یکی از مسائلی که در هنگام تصمیم گیری برای خرید اتومبیل، ذهن را درگیر می کند، مساله تامین امنیت خودرو است، دزدگیر ماشین، یکی از راه های اصلی و مهم برای این مورد است.
دزدگیر ماشین، یا همان دزدگیر خودرو، امروزه دیگر چیز ناشناخته و عجیبی نیست؛ بلکه استفاده از دزدگیر ماشین برای تامین و تضمین امنیت خودرو، امری متداول و گاها حتی می توان گفت، امری ضروری است.
در صنعت نوین تولید اتومبیل، بسیاری از اتومبیل های تولید شده، دارای سوییچ مجهز به ریموت کنترل قفل مرکزی اتومبیل هستند، اما باید متذکر شد که قفل مرکزی اتومبیل اصلا به عنوان دزدگیر ماشین عمل نمی کند و تنها در مقام یک سیستم ریموتی، برای باز و بسته کردن درب ماشین در محدوده آنتن دهی ریموت کنترل آن است.

چرا نصب دزدگیر ماشین، ضرورت دارد؟

با وجود زندگی های آپارتمانی و مشکلات مربوط به کمبود پارکینگ به تعداد کافی، به خصوص در فضای شهر های بزرگ، که باعث می شود بسیاری از صاحبین خودرو مجبور باشند تا ماشین خود را در معابر و کنار خیابان ها، و به عبارت دیگر، بیرون از منزل و پارکینگ شخصی یا عمومی، پارک کنند، که همین مورد، موجب افزایش احتمال سرقت خودرو ها می گردد؛ از جمله دغدغه های دارندگان خودرو و صاحبان ماشین و وسایل نقلیه، مساله حفظ امنیت ماشین از راه دور است. فلذا، در این دوران، بسیار بیشتر از گذشته، نصب دزدگیر ماشین بر روی خودروها، فراگیر و ضروری شده است.

دزدگیر ماشین از ضروریات ایمنی اتومبیل است.

استفاده از دزدگیر ماشین به خصوص برای اتومبیل های گران قیمت و لوکس، اکیدا توصیه می شود.

دزدگیر ماشین، چه کاربردی دارد؟

دزدگیر ماشین فقط صرف تامین امنیت خودرو در مقابل سرقت نیست، بلکه برای اطلاع از وضعیت اتومبیل و حفظ ایمنی خودرو در مقابل آسیب های احتمالی که ممکن است توسط کودکان یا سایر عوامل خارجی و محیطی، به بدنه خودرو وارد شود نیز، استفاده از دزدگیر ماشین می تواند، کمک کننده باشد.
همچنین برای پیدا کردن خودرو در میان اتومیبل های پارک شده در یک منطقه نیز، به راحتی می توان از دزدگیر ماشین کمک گرفت.

یک دزدگیر ماشین مناسب، چه ویژگی هایی دارد؟
اما باید بدانیم که برای تهیه یک دزدگیر ماشین مناسب، با کیفیت و به درد بخور، چه گزینه هایی را باید در نظر بگیریم.
در وهله اول، بهتر است با انواع دزدگیر ماشین آشنا شویم.

انواع دزدگیر ماشین

اگر شما به تازگی مالک خودرو شده اید، احتمالا یافتن یک دزدگیر ماشین خوب، برای تامین ایمنی و امنیت اتومبیل تان، یکی از دغدغه های اولیه در زمینه تهیه تجهیزات جانبی خودرو است.
امروزه صنعت تولید لوازم جانبی ماشین اعم از تجهیزات زینتی و یا لوازم ایمن سازی اتومبیل، تنوع و گستردگی زیادی یافته اند. از جمله طراحی و تولید دزدگیر ماشین توسط کارخانه جات تولید تجهیزات ایمنی و دزدگیر، توسعه یافته و روز به روز نیز بر قابلیت ها و امکانات و انواع دزدگیر ماشین در بازار اثاث و لوازم اتومبیل افزوده می شود.
با رشد تکنولوژی و سیستم های هوشمند و الکترونیکی، کم کم مفهوم دزدگیر ماشین و نیز انواع آن، دچار دگرگونی های چشم گیری می شود.
دزدگیر ماشین، انواع متنوعی دارند که بر اساس قابلیت های مختلف و کاربرد های گوناگونشان و متناسب با نیاز صاحبان خودرو، خریداری می شوند.
انواع دزدگیر خودرو

دزدگیر خودرو انواع مختلفی دارد.

دزدگیر خودرو ساده

دزدگیر ماشین معمولی یا دزدگیر خودرو ساده مقام بیشترین و متداول ترین نوع دزدگیر ماشین در بازار تجهیزات اتومبیل و دزدگیر ماشین را به خود اختصاص می دهد.

انواع پیشرفته و مدرن دزدگیر ماشین
به جز دزدگیر خودرو ساده، دو نوع مدل دیگر از دزدگیر ماشین وجود دارد که از نظر تکنولوژی، پیشرفته ترند.
علاوه بر دزدگیر ماشین معمولی، دزدگیر ماشین تصویری و نیز دزدگیر ماشین سیم کارتی هم، در بازار تجهیزات ایمنی اتومبیل ارائه می شوند.

دزدگیر ماشین ساده یا معمولی چه قابلیت ها و امکاناتی دارد؟
مسلما دزدگیر ماشین ساده از جمله معمول ترین، آشنا ترین و ساده ترین دزدگیر ماشین در بازار هستند که از دیرباز برای ایمنی اتومبیل ها استفاده می شده است و اکنون نیز از پر فروش ترین نوع دزدگیر ماشین می باشند. هر چند که پر فروش بودن دزدگیر خودرو ساده ، الزاما به معنای مناسب بودن یا با کیفیت بودن آن، نمی باشد.
دزدگیر ماشین ساده همانطور که از نامش پیداست، عملکردی ساده داشته و برای انواع مختلف اتومبیل قابل استفاده بوده و به همین دلیل نیز این نوع دزدگیر ماشین، از قیمت پایین تری نسبت به دیگر انواع دزدگیر ماشین، برخوردار است.
دزدگیر ماشین ساده

یکی از اجزای مهم و البته آشنا، در سیستم دزدگیر ماشین، ریموت کنترل دزدگیر ماشین است. در دزدگیر ماشین ساده و معمولی، ظاهر ساده و عملکرد های محدود ریموت کنترل های آن ها، چندان چنگی به دل نمی زند. برای مثال بر اساس قابلیت های کم و ساده ریموت کنترل دزدگیر ماشین ساده، در صورتی که به اتومبیل شما ضربه ای وارد شود و صدای آژیر دزدگیر ماشین شما بلند شود، دلیل این آژیر را متوجه نمی شوید، و درنتیجه در صورت هر نوع نیروی محرکه وارد شده به بدنه اتومبیل، صدای آژیری از دزدگیر ماشین خود می شنوید که برای آگاهی از دلیل به صدا در آمدن دزدگیر ماشین لازم است حتما سری به ماشین خود بزنید. ضمن اینکه برد اثر دزدگیر خودرو ساده و ریموت کنترل آن، فاصله کمی را در بر می گیرد؛ به این معنا که آنتن دهی این نوع دزدگیر ماشین در بهترین و پیشرفته ترین مدل های این نوع دزدگیر ماشین، نهایتا تا 800 متر می باشد.
با توجه به دو ویژگی مذکور در بالا در مورد دزدگیر ماشین ساده، می توان نتیجه گرفت که با وجود قیمت پایین تر و ساده بودن کار با این دزدگیر خودرو، اما باید در نظر داشته باشید که اگر از این نوع دزدگیر ماشین استفاده می کنید، باید همواره اتومبیل خود را در نزدیکی و حدالامکان در دیدرس خود پارک نمایید، تا هم ریموت کنترل دزدگیر ماشین شما، امکان کارکرد داشته باشد و هم با دیدن وضعیت اتومبیل خود، از علت به صدا در آمدن آژیر دزدگیر ماشین تان، آگاهی یابید.
از جمله معمول ترین انواع موجود در رده بندی دزدگیر ماشین ساده، دزدگیر ماشین از نوع هوتای و نیز مدل های دزدگیر ماشین ساده استیل میت می باشد.

ارزانترین نوع دزدگیر ماشین

دزدگیر ماشین تصویری

دزدگیر ماشین تصویری، ایمنی بالا و خیالی آسوده را برای مالکین اتومبیل به ارمغان می آورد.
نوع دیگری از دزدگیر ماشین وجود دارد که به دزدگیر ماشین تصویری معروف است.
دزدگیر ماشین تصویری خود دارای انواع مختلفی می باشد.
دزدگیر ماشین تصویری معمولا ریموت کنترل بزرگتری دارد. از جمله قابلیت های معمول بر روی ریموت کنترل دزدگیر ماشین تصویری که متناسب با نام این نوع دزدگیر ماشین نیز هست، می توان به وجود صفحه ال. سی. دی کوچک روی آن، اشاره نمود.
دزدگیر ماشین تصویری به علت وجود صفحه نمایش کوچک بر روی ریموت کنترل خود، قابلیت نشان دادن دلیل به صدا در آمدن آژیر دزدگیر خودرو را دارد؛ علائمی که بر ال. سی. دی. انواع مختلف ریموت کنترل های دزدگیر ماشین تصویری، نمایش داده می شود، معمولا ساده و شبیه هم هستند.
برای مثال اگر به اتومبیل ضربه ای وارد شود، علامت چکش بر روی صفحه نمایش LCD ریموت کنترل دزدگیر ماشین تصویری دیده می شود و به همین ترتیب تصویر درب باز، در صورت باز ماندن درب اتومبیل و یا علامت قفل باز یا قفل بسته برای هشدار باز بودن و یا بسته بودن قفل درب خودرو بر روی صفحه نمایش ریموت کنترل دزدگیر ماشین تصویری نمایش داده می شود.
یکی دیگر از قابلیت های موجود در دزدگیر ماشین تصویری این است که اگر شما در فاصله دوری از اتومبیل خود باشید، به طوری که قادر به شنیدن صدای آژیر دزدگیر ماشین خود نباشید، ریموت کنترل دزدگیر ماشین تصویری، با ایجاد لرزش ( ویبره ) و صدا، شما را آگاه می سازد.
دزدگیر خودرو تصویری
آنتن دهی بسیار عالی ریموت کنترل این نوع دزدگیر خودرو، یکی دیگر از ویژگی های ممتاز آن ها است، محدوده برد آنتن دهی دزدگیر ماشین تصویری معمولا تا 2000 متر هم می رسد.
با توجه به ویژگی های مذکور در باب دزدگیر ماشین تصویری می توان این گونه برداشت کرد که این نوع دزدگیر خودرو، گزینه ای عالی برای خودرو ها به خصوص اتومبیل های لوکس است؛ که به مالکین خودرو اجازه می دهد با خیالی آسوده، اتومبیل خود را در یک مکان دورتر و نیز خارج از دیدرس پارک نمایند.
این گونه، علاوه بر آنکه از آنتن دهی ریموت کنترل دزدگیر خودرو خود، اطمینان دارند، دیگر نگران مزاحمت متعاقب به صدا در آمدن آژیر دزدگیر خودرو خود، زمانی که از آن دور هستند و قادر به شنیدن صدای آن و یا خاموش کردن آن نیستند، نبوده و نیز به راحتی علت هشدار دزدگیر خودرو خود را بفهمند. زیرا در موارد بسیاری آژیر دزدگیر خودرو، به علت ضربه به بدنه اتومبیل به صدا در می آید که ممکن است تصادفی باشد. همچنین با وجود هشدار برای قفل بودن یا نبودن و نیز باز ماندن درب اتومبیل، درصد امنیت اتومبیل را افزایش می دهد.

دزدگیر ماشین تصویری نیز دو نوع مختلف را شامل می شود:
دزدگیر ماشین تصویری ساده
مدل های ساده دزدگیر ماشین تصویری با داشتن ریموت کنترل ساده تر همراه با قابلیت مذکور برای دزدگیر ماشین تصویری، قیمت مناسب تری داشته و برای انواع اتومبیل ها توصیه می شود.
دزدگیر ماشین تصویری استارت خور
دزدگیر ماشین تصویری استارت خور این قابلیت را دارند که دارندگان اتومبیل می توانند به وسیله ریموت کنترل دزدگیر خودرو خود، به راحتی و از راه دور، اتومبیل خود را روشن نمایند. از دیگر امتیاز های این نوع دزدگیر خودرو این است که می توان با تنظیمات خاص، کاری کرد که اتومبیل با بستن سوییچ خاموش نشده و زمانی خاموش شود که آخرین درب اتومبیل بسته شود.
دزدگیر تصویری برد بالا

دزدگیر استارت زن

دزدگیر ماشین تصویری استارت خور، برای زمستان ها ایده آل است؛ زیرا در هوای سرد زمستان، اغلب لازم است قبل از حرکت، برای گرم شدن موتور خودرو، اتومبیل چند لحظه پیش از حرکت استارت بخورد.
یکی دیگر از ویژگی های ممتاز دزدگیر ماشین تصویری استارت خور که امنیت اتومبیل را بالا می برد این است که در برخی از مدل های آن، با دور شدن از اتومبیل، به صورت خودکار، اتومبیل قفل می شود و با نزدیک شدن به خودرو، به صورت اتومات قفل آن باز می شود. این ویژگی دزدگیر ماشین تصویری استارت خور را keyless می نامند، به این معنا که برای باز و بسته کردن قفل خودرو، نیازی به استفاده از کلید، یا همان ریموت کنترل دزدگیر خودرو خود، ندارید.
از بهترین برند های دزدگیر ماشین تصویری استارت خور موجود در بازار ایران می توان به استیل میت، ماجیکار و ایزی کار اشاره نمود.
دزدگیر تصویری استارت زن

دزدگیر سیم کارتی

دزدگیر خودرو سیم کارت خور، تکنولوژی هوشمند را در خدمت گرفته است.
اگر قرار باشد سیستم ردیابی یا همان جی. پی. اس. GPS را به قابلیت های دزدگیر ماشین تصویری اضافه نماییم، آن گاه یک دزدگیر خودرو سیم کارت خور احتیاج خواهیم داشت.
دزدگیر خودرو سیم کارتی همراه با برنامه ای که بر روی گوشی هوشمند نصب می شود، امکان مکان یابی اتومبیل را نیز به مالکین، ارائه می دهد. برنامه موبایلی این دزدگیر خودرو، به عنوان ریموت کنترل هم عمل می کند. تمام دستورات و عملکردهای مربوط به ریموت کنترل دزدگیر ماشین تصویری در این برنامه نیز، اجرا می شود. اما به عنوان دو نمونه از مزایای دزدگیر خودرو سیم کارت خور می توان به این موارد اشاره کرد که بر اساس آنچه در مورد ویژگی های آن ذکر شد، در صورتی که اتومبیل ربوده شود، صاحب خودرو به راحتی توسط برنامه نصب شده روی موبایل خود قادر به خاموش کردن اتومبیل خود می باشد و یا حتی اگر زمانی ریموت کنترل اتومبیل خود را داخل ماشین جا بگذارد و اتومبیل به صورت اتوماتیک قفل شود، به راحتی توسط برنامه دزدگیر خودرو بر روی موبایل خود، می تواند وضعیت دزدگیر خودرو را کنترل کند.
سیم کارتل، یکی از بهترین برند های دزدگیر خودرو سیم کارت خور موجود در بازار می باشد.
دزدگیر خودرو با کیفیت و ایده آل در بازار ایران
بر مبنای تمام آنچه ذکر شد می توان نتیجه گرفت که دزدگیر خودرو ساده، ارزانترین دزدگیر ماشین موجود در بازار است و دزدگیر ماشین تصویری، مناسب ترین و ایده آل ترین نوع دزدگیر ماشین ایرانی و خارجی برای تامین امنیت انواع مختلف اتومبیل ها می باشد. در رده بندی دزدگیر ماشین توصیه می شود با توجه به مدل اتومبیل خود و با آگاهی از کیفیت و قیمت انواع دزدگیر ماشین ایرانی و خارجی موجود در بازار، یا به واسطه مشورت با افراد حرفه ای و متخصص در این گونه امور مربوط به اتومبیل، بهترین دزدگیر خودرو را برای ایمنی اتومبیل خود و نیز تامین آسودگی خاطر خود و همچنین آسایش همسایگان تان، فراهم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *