جی پی اس وسیله نقلیه |جی پی اس وسیله نقلیه چگونه کار می کند؟ | فروشگاه اینصب
x
X

جی پی اس وسیله نقلیه چگونه کار می کند؟

جی پی اس چیست؟

جی پی اس دستگاهی است که می تواند موقعیت مکانی وسیله نقلیه، شخص و یا شیئ را ردیابی کند. جی پی اس ها انواع مختلفی دارند که از انواع آن می توان به چی پی اس وسایل نقلیه، جی پی اس شخصی و … اشاره کرد. امروزه افراد زیادی به جهت افزایش امنیت وسیله نقلیه خود از جی پی اس وسیله نقلیه استفاده می کنند. نصب جی پی اس روی خودرو، موتور و سایر وسایل نقلیه می تواند امنیت آن ها را تا حد زیادی تامین کند.

جی پی اس وسیله نقلیه چگونه کار می کند؟

جی پی اس ها عموما با یک سیمکارت فعال می شوند. لازم است برای ردیاب یا جی پی اس خود یک سیمکارت تهیه کنید و آن را داخل جایگاه مخصوص قرار دهید. یکی از موضوعات مهم این است که سیمکارتی که داخل دستگاه قرار می دهید دارای اعتبار کافی باشد. البته این موضوعات به نوع و مدل ردیاب نیز بستگی دارد. وظیفه اصلی جی پی اس وسیله نقلیه، تعیین موقعیت مکانی وسیله نقلیه می باشند. البته جی پی اس ها دارای امکانات دیگری نیز هستند اما مهم ترین آن تعیین موقعیت مکانی است.

انواع جی پی اس وسیله نقلیه

امروزه انواع مختلفی از جی پی اس وسیله نقلیه در بازار عرضه می شود. بسیاری از افراد در هنگام خرید جی پی اس با مشکل روبه رو می شوند. چرا که مدل های متفاوتی از جی پی اس ها وجود دارد و کیفیت و امکانات آن ها متفاوت است. لازم است قبل از خرید با انواع و مدل های مختلف ردیاب ها آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین ردیاب خودرو را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی برخی امکانات جالب چی پی اس وسیله نقلیه می پردازیم.

سیستم ردیابی جی پی اس

امکانات جی پی اس وسیله نقلیه

همان طور که گفتیم مهم ترین و اصلی ترین امکانی که ردیاب ها در اختیار شما قرار می دهند، تعیین موقعیت مکانی می باشد اما جی پی اس ها دارای امکانات دیگری نیز می باشند که در این بخش قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

  • کلید SOS

برخی از ردیاب ها دارای کلید اضطراری SOS می باشند که در مواقع اضطراری بسیاری کاربردی هستند. این کلید در دسترس راننده قرار می گیرد تا در مواقع اضطراری راننده با فشردن کلید با نزدیکان خود ارتباط برقرار کند. لازم است از قبل شماره تلفن نزدیکان خود را روی ردیاب تعریف کنید تا با فشردن کلید با آن ها تماس گرفته شود.

  • شنود

یکی دیگر از امکاناتی که در برخی از ردیاب ها دیده می شود، شنود داخل کابین است. البته میکروفون به صورت قطعه ای جدا عرضه می شد و داخل خودرو قرار می گیرد. شما با استفاده از این امکانی که ردیاب ها دارند، می توانید صداهای داخل کابین را شنود کنید.

  • گزارش گیری از مسیرها

از دیگر امکانات جالب جی پی اس های وسایل نقلیه می توان به گزارش گیری مسیر ها اشاره کرد. با نصب جی پی اس می توان مسیرها طی شده و همچنین مسافت ها را مشاهده و گزارش گیری کرد. این امکان از طریق اپلیکیشن ردیاب مقدور است.

  • خاموش کردن وسیله نقلیه

یکی از جالب ترین و جذاب ترین امکانات جی پی اس های وسایل نقلیه، امکان خاموش کردن آن ها می باشد. با نصب جی پی اس می توانید از طریق اپلیکیشن وسیله نقلیه خود را خاموش کنید.

انواع مختلف جی پی اس

نحوه استفاده از جی پی اس خودرو

لازم است بگوییم که برای استفاده از جی پی اس خودرو در ابتدا باید جی پی اس را نصب کنید. نحوه نصب جی پی اس ها با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال برخی از جی پی اس ها سیمی و برخی آهنربایی هستند. ردیاب آهنربایی دارای باطری داخلی می باشند و بدون نیاز به نصب، به بخش های فلزی وسیله نقلیه قابل اتصال می باشند. در صورتی که جی پی اس های سیمی برای فعال شدن نیاز به نصب دارند.

در صورتی که جی پی اس سیمی خریداری می کنید، برای نصب آن به یک نصاب نیاز دارید. بهتر است خودتان اقدام به نصب ردیاب سیمی نکنید و نصب آن را به یک نصاب ماهر بسپارید. ردیاب های سیمی برق مورد نیاز خودرا از وسیله نقلیه می گیرند و نیازی به شارژ شدن ندارند. در صورتی که ردیاب های آهنربایی نیاز به شارژ شدن دارند.

بهترین جی پی اس وسیله نقلیه

یکی از بهترین جی پی اس های وسیله نقلیه که دارای تمامی امکانات می باشد، جی پی اس ST30 استیلاک می باشد. این جی پی اس قادر به تعیین موقعیت مکانی وسیله نقلیه شما به طور دقیق می باشد و میزان خطای بسیار اندکی دارد. از جمله مزیت های این ردیاب فوق حرفه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کلید اضطراری SOS
  • خاموش کردن وسیله نقلیه از راه دور
  • دارای اپلیکیشن اندروید و IOS
  • امکان گزارش گیری مسافت و مسیر های طی شده
  • دارای شنود
  • دارای پشتیبانی پاسخگو و قوی
  • سرور قوی
  • دقت ردیابی بالا
سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم شما را با نحوه کار جی پی اس وسیله نقلیه آشنا کنیم و امکانات آن را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که امکاناتی که در بالاتر ذکر کردیم در تمامی ردیاب ها وجود ندارد و تنها برخی از  آن ها دارای این امکانات هستند. بهتر است در موقع خرید در مورد امکانات ردیاب مورد نظر اطلاع داشته باشید تا بتوانید ردیابی متناسب با نیاز خود تهیه کنید. لازم است به این نکته توجه کنید که قیمت ردیاب به امکانات و کیفیت آن وابسته می باشد. پس لزوما ردیاب ارزان تر نمی تواند مناسب و کاربردی باشد. بهتر است قبل از خرید نیاز خود را شناسایی کنید و ردیابی تهیه کنید که امکانات آن نیاز های شما را برطرف کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟