امنیت خودرو و آشنایی با توصیه پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو | اینصب
x
X

توصیه پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو

امنیت خودرو امری بسیار مهم است. اگر قرار است برای امنیت ماشین اقدامی بکنید بهترین منبع برای پیدا کردن مطمئن ترین روش ها بی شک توصیه های پلیس است. سارقان بهتر از هرکسی خلاء های امنیتی خودروها را تشخیص می دهند و آن ها را در اعترافات خود در اختیار پلیس قرار می دهند. از طرفی پرونده های مختلف سرقت خودرویی که پلیس با آن ها سروکار دارد شگردها و روش های مختلف سارقان را در خود دارد. حالا اگر شما هم کنجکاوید و دوست دارید که این توصیه ها را بخوانید و امنیت خودرو خود را با این روش ها تضمین کنید جای خوبی هستید و این مقاله برای شماست.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو استفاده همزمان از دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو است. همینطور فراموش نکنید وقتی از خودرو دور می شوید سیستم ایمنی را فعال کنید. طبق توصیه های پلیس در صورت نداشتن دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو استفاده از قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، قفل و زنجیر هم برای امنیت خودرو می توانند روش های خوبی باشند. علاوه بر این ها برای امنیت خودرو بهتر است کلید درها و سوئیچ استارت شبیه هم نباشند و مثلا برای درها بهتر است از قفل سوئیچی استفاده کنید.

استفاده از دزدگیر ماشین و ردیاب

اشیاء گرانبها و مدارک معتبر خود را در ماشین جا نگذارید یا دست کم آن ها را زیر صندلی ها پنهان کنید. این ها بخشی از توصیه های پلیس هستند. با من همراه باشید تا نکات بیشتری که اغلب ممکن است فراموش کنید را با هم بررسی کنیم.

هشدار پلیس برای بالا بردن امنیت خودرو مقابل سارقان

علی رغم همه اقداماتی که برای بالا بردن امنیت خودرو انجام می دهید پلیس توصیه می کند خودرو خودتان را در محل های خلوت پارک نکنید. همیشه در بیرون از خانه از پارکینگ های عمومی برای پارک خودرو استفاده کنید. در صورتی که در مکانی هستید که این امکان وجود ندارد، خودرو خودتان را در محلی که به اصطلاح در معرض دید باشد پارک کنید. هنگام ترک اتومبیل هم باید به چند نکته توجه کنید؛ از بسته بودن در و پنجره ها مطمئن شوید. اتومبیل را هرگز در حالت روشن رها نکنید. در مواقعی که اتومبیل دچار نقص فنی می شود، به هیچ وجه اجازه ندهید افراد نا شناس پشت فرمان بنشینند.

هرگز حتی برای یک خرید کوچک یا باز کردن درب پارکینگ ماشین را روشن و بی سرنشین رها نکنید. خصوصا این اتفاق در جلوی بیمارستان ها و اورژانس  زیاد دیده می شود. در هنگام سوار کردن مسافر خصوصا در جاده های خلوت و خارج از محدوده شهری باید بیشتر از هروقتی دقت کنید. همیشه مراقب خودتان و امنیت خودرو باشید. اتومبیل خودتان را به هرکسی ندهید، در هنگام مسافرکشی مراقب تغییر مقصدهای عجیب و غریب باشید.

یکی از توصیه های جالب پلیس برای امنیت خودرو خودداری از نصب تزئینات اضافی در خارج یا داخل ماشین است. در هنگام احساس خطر خونسرد باشید و با هوشیاری از سیستم تاخیری مثل سوئیچ مخفی اتومبیل استفاده کنید. همچنین بهترین کار برای مواقعی که احساس خطر می کنید تغییر مسیر به سمت خیابان های اصلی و شلوغ است.

اگر با تهدید سارقان مواجه شدید سوئیچ را به خارج ماشین پرت کنید، از سوئیچ مخفی به صورت نا محسوس استفاده کنید و از ردیاب خودرو برای درخواست کمک و تماس با پلیس یا افراد معتمد خود استفاده کنید.

توصیه های ویژه برای امنیت داخل خودرو

همانطور که پیشتر گفتیم در هنگام ترک خودرو اشیاء قیمتی و مهم خود را در ماشین جا نگذارید. برای امنیت خودرو کیف پول و کیف دستی خود را جلوی داشبورد یا روی صندلی های جلو یا عقب و در معرض دید قرار ندهید. احتمال اینکه سارق در محل حضور داشته باشد و به محض اطمینان از دور شدن شما از خودرو اقدام به سرقت آن کند کم نیست. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که سارقان حرفه ای برای سرقت اتومبیل شما و یا قطعات و اشیاء داخل خودرو تنها به چند لحظه احتیاج دارند. بهتر است از ضبط های پنل جدا استفاده کنید و به هنگام خارج شدن از ماشین پنل ضبط را به همراه ببرید. مراقب باشید هنگام دریافت پول از بانک یا حمل اشیاء گرانبها سارقین در کمین شما نباشند.

توصیه های ویژه برای امنیت داخل خودرو

حتی در توقف های کوتاه مدت مراقب امنیت خودرو باشید و همه ی نکات ایمنی را رعایت کنید. وقتی در جاده هستید. در هنگام پیاده شدن درها را قفل کنید. حتی اگر برای گرفتن پنچری یا تعویض چرخ از ماشین پیاده می شوید مراقب امنیت داخل خودرو باشید. همچنین مثل همیشه از رها کردن خودرو در کوچه ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنید.

چند نکته بیشتر بدانید

  1. در صورت مشاهده سارق یا سارقان سعی کنید چهره آن ها را به خاطر بسپارید
  2. مراقب شگردهای مختلف سارقان باشید
  3. از سارقان خانوم و سارقان خانوم بچه دار غافل نشوید و همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنید
  4. هرگز توصیه های پلیس را برای بالا بردن امنیت خودرو فراموش نکنید
  5. مراقب اطراف خود و هر حرکت مشکوکی باشید و آن ها را کنترل کنید و در صورت لزوم فورا به پلیس اطلاع بدهید

بعلاوه آن ها لازم است بدانید اگر در جاده های خارج از شهر افراد مشکوکی از شما کمک خواستند هرگز از خودرو پیاده نشوید. در هنگام فروش خودرو هیچگاه به افراد ناشناس برای دور زدن یا ارزیابی فنی خودرو با ماشین و بدون حضور خودتان اعتماد نکنید. مدارک ماشین را داخل ماشین رها نکنید و حتما از آن ها یک کپی تهیه کنید و در جای امن نگهداری کنید. استفاده از ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین را برای امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت آن فراموش نکنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟