آیا سیستم دزدگیر خودرو همیشه مفید است؟ | اینصب
x
X

آیا سیستم دزدگیر خودرو همیشه مفید است؟ (قسمت اول)

بسیاری از مردم استدلال می‌کنند که دزدگیر خودرو دیگر مثل قبل نیستند. شرکت‌های بیمه اتومبیل و مراکز قانونی نیز هر دو مطالعه‌ای در این زمینه را به اتمام رسانده‌اند که نشان می‌دهد دزدگیرهای خودرو همواره سرقت خودرو را کاهش نمی‌دهند. در حقیقت، اداره پلیس فراتر رفته و اعلام کرده است که هشدارهای اتومبیل به دلیل افزایش تماس‌های تلفنی در رابطه با شکایت در مورد هشدارهای معیوب، به‌جای کاهش آن، جرم را افزایش می‌دهند.

دلیل آن حساسیت بالای دزدگیرهای اتومبیل است که معمولاً به طور تصادفی و با کوچک‌ترین محرکی صدا ایجاد می‌شود و در نتیجه افراد آن‌ صداها را به‌عنوان هشدارهای دروغ نادیده می‌گیرند. تمایل آن‌ها برای خاموش شدن تصادفی می‌تواند نتیجه تنظیمات بیش از حد حساس یا نصب نادرست باشد. اگر صدای هشدار شما به‌صورت حرفه‌ای نصب و تنظیم شود، درصورتی‌که صدای خیابان و لرزش‌های کوچک باعث خاموش شدن آن نشود، می‌تواند مشکل را کاهش دهد. همچنین اگر طریقه تنظیم حساسیت دزدگیر ماشین را بدانید، می‌توانید میزان حساسیت را کاهش دهید تا برخی از مشکلاتتان حل شود.

فواید سیستم دزدگیر خودرو

فواید نصب دزدگیر ماشین

دزدگیرهای اتومبیل تا حدودی در برابر سارقان آماتور مؤثر هستند، زیرا معمولاً اتومبیل‌های بدون دزدگیر اولویت یک سارق است. سارقان حرفه‌ای اتومبیل فقط در چند ثانیه می‌توانند هشدار دزدگیر را غیرفعال کنند. سرقت اتومبیل اکنون 8.2 میلیارد دلار در سال در ایالات متحده گزارش شده است. طبق این گزارش دزدگیرهای بی‌اثر خودرو نه تنها کاری از پیش نمی‌برند بلکه باعث آلودگی صوتی و استرس و اتلاف منابع پلیس می‌شوند.

تعداد بیشتری از گزینه‌ها برای هشدار قابل شنیدن وجود دارد. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان اتومبیل به‌جای صدای هشدار در وسایل نقلیه خود از سیستم‌های بی‌حرکتی استفاده می‌کنند. تسهیل‌کننده‌های سکوت نیز مؤثر هستند و باعث می‌شوند ماشین رانندگی نداشته باشد. اگر اتومبیلی با دستگاه ایمو بیلایزر به سرقت رفته باشد، دلیل آن معمولاً دسترسی سارق به کلید مالک آن است.

پیچیدگی سیستم های خودرو امروزی

خوشبختانه دزدگیرهای جدید، مشکلات قبل را ندارند و به‌جای اینکه صرفا با آژیر شما را باخبر کنند، از طریق پیامک یا تماس به شما موقعیت خطر را اطلاع می‌دهند. برخی از نهادهای اجرای قانون با انتقاد از این موارد، معتقدند که این امر منجر به این می‌شود که صاحبان اتومبیل قانون را در دست خود بگیرند و اگر بدون اطلاع قبلی پلیس به آن‌ها پاسخ دهند، امنیت خود را به خطر می‌اندازند. همچنین سیستم‌های غیرفعالی در دسترس هستند که فقط در صورت ارسال سیگنال به سیستم داخلی اتومبیل به خودرو اجازه می‌دهد تا شروع به کار کند.

در ایالات متحده آمریکا، دستگاه‌های ردیابی ماهواره‌ای GPS معروف به LoJacks گزینه دیگری برای سیستم هشدار هستند. پلیس از آن‌ها برای ردیابی اتومبیل‌های مسروقه استفاده می‌کند، اما خرید این خودروها گران است و در درجه اول از سرقت خودرو جلوگیری نمی‌کند و همچنین از سرقت محتویات یا تخریب وسایل نقلیه نیز جلوگیری نخواهند کرد. گزینه دیگر برای سیستم هشدار قابل شنیدن سوئیچ kill است که از رسیدن سوخت به موتور جلوگیری می‌کند. نصب آن ارزان و آسان است و اگر کاملاً پنهان باشد حداقل سارقان آماتور منصرف از سرقت خواهند شد.

در کنار تمام این موارد و استفاده از انواع ابزارهای امنیتی، نوع خودرو و محل پارک آن نیز در سرقت و حتی ارسال هشدار نیز موثر است. صرف نظر از جوانب مثبت و منفی، داشتن هشدار دهنده اتومبیل نسبت به نداشتن هرگونه عامل بازدارنده سرقت، ارجحیت دارد و به طور معمول خطر را کاهش می‌دهد.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین

سیستم هشدار ارزش مالی خودرو شما را افزایش می‌دهد

اگر قصد دارید ماشین خود را مجدداً بفروشید، باید وسیله نقلیه خود را نوسازی کنید. به‌منظور افزایش ارزش فروش مجدد خودرو، می‌توانید در کنار تعویض قطعات و رسیدگی به داخل خودرو، یک دزدگیر نیز می‌تواند ارزش خودرو را افزایش دهد.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین

بیمه

شرکت بیمه هزینه کلی بیمه را براساس عوامل امنیتی و ایمنی محاسبه می‌کند. با نصب دزدگیر تنها کاری که شما باید انجام دهید پرداخت حق بیمه کمتری در مقایسه با مواردی است که ترجیح نمی‌دهند سیستم دزدگیر÷ را نصب کنند.

محافظت بالا از خودرو

ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که می‌تواند تا حدود زیادی مانع از دزدیده شدن خودروی شما شود. از جمله این ابزارها می‌توان به خرید قفل فرمان و پدال اشاره کرد. دزدگیرها نیز تا حدود بسیار بیشتری نسبت به دو مورد اشاره شده، می‌تواند به شما کمک کند که از خودروی خود محافظت کنید. خوشبختانه دزدگیرهای جدید، امکانات زیادی دارند و نسبت به دزدگیرهای ساده قدیمی کارآمدتر هستند.

برنامه اندروید

امروزه دزدگیرهای ماشین همانند سیستم ردیاب خودرو با برنامه‌های اندرویدی ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد زنگ هشدار را از راه دور روشن و خاموش کنید. این نرم‌افزار به شما یک سیستم کنترل بهتر برای امنیت ماشین می‌دهد. برنامه تلفن‌های هوشمند همچنین شما را با ویژگی‌های متعدد دیگر مانند ردیابی ماشین، سیستم قفل از راه دور، خاموش کردن از راه دور و غیره مجهز می‌کند.

سیستم‌ های هشدار پیشرفته

یکی از بارزترین مزایای دزدگیر ماشین این است که به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام غیبت از وضعیت اتومبیل خود آگاه شوید. همچنین ویژگی‌های امنیتی الحاقی وجود دارد که نشان‌دهنده آتش‌سوزی و دود نیز هستند.

فواید نصب دزدگیر ماشین

بازدارندگی قوی

در حالت کلی، نصب دزدگیر چه برای خانه و مغازه و چه برای خودرو می‌تواند سارق را از اموال شما دور نگه دارد. در حقیقت سارقان به دنبال آسان‌ترین راه برای دستبرد هستند بنابراین ترجیحشان انتخاب وسایل نقلیه‌ای است که امکانات امنیتی ندارند.

عملکرد بدون وقفه

دو نوع سیستم هشدار وجود دارد. سیستم‌های هشدار بی‌سیم که بوسیله باتری کار می‌کنند و سیمکارت خور هستند که به نوعی می‌توان به آن‌ها ردیاب گفت. سیستم‌های با سیم که به برق خودرو متصل می‌شوند و از آنجا تغذیه می‌‎کنند. این نوع دزدگیرها به دلیل اینکه باید به سیم‌کشی خودرو وصل شوند، برای خودروهای دارای گارانتی، بهتر است از طریق سوکت انجام شود تا گارانتی را باطل نکند. برای اینکه در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌دهیم مقاله ” ترفند نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی ” را مطالعه کنید.

قابلیت نصب مجدد سیستم هشدار روی اتومبیل دیگر

دزدگیر ماشین این قابلیت را دارد که از یک ماشین جدا شود و روی ماشین دیگری نصب شود. این قابلیت برای زمانی که قصد فروش خودرو و خرید یک ماشین جدید را دارید، بسیار پرکاربرد خواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم درباره سیستم دزدگیر خودرو صحبت کنیم و شما را با مزایای این ابزار امنیتی پرکاربرد آشنا کنیم. در بخش دوم این مطلب که در مقاله دیگری آورده می‌شود، درباره معایب دزدگیر صحبت خواهیم کرد. با مطالعه این دو بخش، به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که دزدگیر ماشین برایتان مناسب است یا خیر.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟