برای امنیت خانه قبل سفر، چه اقداماتی باید انجام داد؟ | اینصب
x
X

آنچه باید قبل از سفر انجام دهیم!

اگر مشغول آماده سازی و تدارکات سفر هستید یادتان باشد که برنامه ریزی های سفر و همینطور آنچه باید قبل از شروع سفر انجام دهیم بطور مستقیم بر روی کیفیت سفری که می رویم تاثیر گذار است. به همین دلیل هم تا جای ممکن و با کمک روش هایی نباید اجازه بدهیم تا به قول معروف چیزی از قلم بیوفتد. منظور از این روش ها، تهیه چک لیست های مختلف، تقسیم کار، تحقیق درباره مقصد و… است. بخصوص وقتی بدانیم که فراموش کردن بعضی از این کارها مثل تامین امنیت خانه قبل از سفر یا چکاپ ماشین برای سفرهایی که با خودرو شخصی می روید می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. قبل از هر چیز گرفتار آشفتگی های پیش از سفر نشوید.

همانطور که گفتیم، سعی کنید از چند روز قبل همه چیز را برنامه ریزی کنید تا چیزی از قلم نیوفتد و کارها را اولویت بندی کنید. مسئولیت ها را تقسیم کنید و تا جای ممکن کارهایی مثل بستن چمدان ها را شخصا انجام بدهید. همه چیز را به ساعت های آخر موکول نکنید. به یاد داشته باشید که یک سفر مفرح و هیجان انگیز از همینجا آغاز می شود. خب بر اساس اینکه با چه وسیله ای سفر می کنید، برای طول سفر چه برنامه هایی دارید و کجا اقامت می کنید، آب و هوای مقصد و تعداد روز های سفر و یا بر اساس اینکه تنها سفر می کنید یا دست جمعی، در سفر بچه ها به همراه شما هستند یا خیر، کارهایی که باید انجام بدهید و ملزومات سفر، اندکی متفاوت است.

امنیت خانه قبل از سفر

لیست مهم ترین اقدامات قبل از سفر در خانه

یک برنامه کامل برای تامین امنیت خانه قبل از سفر داشته باشید. بهترین اقدامی که می توانید برای امنیت خانه قبل از سفر انجام بدهید استفاده از دزدگیر اماکن است. به توصیه هایی که برای امنیت خانه می شود توجه کنید. اجناس گران بها را در خانه نگهداری نکنید و یا برای پنهان کردن آن ها خلاقیت داشته باشید. برای امنیت خانه حتما از چراغ های تایمر دار استفاده کنید و حتی الامکان همه پرده های خانه را کاملا نبندید. البته به شرطی که در طبقات بالا هستید و داخل خانه دیده نمی شود. چرا؟ زیرا همه نباید بفهمند که شما مدت طولانی ایی در خانه نیستید.

همینطور از یک فرد معتمد بخواهید در نبود شما هر چند روز یکبار به خانه سر بزند. امنیت خانه فقط محدود به جلوگیری از سرقت نیست. مراقب خطراتی مثل آتش سوزی باشید. وسایل برقی را از برق بکشید. ماشین های لباس شویی ظرف شویی و یخچال را خالی کنید. زباله ها را از خانه خارج کنید. مواد قابل فاسد شدن و یا بو گرفتن را دور بریزید. گلدان ها و باغچه را آب بدهید و برای آبیاری آن ها در مدتی که خانه نیستید فکری بکنید. بهتر است گلدان ها و حیوانات خانگی را به افراد معتمد خود بسپارید.

در هر صورت به فکر مراقبت و آب و غذای حیوانات باشید و فراموش نکنید که برای یادآوری نکات مهم مثل دفعات آبیاری و … برای کسی که از آن ها مراقبت می کند، یادداشت بگذارید. مدیر ساختمان یا همسایه معتمد خود را از نبودنتان مطلع کنید. از قفل بودن کامل در و پنجره ها مطمئن شوید. قبل از ترک خانه حسابی همه جا را مرتب کنید، خصوصا لباس های چرک را شسته و جمع آوری کنید تا در بازگشت از سفر با یک خانه بهم ریخته مواجه نباشید.

چک لیست از وسایل ها

جمع آوری وسایل، مدارک و چمدان ها قبل از سفر

حالا باید یک چک لیست از وسایل مورد نیاز در سفر و مدارک لازم تهیه کنید. فراموش نکنید که این مرحله هم به اندازه امنیت خانه قبل از سفر اهمیت دارد. مدارک و یک کپی از آن ها مثل کارت ملی و شناسنامه و کارت های بانکی و دفترچه بیمه را فراموش نکنید. اگر با ماشین شخصی سفر می کنید مدارک ماشین را به همراه یک کپی از آن ها بردارید. داروهای خاصی که برای شما تجویز می شود، از مهم ترین وسایلی هستند که نباید فراموش کنید.

همچنین یک کیف کمک های اولیه مختصر و مفید به همراه داشته باشید. این کیف شامل چسب و باند زخم، ضدعفونی کننده، مسکن و … است. آب و هوای مقصد سفر را چک کنید و بر اساس آن لباس و کفش مناسب بردارید. هر فصلی الزامات خاص خود را دارد. مثلا در بهار به لباس های گرم، لباس برای روزهای بارندگی یا سرد، چتر و… نیاز دارید. وسایل بهداشتی و آرایشی مانند شامپو، صابون، خمیردندان، ضدآفتاب و… را فراموش نکنید. در طول مسیر سفر احتیاج به خوراکی، تنقلات، آب و غذای سبک و سالم دارید.

اگر با بچه ها سفر می کنید لوازم سرگرمی اسباب بازی، لباس اضافه و وسایل استراحت کودک را فراموش نکنید. برای کودکان خوراکی های سالم و سبک یا شیرخشک بردارید. علاوه بر کارت های بانکی در طول سفر حتما پول نقد به همراه داشته باشید. همه وسایل الکترونیکی را کاملا شارژ کرده و شارژر ها را فراموش نکنید. علاوه بر این ها برای گوشی های موبایل لپ تاپ،تبلت، دوربین و وسایل الکترونیکی به پاوربانک هم احتیاج دارید.

مهم ترین اقدامات قبل از سفر در خانه

چند نکته بیشتر از آماده سازی های پیش از شروع سفر

بر اساس اینکه با کدام وسایل نقلیه سفر می کنید آنچه باید قبل از سفر انجام دهیم اندکی متفاوت است. مثلا اگر با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنید باید یک چکاپ کامل از سلامت ماشین توسط یک تعمیرکار خبره داشته باشید. سلامت لاستیک ها، چراغ ها، باتری و… را چک کنید. روغن های ماشین را چک کنید. تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز سفر جاده ای در فصول مختلف مثل زنجیر چرخ در زمستان را به همراه داشته باشید. ابزار لازم برای تعمیرات کوچک را به همراه داشته باشید. اگر کمپ می کنید وسایل کمپ را فراموش نکنید. همه وسایل را قبل از حرکت از جهت سالم بودن چک کنید.

صندلی ماشین، سایه بان و رختخواب را برای بچه ها فراموش نکنید. تجهیزات ایمنی مثل جامپ استارتر را فراموش نکنید و همانطور که همیشه گفتیم قبل از شروع سفر جاده ای حتی الامکان برای ماشین از یک جی پی اس یا ردیاب خودرو خوب استفاده کنید. فراموش نکنید که همه ی این مراحل به اندازه امنیت خانه قبل از سفر اهمیت دارند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟