند شما را آگاه کند. در نتیجه قطعا می‌توانید متوجه اهمیت بسیار بالای قابلیت اتصال به موبایل باشید. پس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تأثیرگذار در خرید دزدگیر ماشین، قابلیت اتصال به موبایل است.

بهترین مدل دزدگیر خودرو کدام است؟

در این مقاله به بررسی انواع دزدگیر و ویژگی‌های هرکدام به همراه برترین مدل‌های تولید‌کننده پرداختیم. درصورتی‌که قصد خرید دزدگیر ماشین را دارید. می‌توانید با بهره‌گیری از نکات ذکر شده و همچنین سطح نیاز خود، هرکدام از مدل‌های موجود در بازار را خریداری کنید. پس حتما در خرید دزدگیر به ویژگی‌های تاثیرگذار در سطح کیفی و امنیت دزدگیر توجه ویژه‌ای داشته باشید. یک دزدگیر مناسب، اطمینان خاطر بیشتری به شما می‌دهد و خیالتان از بابت امنیت خودرو تا حد بسیار زیادی راحت خواهد بود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟