x
X

قیمت جی پی اس خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت جی پی اس خودرو به عوامل مختلفی نظیر برند سازنده، مدل، امکانات دستگاه و موارد دیگری بستگی دارد. بنابراین لازم است قبل از خرید ردیاب، راجع به آن اطلاعاتی بدست آورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله سعی داریم به بررسی عوامل موثر بر قیمت جی پی اس خودرو بپردازیم. قبل از بررسی عوامل موثر در قیمت ردیاب خودرو، لازم می‌دانیم که توضیح مختصری در خصوص جی پی اس خودرو به شما عرضه کنیم تا کمی بیشتر با آن آشنا شوید.

جی پی اس ماشین چیست؟

جی پی اس خودرو دستگاهی است که با استفاده از یک سیمکارت، قادر به تعیین موقعیت مکانی خودرو است. این دستگاه به خودرو نصب می‌شود و امکان کنترل از راه دور را برای صاحب خودرو فراهم می‌سازد. با نصب ردیاب خودرو، فرد قادر به ردیابی موقعیت خودرو و هم چنین خاموش کردن خودرو است. این امکانات بسته به نوع و مدل ردیاب، از طریق سایت یا اپلیکیشن در دسترس می‌باشد.

توجه داشته باشید که جی پی اس خودرو دارای انواع مختلفی است و همین مورد یکی از عوامل موثر بر قیمت ردیاب خودرو می‌باشد. به طور مثال از انواع ردیاب خودرو می‌توان به ردیاب خودرو آهنربایی و ردیاب سیمی اشاره کرد. این دو نوع ردیاب در نحوه نصب با یکدیگر متفاوت هستند. البته انواع دیگری از این نوع دستگاه‌ها مانند ردیاب آنلاین و آفلاین نیز وجود دارد که لازم است قبل از خرید، آن‌ها را بشناسید و متناسب با نیاز خود، مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری نمایید.

عوامل موثر بر قیمت جی پی اس خودرو

عوامل موثر در قیمت جی پی اس خودرو

همان طور که در بالاتر ذکر کردیم، قیمت جی پی اس خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. لازم است با این عوامل آشنایی داشته باشید تا بتوانید یک ردیاب مقرون به صرفه تهیه نمایید. هم چنین بهتر است ردیابی خریداری کنید که دارای امکانات کافی برای تامین نیازهای شما باشد. در ادامه مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت جی پی اس خودرو را ذکر می‌کنیم.

1- سرور ردیابی

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت جی پی اس خودرو، سرور قدرتمند است. در هنگام خرید ردیاب خودرو، لازم است به این موضوع بسیار توجه کنید که اگر ردیاب دارای سروری قدرتمند و قوی نباشد، قطعی اپلیکیشن آن زیاد خواهد بود و این موضوع شما را کلافه خواهد کرد. در صورتی که سرور ردیاب قوی باشد، قطعی آن بسیار کم و حتی به صفر می‌رسد و موقعیت یابی به صورت لحظه‌ای انجام خواهد شد.

2- قابلیت شنود

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در قیمت ردیاب خودرو تاثیرگذار باشد، قابلیت شنود داخل کابین است. قابلیت شنود از امکانات جانبی ردیاب خودرو می‌باشد که تمامی ردیاب‌ها از آن بهره‌مند نیستند. این مورد نیز یکی از قابلیت‌های جذاب ردیاب خودرو است که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه نمایید.

عوامل موثر بر قیمت ردیاب خودرو

3- برند از عوامل موثر بر قیمت ردیاب خودرو

برند ردیاب نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت جی پی اس ماشین است. ردیاب‌هایی که برند شناخته شده‌تری دارند، قیمت بیشتری خواهند داشت. ممکن است ردیابی با امکانات بسیار کم ولی برندی شناخته شده دارای قیمت بسیار بالایی باشد. پس بهتر است این مورد را برای خرید جی پی اس، ملاک قرار ندهید.

4- دکمه اضطراری SOS

از جمله قابلیت‌های ویژه و خاص ردیاب خودرو، کلید اضطراری SOS است. این کلید در دسترس راننده قرار می‌گیرد. راننده در مواقع اضطراری می‌تواند از طریق این کلید با سه نفر از نزدیکان خود تماس برقرار کند. در واقع با فشردن این کلید، به صورت خودکار با سه نفر از نزدیکان راننده تماس برقرار می‌شود. این کلید در مواقع اضطراری مانند وقوع حادثه بسیار مفید و کارآمد می‌باشد. برای استفاده از این قابلیت، لازم است از قبل شماره تلفن نزدیکان و آشنایان خود را روی ردیاب تعریف کنید تا در مواقع اضطراری بتوانید از این قابلیت بهره بگیرید. این قابلیت مختص برخی از ردیاب‌ها است و در قیمت‌گذاری ردیاب تاثیر گذار است.

5- پشتیبانی پاسخگو

یکی از مهم‌ترین مواردی که در قیمت جی پی اس خودرو موثر است، پشتیبانی آن می‌باشد. پشتیبانی ردیاب، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید ردیاب به آن توجه شود. بعد از خرید جی پی اس، ممکن است با مشکلات و سوالاتی مواجه شوید که در این موقعیت تنها پشتیبانی می‌تواند شما را راهنمایی کند. در صورتی که ردیاب دارای پشتیبانی پاسخگو و خوبی نباشد، تمامی سوالات شما بی جواب خواهد ماند.

6- دقت مکان یابی از عوامل موثر بر قیمت ردیاب خودرو

میزان دقت ردیاب، یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه نمود. هرچه درصد خطای ردیاب کمتر باشد و ردیاب دارای دقت بالاتری باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. سعی کنید تا جایی که امکان دارد، جی پی اسی خریداری کنید که دارای دقت ردیابی بالایی باشد تا بتواند موقعیت مکانی خودرو را به صورت دقیق نمایش دهد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ردیاب خودرو

7- هشدار باز شدن درب خودرو

هشدار باز شدن درب خودرو از جمله قابلیت‌هایی است که هر ردیاب خودرویی ندارد و تنها برخی از آن‌ها از این قابلیت بهره مند هستند. لازم است بگوییم که ردیاب‌هایی که دارای شاسی لادری می‌باشند از این قابلیت پشتیبانی می کنند. پس لازم است از شاسی لادری داشتن ردیاب مورد نظر مطمئن شوید. زمانی که درب خودروی شما باز شود در صورتی که شاسی لادری باشد، به گوشی تلفن شما اعلان باز شدن درب ارسال می‌شود. شما از این طریق متوجه باز شدن درب خودرو خواهید. این قابلیت برای جلوگیری از سرقت خودرو بسیار کاربردی است. شاسی لادری نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت ردیاب خودرو می‌باشد.

8- ظرفیت باتری بکاپ

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت ردیاب می‌توان به ظرفیت باتری بکاپ آن اشاره نمود. باتری برخی ردیاب‌ها دارای کیفیت بالاتری است و قادر به شارژدهی بیشتری می‌باشد. از همین رو این نوع جی پی اس ها دارای قیمت بالاتری هستند.

9- گارانتی

گارانتی نیز می‌تواند جزو عوامل تاثیر گذار بر قیمت ردیاب خودرو باشد. بهتر است از خرید ردیاب‌هایی که دارای گارانتی نیستند، خودداری کنید. شاید بسیاری از افراد به دلیل ارزانی ردیاب اقدام به خرید ردیابی بدون خدمات پس از فروش نمایند اما ممکن است در کمترین زمان ممکن ردیاب دچار مشکل شود و در این موقعیت دیگر شرکت عرضه کننده هیچ مسئولیتی در قبال خرابی دستگاه قبول نمی‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به بررسی عوامل موثر بر قیمت جی پی اس خودرو بپردازیم تا بتوانید با کمترین میزان هزینه بهترین ردیاب خودرو را داشته باشید. لازم است قبل از خرید در این زمینه مطالعه کنید و نیازهای خود را شناسایی کنید تا بتوانید ردیابی متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. در صورتی که برای خرید جی پی اس خودرو نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل در این زمینه راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟